Gå til innhold
Hundesonen.no

Pia sine valper, uke for uke :)

Frisbee

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en bildetråd for Pia sitt aller siste valpekull, uke for uke. Nå er det jo ikke så mye å se enda, men jeg synes det er artig å se utviklingen helt fra starten.

Nå er de jo allerede 2 uker gamle, så litt sent ute er jeg.

Men vi begynner på begynnelsen likevel :)

Tre dager gamle:

bloggvalp5.jpg

bloggvalp3.jpg

bloggvalp1.jpg

1 uke:

blogg7-7.jpg

blogg5-9.jpg

blogg6-7.jpg

blogg2-11.jpg

blogg3-10.jpg

2 uker gamle:

Nå har de åpnet øynene, og kan høre meg! Da blir de plutselig så mye mer valper!

blogg2-15.jpg

blogg1-15.jpg

blogg3-14.jpg

Skrevet

Ah glemte jo den ene tispa som viser frem hvor elegant hun er i farta:

page-1.jpg

(Mamma sitt sengetoy som er bagrunnen :P)

Den ene tispa (vet ikke hvilken enda) trenger vi forvert til :)

• 2 weeks later...
Skrevet

3 uker gamle og har begynt å spise litt grøt! Herlig klumsete ! :)

page-2.jpg

De var så fulle av grøt i fjeset at skikkelige bilder måtte vente til dagen etter:

blogg3-16.jpg

blogg1-16.jpg

blogg2-17.jpg

Mor heter forresten Sunborne Fighting For Freedom, Far heter Smedjanas Laroche.

Skal se hva jeg kan finne av bilder av dem :)

Guest Jonna
Skrevet

Søte små griser :wub:

Hva er kennelnavnet deres? Prøvde finne link til kennelen på NSSK sine sider, men klarte ikke finne det.

Har du bilder av foreldrene også?

Skrevet

Sunborne Kennel. Facebooksiden vaar er nok det naermeste du kommer en hjemmeside for tida.

https://www.facebook.com/SunborneKennel

Kullet har eget album her

Der ligger ogsaa bilder av begge foreldrene. ("Profilbildet" til siden er valpenes Mormor. Morfar til valpene kan finnes i albumet "Vaare hunder". Han heter Smedjenas Pastillo)

Guest Jonna
Skrevet

Sunborne Kennel. Facebooksiden vaar er nok det naermeste du kommer en hjemmeside for tida.

https://www.facebook.com/SunborneKennel

Kullet har eget album her

Der ligger ogsaa bilder av begge foreldrene. ("Profilbildet" til siden er valpenes Mormor. Morfar til valpene kan finnes i albumet "Vaare hunder". Han heter Smedjenas Pastillo)

Takk :)

Bare av ren nyfikenhet, da jeg er på starten av å gjøre meg kjent med rasen, er det en grunn til at dere ikke er oppført som oppdrettere på NSSK? Send meg gjerne PM :)

Skrevet

Ang hvorfor vi ikke staar paa listen, er vel rett og slett fordi vi var ikke blandt de som automatisk ble oppfort, og ettersom vi ikke har hatt noen spesiell interesse av det, ble det aldri noe av at vi gjorde noe med det heller :)

Guest Jostein
Skrevet

Ang hvorfor vi ikke staar paa listen, er vel rett og slett fordi vi var ikke blandt de som automatisk ble oppfort, og ettersom vi ikke har hatt noen spesiell interesse av det, ble det aldri noe av at vi gjorde noe med det heller :)

Men Sunborne sto på oppdretterlista før vet jeg? Så rart.

Skrevet

Men Sunborne sto på oppdretterlista før vet jeg? Så rart.

Gjorde vi det ja? Det visste jeg faktisk ikke (saa mye sjekker jeg lister...). Da maa man vel nesten snakke med de som redigerer listen deres for aa faa et skikkelig svar. Kan de ha hatt oss der, mens vi hadde hjemmeside? og fjernet det naar vi la ned siden? Bare gjetter jeg naa.

Edit: mysteriet er løst. Spurte mamma om hun visste hvorfor, og hun mente at hun for en lang tid tilbake hadde "reservert" seg mot å ha kennelnavnet på listen. Skeptisk som hun var til internett, syntes hun nok det var greiest slik. Og de eldste er nå fortsatt eldst, og min mor er fortsatt sjæf, så slik er det med den saken. Tenkte meg nok at hun aldri ville gjort noe for å komme med på en slik liste, men at hun hadde vært så sta at hun hadde reservert seg mot det, hadde ikke jeg fått med meg :P Heldigvis har hun myknet opp til internett litt med årene. Nok til å hvertfall ha egen facebookside til å legge ut bilder av hundene og valpene. Det koser hun seg veldig med :)

Skrevet

4 uker gamle :)

De har flyttet inn på stua, løper gjerne rundt på gulvet. Det blir vanskeligere og vanskeligere for hver uke å få dem til å “posere” pent. Nå er de jo så raske til å løpe logrende mot kameraet, at det er nesten umulig å rekke å ta bildet før de snuser på linsa :P

blogg4-14.jpg

blogg5-13.jpg

blogg6-10.jpg

blogg7-10.jpg

blogg8-5.jpg

blogg9-6.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...