Gå til innhold
Hundesonen.no

Helgen

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet
shoppe julegaver med venner' date=' se film, og gå lange turer i skogen med hunden :D hva med deg da astrid? :D[/quote']

Jeg skal til Kristine Mali hele helgen :D Skal feire bursdagen hennes. Party :D også skal jeg for første gang på Petshopgirls å kikke :( Gleder meg :( Vicky skal bli passet av gammlingene :D

Skrevet

ihelga skal jeg slappe av,kose meg foran tvn med masse snop,gå på skogturer,og kanskje se litt rundt på butikker etter dekken til Ike.

Skrevet

Jeg skal dra på en hyggelig helgetur til bestemor og bestefar. Der kan Ero springe løs så mye han vil :D Også blir det en lang skogstur på oss på lørdag.

Skrevet

Tja. I morgen så skal jeg feire bursdagen min (ooO, skikkelig party - hahahaaa, eller ikke). På lørdagen drar jeg muligens en tur til byen på formiddagen, hvis jeg orker. Ellers vet jeg ikke. Jeg skal slappe av. På søndagen skal jeg kanskje få med meg Stine og Kira på søndagstur i snøen. Men veit ikke helt enda. Vi får se. Jeg skal i alle fall få sovet litt en eller annen gang i løpet av helga. Det er jeg nødt til. Også skal jeg strikke og lese litt og høre på musikk.

Skrevet

Hmmm tror jeg skal forshe hos guro imorgen, så finner vi oss en fest et sted... Må komme meg ut az.. Lørdagen... Blir vel til at jeg stikker en tur til holmiz med serchaj(med mindre jeg er skikkelig fyllesjuk:P) Og på søndagen hundetreff:D

Skrevet

Ingen spesielle planer. Dulle og passe på syke Jostein sikkert (ligger rett ut med influensa og alt som er)

På lørdags ettermiddag/kveld skal jeg og Jostein passe to av onkelungene hans. Han nektet å passe de hvis jeg ikke hjalp ham, for han vil nemlig ikke skifte bleie på 1,5 år gamle Mari, så det blir min jobb :D

Skrevet
Tja. I morgen så skal jeg feire bursdagen min (ooO' date=' skikkelig party - hahahaaa, eller ikke). På lørdagen drar jeg muligens en tur til byen på formiddagen, hvis jeg orker. Ellers vet jeg ikke. Jeg skal slappe av. På søndagen skal jeg kanskje få med meg Stine og Kira på søndagstur i snøen. Men veit ikke helt enda. Vi får se. Jeg skal i alle fall få sovet litt en eller annen gang i løpet av helga. Det er jeg nødt til. Også skal jeg strikke og lese litt og høre på musikk.[/quote']

GRATULERER MED DAGEN DA!

Skrevet

Skal bake julekaker, mekke på bil, og gå tur i skogen med Mikkelure. Og så har jeg lyst å ta jentungen med på kino og se Reisen til julestjernen.

Skrevet

Er syk, så jeg håper på å bli bedre. Skulle egnetlig møte en jeg ikke har truffet på 6 år, men selvfølgelig er jeg syk ](*,)

I morgen skal jeg sikkert finne på noe med noen venninner.

På søndag skal jeg gjøre matte. Mattetentamen på mandag :D

Skrevet

I morgen skal eg ut og handle julegaver! Regner med at nesten hele dagen går til det... :D Har så mange å kjøpe til at eg har skrevet "huskelapp" :D

Ellers så holder vi på å bygge på huset, så en del tid går nok der. Men på søndag skal eg selvfølgelig på tur med hundene. Og så skal eg skrive frå meg alle julekorta slik at eg kan sende dei på mandag.

Skrevet
Kjæresten min har bursdag på Søndag' date=' så da blir det vel kakebaking i helgen tenker jeg! :D[/quote']

Kjæresten din har bursdag på en FIN dag! :D

for da har jeg også fødselsdag..hihih

Skrevet
Hva skal dere i helgen folkens? :D

Kos deg på pet shop girls da! :D

Selv skal jeg på julebord imorgen, lørdag..hihih... gratis fylla er kult.

:roll: 8)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...