Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunn vår 2011!


Aya

Recommended Posts

Vi har jo hatt noen greie kostholds- og treningstråder her tidligere, så tenkte jeg skulle starte en nå igjen! Jeg vet jo at labbis jogger regelmessig, og at pippin&symra prøver å være sunn og flink nå fremover, så det er jo ikke bare meg heller! Denne uken begynte nytt regime - og for en gangs skyld er det ett som bør være overkommelig. 2 X 30 minutter trening i uken, og godteri bare i helgene, to av dagene. Hvis ikke jeg får til dette får jeg ikke til noe :lol: Who's in?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Vi har jo hatt noen greie kostholds- og treningstråder her tidligere, så tenkte jeg skulle starte en nå igjen! Jeg vet jo at labbis jogger regelmessig, og at pippin&symra prøver å være sunn og flink nå fremover, så det er jo ikke bare meg heller! Denne uken begynte nytt regime - og for en gangs skyld er det ett som bør være overkommelig. 2 X 30 minutter trening i uken, og godteri bare i helgene, to av dagene. Hvis ikke jeg får til dette får jeg ikke til noe :lol: Who's in?

Oooh bra tilltag :) jag viiiill också vara med, speciellt på den bara godis i helgerna saken :aww: men det värsta är att jag tror inte jag klarar skära ner på godiset så hårt och brutalt på en gång :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER veldig vanskelig når man er sukkeravhengig. Mine triks er at jeg må ha noe å mumse på, frukt med vaniljekesam eller grønnsaker og dipp for eksempel! Det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in! Av økonomiske årsaker har jeg hatt godisnedtrapping av de helt store dimmensjoner. Og det går faktisk helt utrolig bra! Spiser godteri innimellom, har maks godisbudskjett på 50 kr uka, og nå er det svært sjelden at jeg bruker så mye. Kan gå to tre uker uten å spise noe, og så kjøper jeg litt som jeg bruker en uke på å spise opp. :ahappy: Venter bare på barmark nå så vi kan gå turer og kose oss med litt mer fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE tråd, har akkurat gomlet i meg 200g fruktnøtt! :icon_redface: Traff meg rett i samvittigheta!

Jeg var flink til å jogge med bikkjene og sånn, men etter kennelhosta kom i hus så har det blitt alt for mye sofasliting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kutte ut sjokolade, potetgull og godteri (veldig teit at denne tråden skulle komme akkurat i dag da, nå har jeg vært flink lenge, men akkurat i dag bare måtte jeg ha noe, så jeg sitter her og spiser ballerinakjeks :P), og begrense kaker/is/boller osv til det absolutt minimale (det blir det uansett veldig lite av, for jeg gidder aldri å bake noe selv liksom, og is spiser jeg bare når det er knallfint vær ute, og det er lov).

Men jeg klarer ikke å følge noe rigid sunnhetsprogram, og det trenger jeg heller ikke hvis jeg kutter ut søtsaker - da har det ikke så mye å si om jeg spiser en del pasta til middag eller spiser salami i stedet for mager skinke, liksom. Det jeg gjør, er å handle mat én gang i uka - og da kan jeg handle akkurat det jeg har lyst på (utenom godteri). Hvis jeg går tom for frukt, grønnsaker, knekkebrød, pålegg eller andre ting jeg bare MÅ ha, får jeg selvfølgelig lov til å gå på butikken ellers også, altså. :aww: Jeg blir veldig fristet til å kjøpe usunne ting hvis jeg er i butikken, så jo sjeldnere jeg må innom, jo mindre usunne ting kjøper jeg. Dessuten sparer jeg penger på å kjøpe mat sjelden, for da tenker jeg litt mer langsiktig og kjøper ting som kan vare til flere middager enn bare én, for eksempel.

I tillegg prøver jeg å komme meg på trening to ganger i uka, men der har jeg vært litt slapp i det siste, gitt. Treningssenteret ligger femti korte skritt fra utgangsdøra mi og jeg har all verdens tid å ta av, så jeg har egentlig ingen annen unnskyldning enn at jeg er lat. Men i dag skal jeg i det minste komme meg avgårde! I tillegg har jeg planer om å begynne å gå litt tur igjen, nå når det begynner å bli bart. Det er veldig vanskelig å få seg til å gå tur når man ikke har hund, men det er deilig å komme ut og få litt frisk luft, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo hatt noen greie kostholds- og treningstråder her tidligere, så tenkte jeg skulle starte en nå igjen! Jeg vet jo at labbis jogger regelmessig, og at pippin&symra prøver å være sunn og flink nå fremover, så det er jo ikke bare meg heller! Denne uken begynte nytt regime - og for en gangs skyld er det ett som bør være overkommelig. 2 X 30 minutter trening i uken, og godteri bare i helgene, to av dagene. Hvis ikke jeg får til dette får jeg ikke til noe :lol: Who's in?

Så helgen er ikke fra fredag til søndag altså :icon_cry:

Neida, men her er det full skjerpings også. Har litt babykg + masse som ikke er babykg som skal av gitt! Burde bli ganske greit, lever med en treningsnarkoman(n) som løper med hundene om morgen, trener 6 dager i uken og lever heavyshit sunt. Tingen her er at hvis jeg spiser bare bittelitt godteri- Så får jeg et enormt sug. Så derfor kutter jeg ut alt og i helgene så baker jeg heller noe godt, frukt og dip osv istedenfor godteri.

Jeg har kuttet ut brød, poteter og ris. Spiser fullkornsknekkebrød, kålrabi og grønnsaker istedet. Spiser endel havregryn, for å få i meg nok fiber.

Jeg drikker også Noka shake, rett og slett for å få i meg nok kalorier iløpet av en dag. Jeg er ikke flink til å spise, og med en baby som krever mye tid så det et veldig lettvint mellommåltid.

Drikker minst 3 liter vann om dagen.

Av trening er det ikke mye enda. Prøver å få til minst en times tur med vogn og hunder ute, men når vesla er fylt 6 uker blir det trening der mannen trener, men til og begynne med blir det yoga og body balance, og noe lett stepdance- For å ikke begynne for hardt. Har også kjøpt rockering som skal brukes 15 minx2 hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er folkens! For meg er det helt umulig å kutte ut godis, men å sette maksbeløp i uka var igrunn smart, Raksha! To dager i uka skal jeg nok klare å holde meg til, selv om det er vanskelig det og. Men nå har jeg funnet en ny runde som jeg går med hundene, og den er ca 8 km lang. Prøver å bytte på å gå og jogge, og uansett er runden lang nok til at jeg føler jeg har fått en treningsøkt! Så rir jeg jo og, og er i stallen, men jeg skulle trent litt styrke og. Situps, backups, og pushups f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig med!

Godterispisingen er værst for meg :P Har vært flink lenge nå, men failet nå i eksamenstiden :whistle:

Så, fra og med mandag skal jeg spise normale mengder godteri, og det kun på lørdager :)

Tips til andre godtesyke er som Aya sier: bytt ut godteriet med frukt og grønt. Fyll opp kjøleskapet med masse spennende, og skjær det i biter. Da blir det enda bedre å gomle på! Appelsinbåter, ananasbiter, jordbær, druer, eplebiter osv. Og grønnsaker med dip er bare :wub: Godteri kan også erstattes med nøtter. Du får mye mer energi av det som varer lenger og det er ikke like usunt :) Men også det må begrenses om man vil komme i bikiniform :P

Tidligere har jeg jogget ca 1 gang i uken, men har nå trappet opp til 2-3. Dessuten tar jeg situps hver kveld før jeg legger meg. Det er fort gjort og det er så enkelt å se forbedring om man har lite magemuskler fra før :icon_redface: Det er generelt lett å få fremgang når man er utrent. I fjor hadde jeg et prosjekt hvor jeg tok armhevninger hver kveld og målte det over en periode på 1-2 måneder. I starten klarte jeg 20, men det tok ikke lang tid før jeg var oppe i 100+! Veldig motiverende å kunne se fremgang så fort, bare uke for uke :) Nå kan jeg sikkert ta max 10 :lol:

Syns man det er tungt å jogge i starten kan man jo gå rundene, eller f.eks bare jogge oppoverbakkene og gå de flate strekkene. Og fyll på masse motiverende musikk på mp3'en! Her er det teit poppunk som får meg til å yte best (Stayseys mom, Fallout boy, Offspring og for ikke å snakke om Roxette på full guffe!) :lol: For meg passer det hvertfall med sanger som får frem masse glede og følelser :ahappy:

Oooog jeg veiet meg ene dagen og har gått ned 3 kilo de siste par månedene! :D Mistenkter at det best er fordi jeg har fått en jobb hvor jeg går mye og løfter mye, men det er sikkert litt trening også :)

Ellers syns jeg å hoppe tau er moro. Det kan man gjøre på kjøkkenet mens man venter på at te-vannet skal koke, maten skal stekes ferdig etc. :P Og om man har tid; gå litt ekstra. Gå av på et tidligere busstopp på vei hjem, la bilen stå når man skal til butikken, ta sykkelen til jobb osv.

Og jeg er typen som blir motivert av nytt utstyr hver vår :P Det kan være ny nomesele til hunden som må brukes, en ny treningsmatte, nye joggesko, en ny fancy drikkeflaske osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER veldig vanskelig når man er sukkeravhengig. Mine triks er at jeg må ha noe å mumse på, frukt med vaniljekesam eller grønnsaker og dipp for eksempel! Det hjelper!

Jah det är det :icon_redface: men jag vill gärna kunna begränsa mig där.

Tack för tips!

I'm in! Av økonomiske årsaker har jeg hatt godisnedtrapping av de helt store dimmensjoner. Og det går faktisk helt utrolig bra! Spiser godteri innimellom, har maks godisbudskjett på 50 kr uka, og nå er det svært sjelden at jeg bruker så mye. Kan gå to tre uker uten å spise noe, og så kjøper jeg litt som jeg bruker en uke på å spise opp. :ahappy: Venter bare på barmark nå så vi kan gå turer og kose oss med litt mer fysisk aktivitet.

Det med max godisbudjett var en bra ting!

Så flinke dere er folkens! For meg er det helt umulig å kutte ut godis, men å sette maksbeløp i uka var igrunn smart, Raksha! To dager i uka skal jeg nok klare å holde meg til, selv om det er vanskelig det og. Men nå har jeg funnet en ny runde som jeg går med hundene, og den er ca 8 km lang. Prøver å bytte på å gå og jogge, og uansett er runden lang nok til at jeg føler jeg har fått en treningsøkt! Så rir jeg jo og, og er i stallen, men jeg skulle trent litt styrke og. Situps, backups, og pushups f.eks?

Då är vi 2 :aww:

Jeg er selvfølgelig med!

Godterispisingen er værst for meg :P Har vært flink lenge nå, men failet nå i eksamenstiden :whistle:

Så, fra og med mandag skal jeg spise normale mengder godteri, og det kun på lørdager :)

Tips til andre godtesyke er som Aya sier: bytt ut godteriet med frukt og grønt. Fyll opp kjøleskapet med masse spennende, og skjær det i biter. Da blir det enda bedre å gomle på! Appelsinbåter, ananasbiter, jordbær, druer, eplebiter osv. Og grønnsaker med dip er bare :wub: Godteri kan også erstattes med nøtter. Du får mye mer energi av det som varer lenger og det er ikke like usunt :) Men også det må begrenses om man vil komme i bikiniform :P

Tidligere har jeg jogget ca 1 gang i uken, men har nå trappet opp til 2-3. Dessuten tar jeg situps hver kveld før jeg legger meg. Det er fort gjort og det er så enkelt å se forbedring om man har lite magemuskler fra før :icon_redface: Det er generelt lett å få fremgang når man er utrent. I fjor hadde jeg et prosjekt hvor jeg tok armhevninger hver kveld og målte det over en periode på 1-2 måneder. I starten klarte jeg 20, men det tok ikke lang tid før jeg var oppe i 100+! Veldig motiverende å kunne se fremgang så fort, bare uke for uke :) Nå kan jeg sikkert ta max 10 :lol:

Syns man det er tungt å jogge i starten kan man jo gå rundene, eller f.eks bare jogge oppoverbakkene og gå de flate strekkene. Og fyll på masse motiverende musikk på mp3'en! Her er det teit poppunk som får meg til å yte best (Stayseys mom, Fallout boy, Offspring og for ikke å snakke om Roxette på full guffe!) :lol: For meg passer det hvertfall med sanger som får frem masse glede og følelser :ahappy:

Oooog jeg veiet meg ene dagen og har gått ned 3 kilo de siste par månedene! :D Mistenkter at det best er fordi jeg har fått en jobb hvor jeg går mye og løfter mye, men det er sikkert litt trening også :)

Ellers syns jeg å hoppe tau er moro. Det kan man gjøre på kjøkkenet mens man venter på at te-vannet skal koke, maten skal stekes ferdig etc. :P Og om man har tid; gå litt ekstra. Gå av på et tidligere busstopp på vei hjem, la bilen stå når man skal til butikken, ta sykkelen til jobb osv.

Og jeg er typen som blir motivert av nytt utstyr hver vår :P Det kan være ny nomesele til hunden som må brukes, en ny treningsmatte, nye joggesko, en ny fancy drikkeflaske osv :P

Bra tips du kom med!

Godiset är mitt absolut största last, jag är verkligen sockerberoende och jag äter säkert godis varje dag :icon_redface: Det vill jag sluta med. Målet är ju att hålla mig till helgen. Men tror jag måste trappa ner lite i taget först annars har jag ingen chans!

Mitt problem är då att jag borde gå upp i vikt :icon_redface: men jag vet inte helt hur. Någon som har tips till det också?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert innlegg labbis! Jeg er også typen som blir supermotivert av nytt utstyr! Må bare få skaffet meg en jobb, sånn at jeg kan kjøpe alt det jeg har lyst på. Men her på mandag ofret jeg en av tightsene mine som treningsbukse, og det er faktisk veldig mye bedre enn joggebukse altså! Trenger dog nye sko ... Jeg har gode gå-sko, men ikke joggesko :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

*klipp*

GIRLPOWAH. Ble ganske inspirert jeg nå :P

Mitt problem är då att jag borde gå upp i vikt :icon_redface: men jag vet inte helt hur. Någon som har tips till det också?

Hmm.. Vel, spise som vi som skal ned i vekt :lol: 5 ganger om dagen, variert, masse grønnsaker, frukt og lite nei-nei produkter :P

Edit: Nå skal jeg nevne at jeg ikke slanker meg eller går på diett. Jeg prøver å endre hele livsstilen sånn som "alle bør spise" :)

Jeg har problemer med å komme med ut til SATS, hvor jeg har medlemskap. Er en av dem som ikke liker å dra alene, for når jeg først er der så kan jeg gjerne bli der lenge jeg :PSå lar vi være å nevne at SATS ligger rett ved meg, sånn ca 2 min gange :whistle:

Nå har jeg drukket mye vann i det siste også pga UVI (som heldigvis begynner å gå bort), også har jeg lagt helt om frokosten. Nå spiser jeg kun en halv bolle med havrefras med 1 dl naturell yoghurt. Vet ikke hvorfor, men jeg føler meg mett av det :P Og om jeg ikke skulle gjøre det, så kan jeg alltids slenge med et egg ved siden av :P

Begynn smått! Om man sier at i morgen skal jeg være superduperstreng og bare endre alt på flekken, så er det lettere å bli skuffet av seg selv, ved at man sprekker. Selv har jeg ganske få omvendinger i begynnelsen; akkurat nå fokuserer jeg på å spise riktig til frokost. Når jeg da er vandt til det, så hopper jeg over til lunsjen.

And the best part: Jeg har gått ned 3 kilo på 1 uke nå så det er DEILIG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIRLPOWAH. Ble ganske inspirert jeg nå :P

Hmm.. Vel, spise som vi som skal ned i vekt :lol: 5 ganger om dagen, variert, masse grønnsaker, frukt og lite nei-nei produkter :P

Edit: Nå skal jeg nevne at jeg ikke slanker meg eller går på diett. Jeg prøver å endre hele livsstilen sånn som "alle bør spise" :)

Jeg har problemer med å komme med ut til SATS, hvor jeg har medlemskap. Er en av dem som ikke liker å dra alene, for når jeg først er der så kan jeg gjerne bli der lenge jeg :PSå lar vi være å nevne at SATS ligger rett ved meg, sånn ca 2 min gange :whistle:

And the best part: Jeg har gått ned 3 kilo på 1 uke nå så det er DEILIG :D

Ja det var det då, jag är jätte dålig på att äta grönsaker och frukt. Kanske et har något med saken att göra ja. Jag måste verkligen jobba med det där ja.

Kanske det mest optimala för dig hade vart att ha en träningskamrat som du kan dra dit tillsammans med och träna :)

Wiii bra jobbat, grattis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet Misheru!

Jeg kjenner forresten en treningsnarkoman og kostholdsfreak som vil gå opp i vekt. Hun sluker slike proteinshaker som visstnok smaker dritt :P Men til poenget; hun mener at å-spise-frokost-for-å-gå-ned-i-vekt-tipset er en myte. Hun mener at man kun går ned i muskelmasse om man gjør det, men dersom man vil ha ned fettprosenten så burde man stå over frokost og heller spise sen frokost når kroppen er bedre i gang med fordøyelsen. Noen som vet? Jeg har lært at muskelmasse bare går ned når fettnedbrytingen har gått ned, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ja det var det då, jag är jätte dålig på att äta grönsaker och frukt. Kanske et har något med saken att göra ja. Jag måste verkligen jobba med det där ja.

Kanske det mest optimala för dig hade vart att ha en träningskamrat som du kan dra dit tillsammans med och träna :)

Wiii bra jobbat, grattis :D

Takktakk ^^

Det kommer med tid, det er vanskelig å gjøre sånne store forandringer, men DET KLARER DU :D :D

Men jeg er enig, jeg tror det er nettopp det jeg trenger. Angus kommer jo til å bli treningsbuddy etter hvert, og det passer jo bra mtp oppbygging av kondis på oss begge siden den mest sannsynligvis kommer til å starte ganske langt nede :whistle:

Bra jobbet Misheru!

Jeg kjenner forresten en treningsnarkoman og kostholdsfreak som vil gå opp i vekt. Hun sluker slike proteinshaker som visstnok smaker dritt :P Men til poenget; hun mener at å-spise-frokost-for-å-gå-ned-i-vekt-tipset er en myte. Hun mener at man kun går ned i muskelmasse om man gjør det, men dersom man vil ha ned fettprosenten så burde man stå over frokost og heller spise sen frokost når kroppen er bedre i gang med fordøyelsen. Noen som vet? Jeg har lært at muskelmasse bare går ned når fettnedbrytingen har gått ned, men.

Takk :D

Det vet jeg faktisk ikke, men det jeg vet er at man bør spise frokost også pga blodsukkeret. Dessuten, hvis man ikke spiser frokost, så er det ofte man vil få et skikkelig matsug til lønsjen, fordi kroppen er sulten, har lavt blodsukker, og trenger å få satt i gang forbrenning. Da vil man ende opp med å spise kanskje mer enn det man bør til lønsj.

Men fett og muskler kan jeg ingenting om. Selv består det meste av meg av den ene delen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg også med! :)

Har gått til å spise bare knekkebrød på jobb, med kaviar i det siste, men tenker også å spise litt leverpostei og slikt også.

Utenom jobb har jeg skaffet meg havregryn som kan spises som grøt eller frokostblanding med rosiner. Dette er tiltakene som er tatt i matveien. Og godteri kjøper jeg utrolig lite av grunnet økonomi, og jeg skjønner litt hva folk mener at jeg ikke har lyst på såå mye når jeg først har muligheten.

Aktivitet er jeg litt verre på, da mye tid går til hundetrening. Og en arbeidsdag i barnehagen sliter ganske hardt på. Der har jeg mye å hente.

Men idag innså jeg hvor mye "trening" jeg kan drive på med i barnehagen. La barne ri på magen min mens jeg ligger på ryggen er utrolig god trening for meg, både fordi jeg må stramme den så jeg ikke får vondt, og fordi jeg må le og le av de søte små som storkoser seg.

Og som svar til labbis sitt frokostspørsmål, jeg har blitt fortalt at det beste er å stå opp, løpe seg en tur, ta en dusj f.eks. og så spise frokost. Da har kroppen fått forbrent litt fett, og maten kommer når kroppen er kommet skikkelig igang for dagen. Men jeg har ikke noe mer bevis, enn at det har jeg blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjerpet meg masse siden nyttår, men skeier helt drøyt ut i helgene, så det er neste post på programmet. Begrense snopinntaket, også i helgene. I ukedagene er jeg flink til å unngå godis. Spiser mye frukt og grønt og lager middag fra bunn av så og si hver eneste dag :)

Treningen er det jeg er mest fornøyd med å ha kommet ordentlig igang med igjen. Merker det ikke på vekta, men på overskuddsenergien og midjemålet! (mistet 11 cm siden i høst, kun ved å trene mer)

Trener håndball 2-3 ganger i uka og er på spinning 1-2 ganger i uka, ettersom hva jeg har tid til. Forrige uke ble det fem treningsdager, denne uka bare to.

Er også blitt veldig opptatt av ernæring, og liker å forstå hva det jeg spiser gjør med kroppen min. Mye å lære der altså - det er jo så mange meninger ute og går. Men jeg lever etter prinsippet - spis variert og begrens inntaket, er du mett kan du stoppe.

Mitt tips! Finn en idrett du liker å holde på med og la deg engasjere. Bruk litt tid på det og ofre litt annen fritid for treningene. For meg selv har det å begynne på håndball igjen (pause i snart seks år..) vært det store løftet. Elsker å holde på med det, og synes det er spesielt gøy å se progresjon så fort. Kondisen er mye bedre og jeg koser meg med trening - det er ikke noe tiltak lenger.

OG et tips til. Cottage cheese! Det mest geniale å spise til frokost! Massevis av proteiner og metthetsfølelsen varer mye lenger enn med kun vanlig pålegg. Kroppen bruker lang tid på å bryte ned proteiner kontra karbohydrater. Spiser et/to knekkebrød med en haug cottage cheese og lett syltetøy til frokost nesten hver dag. Eventuelt er det sykt godt med blåbær (frosne, kan bare tines litt i mikro), cottage og eplebiter.. mmmmm :ahappy:

Bytt ut rømme med mager kesam, vaniljesaus med mager vaniljekesam osv. Sparer masse kalorier der i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke tid til å begynne med idrett, hvis ikke hadde jeg lett startet med fotball igjen :( Så her blir det hele tiden å kombinere, siden jeg ikke har tid til å BARE bruke tid på selve treningen. Derfor kombinerer jeg det med mosjon av hundene og ting i hverdagen, som f.eks pushups mens jeg ser på nyhetene eller venter på at risvannet skal koke. Slike ting.

Og ja! En super frokost nå som sommeren nærmer seg er jo smoothie :ahappy: Jeg fikk en smoothiemaskin i fjor og brukte den hyppig! Vekslet mellom å bruke fersk frukt og frossen frukt, og fant fort mine favorittoppskrifter. Helt til jeg ødela maskinen når jeg skulle lage strawberry daiquiri, som ikke er fullt så sunt :getlost: Men det blir garantert en ny maskin nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det hos meg og labbis. Med hest og hund kan jeg ikke bare trene, det må være med hundene. Men jogging er jo supereffektiv trening da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lagidrett og kunne gjerne tenkt meg å komme i gang med det! Da er det gøy å holde på liksom, og man merker ikke at man er sliten før man er ferdig. Jeg er glad i både innebandy og fotball, også har jeg lyst til å prøve rugby (:lol:), men for det første så vet jeg ikke helt om det er noen vits i å bli med på noe lag gjennom studentidretten når jeg uansett flytter om noen måneder, og for det andre suger jeg skikkelig, så jeg tør liksom ikke helt å bli med, og i alle fall ikke når jeg kommer sånn midt i semesteret! :icon_redface: Noen overbevisende argumenter for at jeg bør bli med på noen treninger i en eller annen lagidrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen overbevisende argumenter for at jeg bør bli med på noen treninger i en eller annen lagidrett?

JA! Jeg er seriøst den største pyyyza ever når det gjelder å bli med på sånne ting. Har komplekser for alt mulig rart og er alltid redd for å ikke være god nok når det kommer til sport. Jeg hoppet i det! Kjempekleint de første treningene, for måtte liksom bare slenge meg på og prøve. Ingen som tok meg imot med åpne armer heller. Men drimot så ble jeg fort en del av gruppa, og nå er det dødsmoro. Sååå. den som intet våger intet vinner, eller hva? Hopp i det!

Hilsen pyseguri :P

Men du.. Her på Ås er det masse idretter du kan bli med på! Mange av lagene her er skikkelig dårlige, så det er ingen prestasjonsangst på g her altså. Her dreier det seg om å ha det gøy. Etter sommeren, Ingvild! Billig er det også.

Jeg har gruppetreningskort (fri adgang til spinning, saltimer mm.), idrettslagsmedlemsskap (håndballen) og vanlig treningskort. Alt til den nette sum av 900 kroner i halvåret! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er folkens! Stolt av dere! :)

Jeg har også vært flink denne uka. Ikke noe snop og mindre og sunnere mat. Merker at både hodet og magen protesterer, magen er sulten og hodet prøver å lure meg med tanker av typen: Nøtter er jo sunt! Bøtt innpå med nøtter, gjerne den posen som har litt sjokolade innimellom nøttene, LITT sjokolade skader da ikke! Jeg svarer kort og bestemt at HER ER DET SKJERPINGS, PUNKTUM! Men samtidig som kroppen er litt sur på meg, merker jeg allerede at jeg er i bedre form, mindre trøtt, mer overskudd! Man blir jo veldig trøtt og slapp av jojoblodsukker, når blodsukkernivået er stabilt kommer overskuddet! Det har jeg erfart mange ganger i livet.

I tillegg til det med null snop og mindre og sunnere mat, trener jeg to ganger i uka på et lite treningsstudio som to fysioterapeuter driver. Jeg får tilpassete ovelser som skal styrke muskler både her og der.

I dag løp jeg og kjøpte et plastbeger med blåbær og ett med bringebær. Skitdyrt, men sunt og kjempegodt. Greit å bruke som trøst og premie av og til.

I tillegg til at formen er bedre har jeg allerede gått ned ett kilo, bare x kilo igjen! :lol:p014.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lagidrett og kunne gjerne tenkt meg å komme i gang med det! Da er det gøy å holde på liksom, og man merker ikke at man er sliten før man er ferdig. Jeg er glad i både innebandy og fotball, også har jeg lyst til å prøve rugby (:lol:), men for det første så vet jeg ikke helt om det er noen vits i å bli med på noe lag gjennom studentidretten når jeg uansett flytter om noen måneder, og for det andre suger jeg skikkelig, så jeg tør liksom ikke helt å bli med, og i alle fall ikke når jeg kommer sånn midt i semesteret! :icon_redface: Noen overbevisende argumenter for at jeg bør bli med på noen treninger i en eller annen lagidrett?

Har lyst å si at det nok ikke er så ille som du kanskje tror, men man vet jo ikke hva slags folk man møter på, men det er jo flere, så man finner jo ganske sikkert noen man trives med.

Samt at det virkelig stemmer at man kommer mye mer igang med en lagidrett med treninger.

Skulle gjerne også hatt tid til det, men prøver å inkludere hundene i min fysiske mosjon. Altså sykling og slikt, men det er ikke alltid like bra for hunder. Nå er derimot ting forandret siden ifjor, jeg har bil, og kan dermed kjøre til skogen og gå litt krevende turer med hundene i skogen.

Mulighet for å komme meg til bedre egnet underlag å sykle på har jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin&Symra: wow, kjempeflink! Og for en god idè det var å unne seg beger med bær, det er jo sååå godt! Litt som smoothie det, det selger de i kaffebaren på skolen. Det er kjempedyrt, men så sunt at det egentlig er verdt det. Kanskje bytte ut den doble kaffe moccaen med en blåbær&mango&lime-smoothie i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Jeg er seriøst den største pyyyza ever når det gjelder å bli med på sånne ting. Har komplekser for alt mulig rart og er alltid redd for å ikke være god nok når det kommer til sport. Jeg hoppet i det! Kjempekleint de første treningene, for måtte liksom bare slenge meg på og prøve. Ingen som tok meg imot med åpne armer heller. Men drimot så ble jeg fort en del av gruppa, og nå er det dødsmoro. Sååå. den som intet våger intet vinner, eller hva? Hopp i det!

Hilsen pyseguri :P

Men du.. Her på Ås er det masse idretter du kan bli med på! Mange av lagene her er skikkelig dårlige, så det er ingen prestasjonsangst på g her altså. Her dreier det seg om å ha det gøy. Etter sommeren, Ingvild! Billig er det også.

Jeg har gruppetreningskort (fri adgang til spinning, saltimer mm.), idrettslagsmedlemsskap (håndballen) og vanlig treningskort. Alt til den nette sum av 900 kroner i halvåret! :D

Har lyst å si at det nok ikke er så ille som du kanskje tror, men man vet jo ikke hva slags folk man møter på, men det er jo flere, så man finner jo ganske sikkert noen man trives med.

Samt at det virkelig stemmer at man kommer mye mer igang med en lagidrett med treninger.

Jeg fikk et innfall av "oh what the heck" og har nå sendt mail til fotballaget i studentidretten og spurt om jeg kan komme på trening neste uke. :ahappy: Vurderte rugby-laget, men på hjemmesiden deres lå det bare bilder av svære, massive muskelbuntmenn - tror ikke jeg har noe der å gjøre...

Maria: Ja, når jeg flytter til Ås har jeg lyst til å bli med på noe! De har både fotball og innebandy (og rugby :P) der også ser jeg, så jeg skal nok finne noe jeg kan trives med. :) Det kunne vært gøy å prøve orientering også, egentlig. Men det er litt kjedelig å løpe rundt og rote seg bort i skogen alene, da. (Er kanskje ikke meningen at man skal rote seg bort.) Da satser jeg heller på å utforske turorientering når jeg har bikkje igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...