Gå til innhold
Hundesonen.no

Melsheiå


Taz

Recommended Posts

I dag var jeg, Silje og Gunn (Pluss noen til) på tur i Melsheia. :D

Det var en kjekk tur og jeg tok MANGEN bilder. :D

Natur

IMG_1465.jpg

Coca

Cocalite.jpg

På vei opp.

IMG_1476.jpg

Søte Mala

IMG_1477.jpg

IMG_1480.jpg

Lang vei opp

IMG_1486.jpg

Utsikten Love

IMG_1489.jpg

IMG_1490.jpg

Nesten på toppen

IMG_1493.jpg

Gunn og Silje bruker lang tid

IMG_1498.jpg

Leke litt

IMG_1503.jpg

Diego

IMG_1505.jpg

Mangen Sheltier, Diego eneste hund som ikke var Sheltie

IMG_1512.jpg

Hvor er Diego?

IMG_1514.jpg

IMG_1517.jpg

IMG_1519.jpg

Raven. :D

IMG_1524.jpg

IMG_1527.jpg

Ehh. Ett ikke så pent bilde av Diego

IMG_1534.jpg

Sheeba. :D

IMG_1547.jpg

Sheltie, Sheltie, Sheltie. Snart er Diego også en.

IMG_1539.jpg

Posere

IMG_1560.jpg

IMG_1561.jpg

Enya poserer

IMG_1567.jpg

Leah?

IMG_1575.jpg

Natur

IMG_1584.jpg

Prøvde å stille opp Raven

IMG_1589.jpg

Så var vi på vei ned igjen

IMG_1598.jpg

Diego poserer igjen

IMG_1613.jpg

Shelties

IMG_1619.jpg

Søte Enya

IMG_1632.jpg

Enya går fot

IMG_1635.jpg

"Der oppe var vi"

IMG_1647.jpg

Og enda ett poseringsbilde av Diego

IMG_1657.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen fine bilder :mrgreen:

Diego tror vel han er en shelti :wink:

Hvor parkere dere? Kunne godt tenkt meg å gå den turen...

Kjør forbi Speiderhytta og SI hytta (heter den det mon tro?) og så parkerer du på nærmeste parkeringsplass! Fjellet er opp til venstre fra veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro å se turbilder, tror dere det klør i meg etter å ikke ha gått på tur med Chicka på en uke pga skaden?? Blir nesten litt gal her.

Tror Sheeba er en av de nydeligste hundene jeg noen gang har sett, liker så godt fargen hennes. Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder!

På det ene bildet måtte jeg faktisk lete lenge før jeg så rumpa på diego :oops:

Det som var så løye/morsomt med det bildet.. :D

Diego har samme farge som en Sheltie, så han blender inn noen ganger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...