Gå til innhold
Hundesonen.no

Pomme bitt ihjel av en "kamphund"

Lemen

Recommended Posts

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Å jeg håper inderlig at pommens eier ikke leser her på forumet...

Bare jeg som har en sånn humor som kan le av kommentaren til SnowDog? Forøvrig har jeg en vrengt polvott selv.

Skrevet

Og jeg tror ikke en meter på at fyren som har startet gruppen er eier av den hunden han har på armen... typisk fake gruppe spør du meg.

Jeg finner ikke gruppa på FB heller jeg da.

Skrevet

Bare jeg som har en sånn humor som kan le av kommentaren til SnowDog? Forøvrig har jeg en vrengt polvott selv.

Tja. Er din vrengte polvott blitt bitt ihjel i det siste? Kanskje du hadde reagert litt anderledes om det var din lille hund som hadde blitt drept rett foran nesa på deg?

Lurer også på om folk hadde vært like ivrige til å skulle redde "drapshunden" om det var en hund de måtte omgås daglig og treffe på tur selv. Eller om det er lettere å være for at den skal leve, siden man slipper å møte den...

Blir noen av mine hunder drept av en annen hund noen gang, så skal jeg gjøre alt som står i min makt for å få den avlivet. I min verden har ikke slike hunder livets rett. Det skal ikke gå utover andre at man har en dust av en hund man ikke klarer å passe på.

Skrevet

Blir noen av mine hunder drept av en annen hund noen gang, så skal jeg gjøre alt som står i min makt for å få den avlivet. I min verden har ikke slike hunder livets rett. Det skal ikke gå utover andre at man har en dust av en hund man ikke klarer å passe på.

Der skrev du akkurat det jeg tenkte. Det er ikke normalt at hunder flyr på andre hunder og dreper dem, selv om den som blir angrepet er liten. Er bare å avlive amstaffen synes jeg.

Skrevet

Hunden i artikkelen er nok en chihuahua.

Ler meg ihjel av kommentarene under artikkelen btw. Nå er denne amstaffen mannevond og en fare for mennesker og spesielt barn!

Edit: Er ikke så mye å forsvare egentlig siden den lille hunden tross alt døde men ka vet vi egentlig om det var jaktinstinkt (pga så liten størrelse) eller om det var røff lek? Kanskje den gikk for å drepe den lille men stusser på at det hele var over på noen sekunder og da tror eg neppe amstaffen var ute etter å drepe den lille hunden for da hadde den ikke hadde den neppe sluppet taket.

Skrevet

Og jeg tror ikke en meter på at fyren som har startet gruppen er eier av den hunden han har på armen... typisk fake gruppe spør du meg.

Mannen i reportasjen virket bare latterlig spør du meg... Er enig med deg der...

Jeg syns det er bra at hunden blir avlivet jeg. Beklager altså, men uansett hvilken rase det er snakk om så syns jeg bare det skulle mangle at ikke hunden blir avlivet når den dreper en annen hund...

Trist sak, for begge parter!

Skrevet

Bra den hunden blir avlivet. Om den kan ta livet av en annen hund, så er jo bikkja farlig. Hva om den hadde flydd på en liten unge?

Nei, bra den blit tatt livet av.

Skrevet

Ka er likheten mellom en 2-3kg's hund og et barn egentlig? Ka er det som får folk til å tro det?

Har selv en hund som ikke er spesielt glade i andre store hannhunder men barn kan gjøre det det passer de med han for han er veldig glad i barn.

Synd hunden skal bøte med livet pga hundepasser ikke viste bedre.

Skrevet

Det er alltid noen som må trekke inn barn dersom en hund angriper og i verste fall dreper, en annen hund. Eierene av Pommen gjorde det: Tenk om vi hadde hatt med barnebarna. Og noen mener at en hund som er agressiv mot andre hunder, den er automatisk farlig mot barn og voksne også.

Jeg synes forøvrig det var en voksen avgjørelse av eieren å ta.

Ser i kommentarene til artikkelen at eieren burde tatt straffen, ikke hunden. Vel, en død hund lider som kjent ikke. Og dersom eieren var glad i hunden sin, så er han straffet, både ved å angre bitter på at han overlot hunden til passerene og at han ikke lenger har hunden.

Skrevet

Mener at en bikkje som dreper en annen bikkje fint kan drepe noe annet også. Ja jo, bikkjer har jaktinstingt, er rovdyr bla bla bla.. Men her var det vel snakk om et uprovoset angrep fra den store bikkja sin side? :icon_confused: . En bikkje dreper da bare ikke en annen bikkje fordi den trodde den andre bikkja var et annet dyr?? Dårlig sosialisert i så tilfelle.

Skrevet

Mener at en bikkje som dreper en annen bikkje fint kan drepe noe annet også. Ja jo, bikkjer har jaktinstingt, er rovdyr bla bla bla.. Men her var det vel snakk om et uprovoset angrep fra den store bikkja sin side? :icon_confused: . En bikkje dreper da bare ikke en annen bikkje fordi den trodde den andre bikkja var et annet dyr?? Dårlig sosialisert i så tilfelle.

Ja, en hund som kverker en annen bikkje kan garantert drepe noe annet - katter, kaniner og andre dyr feks. Kalles jaktlyst/byttebevissthet, det. Den trenger ikke være dårlig sosialisert for å tro at en liten belsball av en hund er et lite, jaktbart dyr. Å dra sammenligningen videre til mennesker er i beste fall totalt idiotisk!!

Skrevet

Ja, en hund som kverker en annen bikkje kan garantert drepe noe annet - katter, kaniner og andre dyr feks. Kalles jaktlyst/byttebevissthet, det. Den trenger ikke være dårlig sosialisert for å tro at en liten belsball av en hund er et lite, jaktbart dyr. Å dra sammenligningen videre til mennesker er i beste fall totalt idiotisk!

Men er det greit av den grunn? :icon_confused:

Kall det jaktlyst eller what ever, en hund som dreper en annen hund vil ikke jeg ha i nabolaget mitt ihvertfall... Synd at folk skaffer seg hunder de ikke klarer å kontrollere, eller i dette tilfelle, lar folk uten kontroll passe et dyr med såpass sterke instinkter.

Skrevet
Å dra sammenligningen videre til mennesker er i beste fall totalt idiotisk!

Ja, er det nå egentlig det? Hvor ofte har man ikke hørt om rottweilere som har gnafset tak i folk - og blir unnskyld med at det antakelig bare er jaktlyst (for de er jo bare snille må vite)... Jeg personlig synes slik jaktlyst ikke hører hjemme i dagens samfunn.

Skrevet

Men er det greit av den grunn? :icon_confused:

Kall det jaktlyst eller what ever, en hund som dreper en annen hund vil ikke jeg ha i nabolaget mitt ihvertfall... Synd at folk skaffer seg hunder de ikke klarer å kontrollere, eller i dette tilfelle, lar folk uten kontroll passe et dyr med såpass sterke instinkter.

Jeg har ikke noe problem med det. Om man forutsetter at folk vet hva de har, og tar sine forhåndsregler. Du slipper liksom ikke mynden din i det du skimter en liten vott haste av gårde på andre siden av et jorde? Og jeg slipper ikke hundene mine i flokk, og forventer at de skal leke pent med noe som ikke likner på en hund;-)

Om man er så fjern at man faktisk ikke vet hva man eier, så behøver det ikke være noe galt med bikkja for det. Men med eiers innsikt?

Skrevet

Kem er det som mener at å "gnafse tak i folk" har noe som helst med jaktinstinkt? :blink: Det er nå hvertfall feil!

Kor mange jakthunder angriper mennesker fordi jaktlysten ble for stor?

Som sagt eg har en hund med hundeagressjon og jaktlyst men aldri.... ALDRI har han vist agressjon eller noe rart mot mennesker. Gutten her har faktisk STOR rotte og en fugl på samvittigheten dog aldre reagert på mennesker.

Skrevet

Ja, er det nå egentlig det? Hvor ofte har man ikke hørt om rottweilere som har gnafset tak i folk - og blir unnskyld med at det antakelig bare er jaktlyst (for de er jo bare snille må vite)... Jeg personlig synes slik jaktlyst ikke hører hjemme i dagens samfunn.

Nei, ikke sant? Og det paradoksale er at de hundene som faktisk HAR en reell jaktlyst og byttebevissthet, somregel er svært bra sosialt, og med en meget god bitehemning ovenfor mennesker:)

Skrevet

Hvor greit er det egentlig for folk at bikkjer dreper hverandre? Er det ok at de har så mye jaktlyst og byttebevissthet at de bare kan drepe den første og beste bikkja som går forbi?

Ja det er eieren sin feil, så klart, idioten som står og holder i båndet.. Eller holder båndet i hånda når bikkja flyr løs.

Men om det er jaktlyst og byttebevisstheten som får bikkja til å drepe, da er det jo ikke eieren sin feil? For de egenskapene har jo hunden i seg uansett??

Er det fordi det er en Amstaff at det liksom er 'åhh stakkars den som må avlives' buhu osv.. Enn om det hadde vært en annen rase? En blandingshund? Er det like ''ok'' da?

Hadde det vært da f.eks en aussie, så hadde jeg likevel synes at det er bra den blir avlivet, selvom jeg har to aussier selv.

Idioti eller bare et godt spørsmål? :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...