Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsvenner på nettet


Audi

Recommended Posts

*mokken* : takk for svar :) Det er sånn jeg har begynt inntreningen også (bortsett fra med godbit istedenfor leke, og klikker i stedenfor "bra"), så da er vi sikkert godt på vei. Nå er det et par dager siden vi har trent, og av og til trenger han noen dager for å "tenke over det", sånn at når vi begynner å trene igjen så har han plutselig forstått det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Nå har jeg fått tre hundebøker i posten, så treningsiveren er på topp i huset. Har laget meg treningsdagbok for å se fremgangen vi har, da det er en del nye ting vi skal trene på, og jeg har en del øvelser som jeg ønsker å få bedre og terpe på.

Audi elsker det nye treningsregimet, og sitter gjerne og stirrer på meg om kvelden i håp om at vi skal ta en økt til (selv om vi gjerne har hatt 4-5 økter den kvelden).

Hvordan går det med treningen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi begynt å børste støv av feltsøket vårt i skogen. Apporten ellers har gått bedre for oss, og feltsøket gikk kjempeflott i helgen :D

Jeg har byttet litt taktikk angående feltsøket. Når vi begynte med det ble jeg anbefalt å leke med gjenstanden før jeg gjemte den, dette fordi lek avler fart og engasjement. Problemet vårt er at siden han er så lite interessert i gjenstander, fikk jeg varierende resultater. Nå bytter jeg leken mot godbit når han kommer inn til meg med den, og det fungerer flott. Han er veldig gira på kjøttboller, og han leter gjerne etter gjenstandene for å kunne bytte til seg godbiter når han kommer inn igjen til meg.

Selv om andre kanskje får enda større fart på hundene med å leke med dem, fungerer det best for oss med godbiter.Det er bedre at han leter i det hele tatt med god intensitet, enn at han leter noen ganger når han er interessert i leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve å følge med her. Jeg har en 1 år gamel flat, jeg kunne gjerne tenkt meg å trent lydighet og utstilling. Men har ikke komt meg skikkelig igang enda. Kanskje det er tips å få her;) Akkurat no er det band og bjeffing vi trener på. Han er ikke flink å gå i band og han bjeffer når vi møter andre hunder... Klarer ikke å finne noen god innlæring på dette... Nå sist vi var på tur, var han ganske flink når vi møtte på en hund, han bjeffet, men ikke like mye som sist, så da var jo matmor fornøyd ho. Men bedre skal det bli. Tenker jeg får bruke en del av ferien til trening av rampen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til treningen Annema! Det var så lite liv her inne på slutten at jeg nesten var tenkt å avslutte, men veldig koselig at du ønsker å "være med" :)

Bjeffing ved møter høres kjent ut ja. Jeg har en Collie som liker å høre sin egen stemme, i tillegg til at han utrykker usikkerhet ved å bjeffe.

Bjeffer din når dere passerer også, eller bare ved møte og hilsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bjeffer når han ser en annen hund. Kanskje ikke så mye når han får hilse. Men når vi passerer då er det bjeffing og prøver å snu seg mot hunden. Jeg tror vel egentlig han bjeffer fordi han blir så glad og ivrig når han ser en annen hund og har lyst å hilse på. Men jeg ønsker ikke å ha en hunden som bjeffer når vi møter andre hunder. Jeg har ikke så mye erfaring med trening av hund, så jeg må lese meg til alt. Og ikke minst høre fra andre hva de gjør og hva som kan funke. Han bjeffer ikke så mye når vi lar hundene hilse på hverandre eller at vi slepper de og de får leke ilag. Nei vi skulle nok ha vært å trent ilag med andre hunder, men treningstidene til hundeklubben her jeg bor, passer så dårlig til min arbeidstid... Men internett er jo og en fin måte å lære på for min del da, men ikke sikkert jeg klarer å lære det til hunden min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hannhund som ikke er noe fan av andre hannhunder, så passeringer har vi nok av trening på ;)

Det som har vært essensielt for oss, er å ha nok avstand så han ikke reagerer, og belønne ham fordi han er rolig. Deretter kan avstanden minkes etterhvert. Jeg vil nok tro at du kan anvende samme type trening i din situasjon. Belønningen kan være alt, så lenge det fungerer for deg. Hvis han er veldig glad i godbiter/leker el.l. kan du bruke det. Evt hvis han er veldig glad i å hilse, så kan jo den ultimate belønning for å være stille, være å få lov til å hilse på den andre hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...