Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Milan i Oslo spektrum

Karina&Chica

Recommended Posts

Hadde tenkt, men gadd ikke kaste bort penger på det :)

Hehe, ånei.. Vel, kommer til å hygge meg den kvelden jeg, tiltross for bortkastede penger :)

Hva fikk deg til å ombestemme deg, egentlig, siden du gikk fra å ha lyst til ikke å ha lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ånei.. Vel, kommer til å hygge meg den kvelden jeg, tiltross for bortkastede penger :)

Hva fikk deg til å ombestemme deg, egentlig, siden du gikk fra å ha lyst til ikke å ha lyst?

Vel, synes noe av det han sier gir en grei mening til en viss grad. Personen har jeg selvsagt ikke noe i mot, og jeg må innrømme at det sikkert hadde vært en hyggelig kveld osv.. Men jeg liker ham ikke nok til å bruke penger på å høre hvordan jeg skal dominere hunden min på best mulig måte, da jeg ikke tror så mye på dette med dominanse mellom hund og eier. Det går mer på samarbeid for min del. Men så har jeg dobbeltmoral til denne karen da, noe av det han sier liker jeg, noe annet ikke. Tror bare ikke jeg hadde hatt bruk for det han evnt hadde sagt uansett :)

Men håper jo de som har meldt seg på får en trivelig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal! Og jeg driter i om han kaller ting for dominans og rødsone-hund og whatever, jeg syns han stort sett er en vettug mann, jeg - kill me, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha gått, men har ikke råd. Spennende med folk som kanskje gjør og tenker litt anderledes enn en selv. Kanskje man ville fått mulighet til å stille noen spørsmål om hvorfor han har valgt å løse ting slik istedenfor sånn. Jeg må si at mitt syn på mannens treningsmetoder endret seg da han hadde med seg godbitskålen uti bassenget for å hjelpe tolleren til å tørre å bade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal! Og jeg driter i om han kaller ting for dominans og rødsone-hund og whatever, jeg syns han stort sett er en vettug mann, jeg - kill me, liksom..

Hehe, ja, det er litt sånn jeg føler på stemningen i tråden her og.. Merkelig at så få på et hundeforum skal dit.... :blink:

Vel, synes noe av det han sier gir en grei mening til en viss grad. Personen har jeg selvsagt ikke noe i mot, og jeg må innrømme at det sikkert hadde vært en hyggelig kveld osv.. Men jeg liker ham ikke nok til å bruke penger på å høre hvordan jeg skal dominere hunden min på best mulig måte, da jeg ikke tror så mye på dette med dominanse mellom hund og eier. Det går mer på samarbeid for min del. Men så har jeg dobbeltmoral til denne karen da, noe av det han sier liker jeg, noe annet ikke. Tror bare ikke jeg hadde hatt bruk for det han evnt hadde sagt uansett :)

Men håper jo de som har meldt seg på får en trivelig kveld :)

Takk :) Ja, men da forstår jeg.. Virker som du har tenkt nøye gjennom det :)

Men jeg må bare få sagt at jeg stusser litt på det med dominans versus samarbeid. Jeg ser på det som en selvfølge at mennesket skal være dominant i et hunde-eier- forhold. Hunder er flokkdyr og en må være lederen i flokken. Tar ikke du som menneske lederrollen, vil hunden ta den, derav mye av spiren til atferdsproblemer hos hunden. Problemene ligger som regel hos menneskene og hvordan de forholder seg til hunden. Jeg tenker at man kan vise dominans ovenfor hunden med vanlig positiv trening med godbiter ved å vise at du er kilden til goder og bruke disiplin(sitte før den går inn døra, får mat osv). Man trenger ikke være hard eller voldelig for å vise dominans.Men hvordan tenker du om dette i forhold til samarbeid? Hvordan samarbeider du med hunden din? Jeg spør av ren nysgjerrighet, og det er godt mulig jeg egentlig vet svaret, men ikke har ordsatt det som samarbeid :)For uansett metode man bruker i treningen av hunden, må man vel vise at man er lederen?

Kunne godt ha gått, men har ikke råd. Spennende med folk som kanskje gjør og tenker litt anderledes enn en selv. Kanskje man ville fått mulighet til å stille noen spørsmål om hvorfor han har valgt å løse ting slik istedenfor sånn. Jeg må si at mitt syn på mannens treningsmetoder endret seg da han hadde med seg godbitskålen uti bassenget for å hjelpe tolleren til å tørre å bade :)

Ja, jeg tenker at dette er en fin mulighet til å få input om hvordan trene og forholde seg til hund på en annen måte. Da mener jeg ikke at man behøver å ta til seg alt som Cesar mener, men det som virker fornuftig og til din bruk. De fleste hundeeiere plukker vel litt fra forskjellige metoder/hundetrene og lager sin metode som passer for seg selv og sin hund. Å være rigid på å bruke kun en metode, og ikke være åpen for å se andre løsninger, synes jeg er en dum holdning å ha med seg, for en løsning passer ikke nødvendigvis for alle individer. Jeg for min del foretrekker å se og lære flere måter å gjøre ting på. Nei, jeg er ikke for strømhalsbånd eller piggbånd som jeg har sett i noen få episoder av Cesar. Jeg tar det ikke til meg som en løsning, men jeg utelukker ikke resten av Cesars filosofi for det, fordi jeg synes mye av det han sier og gjør virker godt og fornuftig.Nå må det jo sies at han først og fremst trener eierne på hvordan de kan få hundene sine til å bli balanserte - noe som skiller seg ut fra mye annen hundemetodikk! Spennende og interessant, synes jeg, og mye å lære av for mange "vanlige" (familie)hundeeiere):)

Hehe, jeg bare skriver og skriver jeg... :whistle::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel enda mer kørka for jeg meldte min egen hund til å ev være demo hund der, ikke at de ville ha henne men kørket er jeg vel :P (btw det var Foxi, ikke Amiga)

Tenker det blir en bra kveld uansett jeg, folk har meninger og alle skal få ha de, men jeg liker å ha et åpent sinn og se på flere ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel enda mer kørka for jeg meldte min egen hund til å ev være demo hund der, ikke at de ville ha henne men kørket er jeg vel :P (btw det var Foxi, ikke Amiga)

:lol::lol:

Hadde vært utrolig tøft om du fikk se din egen hund showe i Oslo spektrum da :D

Åpent sinn liker vi :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker knappen*

Jeg skal ikke, men vurderte det. Fant ut at det er en del andre ting jeg ville prioritere, så det utgikk. Men kunne godt å dratt, var vel egentlig penger det stod på. Hvor mye koster billetten igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lære mye av å delta på ting selv om man ikke nødvendigvis er enig. Sikker på at jeg kunne lært masse av Rugaas og Nordenstam også, selv om jeg ikke er så veldig enig med noen av dem. Det var dette med å ha et åpent sinn :)

Men jeg skal ikke dit - hadde det vært litt mer tilgjengelig så hadde jeg kanskje dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt hvis jeg hadde bodd i nærheten. Og jeg tror showet kommer til å gjøre at flere behandler hundene sine bedre. For brorparten av publikum kommer sannsynligvis til å være Millan-fans. Og de fleste fans har misforstått poenget hans fullstendig (tror jeg). Så hvis han klarer å få frem hva han egentlig prøver på (ikke spør meg nøyaktig hva det er), tror jeg det blir mindre hundebanking i gatene fremover. Jeg regner med de fleste har sett disse Millan-klonene med stive pekefingre og kjappe bevegelser. Disse vil nok få litt å tenke på.

Men dette er i bunn og grunn antakelser.

Jeg er tilhenger av Millans kanskje mest misforståtte konsept om sinnsstemning og energi. Det er egentlig ganske grunnleggende psykologi og kombinerer man dette med grunnleggende kroppsspråk, kan man plutselig lære en hel del. Jeg husker Morten Egtvedt kritiserte dette veldig i et blogginnlegg, samtidig som han skriver mye av det samme i Klikkertrening for din hund. Ikke tren når du er sur, er et eksempel på dette.

Jeg holder på med Cesar's Way nå, for å se om jeg kan finne ut hva fyren egentlig tenker på. I starten takker han faktisk Dr. Phil (!) som hjalp ham med å innse at metodene hans ikke er for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lære mye av å delta på ting selv om man ikke nødvendigvis er enig. Sikker på at jeg kunne lært masse av Rugaas og Nordenstam også, selv om jeg ikke er så veldig enig med noen av dem. Det var dette med å ha et åpent sinn :)Men jeg skal ikke dit - hadde det vært litt mer tilgjengelig så hadde jeg kanskje dratt.

Ja det er sånn jeg tenker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker knappen*

Jeg skal ikke, men vurderte det. Fant ut at det er en del andre ting jeg ville prioritere, så det utgikk. Men kunne godt å dratt, var vel egentlig penger det stod på. Hvor mye koster billetten igjen?

Tror det bare er billetter til 450 kroner igjen.. Det vil si de billigste billettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Stella

Jeg skal! Bor i Oslo og ønsker å se dette med egne øyne, uredigert, for å få mer kunnskap om hva han driver med. Åpent sinn, liksom... Jeg synes han har mye bra for seg, spesielt dette med energiene, og gleder meg til å se mannen "i praksis" :)

Og så tar jeg med kjæresten, som har lite kunnskap om hund og som jeg strever litt med å få lært grunnprinsippene (bl.a hvorfor han ikke kan dulle i ene øyeblikket og vente at hun skal respektere og høre på ham i neste... :rolleyes2: ), så da slår jeg to fluer i en smekk håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han kommet til et sted nært her, hadde jeg nok dratt litt av nyskjerrighet.

Jeg er nok ikke en av hans motstandere i grunnen.

For selv om mange ikke liker metodene, så er det for meg ingen tvil om at dette er en mann som virkelig kan hund.

Men det er nå bare min mening.

Å bruke veldig mye penger på fly og opphold derimot, det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har veldig lyst, men har ikke billett, og har heller ingen å dra med! Syns han har mye fornuftig å komme med jeg (jeg er ikke enig i alt, men det er jeg sjeldent uansett hvilken hundeperson det kommer til).

Noen og dra med dukket opp, og billetter dukket opp. Så da blir det at jeg skal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...