Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort hvis du vant sju millioner i lotto?


Ingvild

Recommended Posts

Som emnetittelen sier - hva ville du gjort hvis du vant sju millioner i lotto?

(Jeg drømmer meg bort i leiligheter og biler på finn.no, også begynner jeg å tenke på hva jeg ville gjort hvis jeg faktisk hadde masse penger, også blir jeg nysgjerrig på hva andre helst ville brukt penger på! I tillegg til at det er en litt kjedelig søndag, så jeg trenger noe å underholde meg med.)

Mine punkter kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Kjøpt hytte på landet i norge og hus i usa. + et par tusen tennisballer til fie :ahappy:

Edit:

Fant flere ting jeg ville brukt penger på :)

1 million – Leilighet

100.000 møbler inkludert kitchen aid og wik & walsøe alve servise.

100.000 et par kurs til hunden + privattimer og tusen tennisballer.

300.000 diverse møbler og ny garasje til gamlingene.

500.000 Ny bil

250.000 betale for bi utdannelsen

450.000 tomt/hytte/hus laaaangt ute på landet.

300.000 California ferie inkludert handling av vesker og sko

4 millioner egenkapital til hus i usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som ting er nå hadde jeg nok først betalt ned studielånet, deretter kjøpt leilighet der jeg skal studere (som jeg i ettertid kan leie ut).

Bilen hadde jeg nok også fikset litt på, tillrettelagt godt for hundehold og slikt.

Og selvom jeg hadde vært litt fornuftig og satt inn en god del til sparing (til senere boligkjøp) så må jeg nok innrømme at jeg hadde unnet meg litt mer ting. Kjøpt endel godt og solid utstyr til både hund og menneske, altså rett og slett shoppet litt :)

Samt at jeg hadde meldt meg på disse vinnerutstillingene utover sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville - tror jeg:

- Kjøpt en kjekk toromsleilighet på Ås, ca. 1,2 millioner.

- Kjøpt møbler, TV, vaskemaskin, ordentlig støvsuger osv til leiligheten, rundt 50 000 kanskje? Har jo en del ting fra før også, men.

- Betalt ned lånet jeg har til Lånekassen, ca. 100 000.

- Kjøpt en bil. Jeg er veldig, veldig glad i å kjøre mamma og pappas 2004-Passat, så jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt en slik, ca. 120 000 kroner.

- Kjøpt hund. 10 000 kroner.

- Brukt fire uker av sommerferien min på å kjøre vespa rundt i Italia og bo i søte småbyer og på sjarmerende gårder, ca. 20 000 kroner.

- Tatt førerkort klasse BE og T. Kjekt å ha. 15 000, kanskje?

- Gått på baristakurs, 3-5 tusenlapper måtte jeg vel gitt for det.

- Så ville jeg brukt ca. 10 000 på å kjøpe noen cd-er, dvd-er og bøker jeg ønsker meg.

- Jeg hadde nok også oppgradert fotoutstyret mitt litt - kunne fint brukt 30-40 000 på nytt kamera og noen objektiver.

- Videokamera, ca. 3000

- Og resten hadde jeg nok satt på sparekonto. Det vil si, noe av det ville jo gått til å dekke det jeg trenger/har lyst på i løpet av studietiden: Mat, fellesutgifter, diesel, hundekurs, klær, treningskort, pensumbøker, påmeldingsavgifter til stevner/utstillinger, storbyferier, kinobesøk, veterinærutgifter og tusen andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ansatt en privat-foreleser som kunne utdannet meg. Rett og slett hatt undervisning for meg hver dag i tre år til jeg ble ferdig med utdannelsen.

Jeg hadde pusset opp huset mitt og fikset toppakningen på bilen min og kjøpt meg hundebadekar.

Og resten hadde gått inn på en sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ingvild: 20.000kr på fire ukers ferie i Italia, når du har 7 mill på konto??! Seriøst, da hadde jeg værtfall unnet meg mer enn 5000kr uka på ferie..

Jeg og gubben hadde blitt gjeldfrie: 1.8 mill

Vi hadde bygd ny låve: 1 mill

Ny bil til meg og ny bil til gubben: 800.000

Traktor og alt utstyret vi trenger til: 1 mill

Resten, som ikke er så mye igjen, hadde jeg spart og sagt at gubben kunne gå av med førtidspensjon :D

Egentlig ganske kjedelige ønsker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kjøpt meg en leilighet ca 1.2 mill

- Kjøpt bil til ca 120 000, kanskje mer, spørs hvilken bil

- Shoppet litt ting som jeg har siklet på en stund

- Reist til Kristiansand, kanskje Trondheim, Oslo, Stavanger og Lillestrøm på utstilling

- Reist til Roma sammen med kjæresten

- Kjøpt en meget fin presang til kjæresten (sikkert noe fotoutstyr)'

- Kjøpt blits til meg selv og kanskje et objektiv til

- Gitt bort noe til noen andre som trenger det

- Kjøpt hund

Og resten skal spares! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Betalt gjeld,nesten åtte hundre tusen.

-Muligens solgt huset og kjøpt et litt mindre ett som skulle ligget litt mer øde.

-Delt solid med slekt og venner.

-Bedt om økonomisk rådgiving,plassert penger til best mulig rente.

-Sluttet å jobbe,hvis jeg kunne levd brukbart av rentene.35 år i jobb er nok!!

-Brukt resten av livet på hunder og katter.

-Ansatt heltids hushjelp,bare kost meg som hobbygartner når lysten var der :lol:

Tror jeg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild: 20.000kr på fire ukers ferie i Italia, når du har 7 mill på konto??! Seriøst, da hadde jeg værtfall unnet meg mer enn 5000kr uka på ferie..

Ok, 50 000 da. :D Jeg hadde egentlig tenkt til å reise tre uker i Italia i fjor sommer (men så ble ikke sommeren helt som planlagt), og da budsjetterte jeg med 5000 i uka, men klart - med sju millioner på konto må man kunne unne seg litt ekstra. :aww:

Forresten hadde det nok også dryppet noen tusenlapper på min søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville:

- pussa opp bilen eg har no skikkeleg, og hatt den som søndagsbil, 50 000?

- Kjøpt ny bil som eg kunne hatt som bruksbil. Kanskje ein Fiat Doblo på grøne skilt, største lasterom for min / Laffen sin del, største motor for kona sin del. Pluss litt ekstrautstyr som lys og slikt, 270 000

- Betalt ned huslånet, 1 300 000

- Reist på SKIKKELEG bryllaupsferie til Botswana og Sør-Afrika, 100 000

- Leigt inn folk til å gjere ferdig ALT av oppussing i gang og stove, pluss nytt kjøkken og bad, 350 000?

Resten, knappe 5 000 000, kunne stått på konto og samla renter, og brukt litt her og der :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • solgt leiligheten (evt leid den ut) og kjøpt et lite hus/rekkehus med hage oppi skauen her (3.500.000)
  • fyllt nyhuset med møbler, tapet, maling osv (1.000.000 - så er vi på den sikre siden :aww: )
  • kjøpt stooor bil (150.000?)
  • bestilt en del seler og utstyr til N (2.000)
  • satt mange blanke kroner inn på japankontoen, spist kilovis med sushi og venta utålmodig på at det skal bli mulig å dra på ferie til japanland :aww: (50.000)
  • tatt med frk søster på make over dag! (20.000)
  • kjøpt tørketrommel med varmepumpeteknologi (10.000)
  • gått bananas på amazon og ebay, kjøpt bøker, tegneutstyr, osv (3.000)
  • kjøpt kraftig powerbook som jeg kan bruke til skoleting (20.000)
  • kjøpt hyttetomta til pappa og bygd ei lita hytte på den (1.500.000 ?)
  • kjøpt en del turutstyr; bla telt (10.000)
  • satt av 35.000 på "diverse hund"-konto; beregna å brukes på uforutsette (veterinær?)-utgifter, kurs, utstyr, konkurranser, utstillinger, og evt ny hund etterhvert :whistle:

Da hadde jeg hatt 700.000 kroner igjen - og de ville jeg spart til å ha som sikkerhet de siste par årene jeg studerer, mulig bryllupskonto (det er lov å håpe? :innocent: ) og som krisekonto de første årene i jobb, og sånn :) Betale ned studiegjelda gidder jeg ikke, den skal jeg holde fast på så lenge jeg klarer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tatt førekort og kjøpt meg hundebil

- kvittet meg med gjeld

- kjøpt meg hus litt landlig til

-ansatt hushjelp

-Tatt meg et års fri fra jobb og reist rundt og opplevd ting

-Dratt på masse hundekurs og foredrag så jeg kan lære mest mulig

-Spare litt

-Shoppet en del til meg og hunden/hundene

- Kjøpt leilighet til min mor og far

Da trur jeg nok de millionene er borte nesten ihvertfall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok satt det meste på sparekonto.

Men hadde betalt studielånet, kjøpt noen småting jeg hadde lyst på, kjøpt et hus et eller annet sted kanskje, en hund og maaaasse hundeutstyr i god kvalitet, tatt lappen, kjøpt bil, reise en del før valpen kom i hus, kjøpt no til kjæresten som han hadde hatt lyst på, speilrefleks og linser. Sikkert mye mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii skal vi se...

Hadde betalt ned gjelden min ( 20 000 ) Studielånet får være som det er.

Kjøpt meg leilighet, evt liiiite gårdsbruk ( 1,5 mill )

Hadde tatt meg en velfortjent ferie, reist litt rundt, med en venninne. ( 100 000 )

Kjøpt meg nyere bil ( 400 000 )

dratt på shopping: ( 200 000 ) Altså klær, hundeutstyr, ting til hjemmet osv osv

kjøpt meg hest : ( 40 000 )

Og så hadde jeg geipet til nav!

Resten hadde gått på sparekonto/brukskonto for å leve av. type mat og ting. :)

Edit: Og så skulle jeg betalt et års leie på stallplassen til venninnen min for fjordingen og shettisen hennes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kjøpt leilighet til meg selv

- Kjøpt leilighet til min mor

- Byttet ut bilen min

- Betalt gjelden min til Lånekassa

- Gitt 50 000 til en god venn som betyr veldig mye for meg

- Brukt litt penger på innredning av leilighet (møbler og slikt)

- Byttet ut deler av garderoben min

Og det resterende da hadde blitt spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

:blink: 7 mill ja. Skal vi se hva jeg hadde brukt dem på..

  • Betalt både min og gubben sin gjeld: 1,5 mill
  • Kjøpt en kjekk leilighet i Akershus-området: Skal vi si 1,5 mill?
  • Kjøpt nye møbler til hele leiligheten: Legger av 200 000, men får se hvor mye som hadde blitt brukt
  • Tatt lappen og kjøpt en Porsche Cayenne 2-seter: 1,5 mill
  • Kjøpt godt med hundeutstyr: Vet ikke hvor mye.. 10 000? 20 000?
  • Kjøpt klær og ting til meg og gubbe: 100 000
  • 3-ukers ferie i kanskje Mexico eller kanskje "bare" Tenerife: 50 000
  • To mill på sparekonto
  • Og resten, ca 130 000, kommer godt med i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg ville i hvertfall frotset i foto utstyr(savner det utrolig)

så hadde det blitt å kjøpe seg hus ca 2,5 mil

hundekurser hadde jeg også frotset i

resten hadde jeg prøvd å spare san at jeg kunne ta litt mer ferie i løpet av året eller bruke på noe gøy som dukker opp under veis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt eller bygd hus på et øde sted med stor tomt

Fylt huset med møbler og slikt

Kjøpt en drøss med leker og ting til Rina

Kjøpt nok en hund

Bygd treningshall med kunstrgress

Reist på ferie til USA og Frankrike

Spandert ferie på familien min

Tatt alt jeg måtte ønske av hundekurs

Søkt på medisinstudiet og blitt lege (evt ta opp igjen fag for å komme inn)

Kjøpt ny bil

Investert litt i eget firma

Fått min bror til å investere resten i aksjer

Jeg hadde sikkert kjøpt en del småting til meg selv: klær, fotoutstyr, osv

*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville:

-Gitt en del til familie.

-Satt 750.000 på sparekonto til hver av guttene.

-Betalt ned studielånet (ca 150.000)

- Kjøpt seter til mannen sin bil (altså, sette inn baksetene i hans Pathfinder) ca 150.000

-Nedbetalt boliggjeld ca 1 mill

-Solgt boligen vår her og flyttet nærmere Oslo. Mulig bygget et helt nytt hus nære marka om jeg finner riktig tomt? 2-3 mill ekstra på dette (etter salg av ny bolig)

-Kjøpt klær, stæsj, fotoutstyr, nye møbler etc ca 100.000?

-Ferietur til familien, ca 20.000

-Resten på sparekonto til oss.

Ville altså investert det meste i bolig. Har liksom en ide om at det er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Noe av det første jeg ville gjort: kjøpe hest og ansette noen til å ta seg av alt drittarbeidet (litt som helfor, bare her hjemme :P ) og leid inn instruktør.

-Betale ned lånet på huset og bilen

-Pusse opp/bygge om huset

-Bygge ny driftsbygning

-Alternativt selge og kjøpe stor gård

-Tatt resten av førerkortopplæringen og håpe jeg får lov å få lappen en dag

-Kjøpe hundebil med bur

Resten ville jeg satt på konto (om det var noe igjen da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok delt ut litt til den nærmeste familien. Kjøpt meg et lite hus bittelitt landlig til, men alikevel sentralt nok. En liten treningshall frister også, men spørs jo helt på hvor stor tomt man får. Også hadde jeg nok klint til med en skikkelig shoppingtur et sted i utlandet. Og det hadde blitt full shopping av møbler og alt annet inventar som trengs i et hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...