Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstraordinær bandtvang


Guest lijenta

Recommended Posts

Guest lijenta
Skrevet

DRANGEDAL 22. februar innførte

Drangedal kommune ekstraordinær

båndtvang. Fredag ble den

opphevet igjen.

– Forholdende for viltet generelt

og rådyr spesielt har endret

seg som følge av varmere vær.

Snøen har sunket sammen og

skaren er så sterk at rådyrene ikke

lenger har problemer med å ta

seg fram i terrenget, melder Erik

Selander Jensen fra Viltnemda.

Klipt og limt fra varden 21 mars i år

Skrevet

BRA! Heldigvis har ivertfall fylkesmannen gått ut å kritisert innføringen av ekstraordinær båndtvang både i asker å bærum, på grunn av rotete saksgang og lite grunnlag (det har ikke vært ekstraordinære forhold verken med snø eller kulde i vinter). JEG syns de burde vært tøffere og krevet båndtvangen opphevet, når de åpenbart mente den var feil. De gjorde det i Oslo i fjor, og de burde gjort det her. Men her har de ivertfall kommet med kritikk, så spørs det om kommunene følger det neste år. Men vi kan nok ikke se for oss noe opphevet båndtvang i asker/bærum før den ordenltige begynner nei... Det er nok ekstra mange følsomme ville dyr der (særlig i forhold til drangedal...)(eller kanskje det mest handler om følsomme mennesker;)

Skrevet

BRA! Heldigvis har ivertfall fylkesmannen gått ut å kritisert innføringen av ekstraordinær båndtvang både i asker å bærum, på grunn av rotete saksgang og lite grunnlag (det har ikke vært ekstraordinære forhold verken med snø eller kulde i vinter). JEG syns de burde vært tøffere og krevet båndtvangen opphevet, når de åpenbart mente den var feil. De gjorde det i Oslo i fjor, og de burde gjort det her. Men her har de ivertfall kommet med kritikk, så spørs det om kommunene følger det neste år. Men vi kan nok ikke se for oss noe opphevet båndtvang i asker/bærum før den ordenltige begynner nei... Det er nok ekstra mange følsomme ville dyr der (særlig i forhold til drangedal...)(eller kanskje det mest handler om følsomme mennesker;)

Oppheving av båndtvangen i Oslo var litt annerledes da..

Det var kun innenfor Ring 3 den ble opphevet, av den enkle grunn at viltet normalt ikke ferdes i de områdene.

Skrevet

Oppheving av båndtvangen i Oslo var litt annerledes da..

Det var kun innenfor Ring 3 den ble opphevet, av den enkle grunn at viltet normalt ikke ferdes i de områdene.

Ja, jeg vet, men det jeg mente var felles var at fylkesmannen tok affere når båndtvangen ble innført uten grunnlag, slik den ble i Oslo sentrum fordi det ikke finnes så mye vilt der (og slik mange også mener at det er gjort nå, fordi snø/temp ikke var ekstraordinært i år)... Litt forskjellig grunnlag for at det ble kritisert, men allikevel, jeg mener begge kvalifiserer for samme reaksjon...

Skrevet

DRANGEDAL 22. februar innførte

Drangedal kommune ekstraordinær

båndtvang. Fredag ble den

opphevet igjen.

– Forholdende for viltet generelt

og rådyr spesielt har endret

seg som følge av varmere vær.

Snøen har sunket sammen og

skaren er så sterk at rådyrene ikke

lenger har problemer med å ta

seg fram i terrenget, melder Erik

Selander Jensen fra Viltnemda.

Klipt og limt fra varden 21 mars i år

Jøss, dette tror jeg er første gang jeg har sett... Men det kommer nok ikke til å skje her :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...