Gå til innhold
Hundesonen.no

Grenland Hundeklubb Lydighetsstevne og valpeshow


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Der kom PM på mail.

Ser iallefall ut som jeg får sett valpene "mine" før jeg skal inn i lydighet. AK pleier alltid gå først :P

Er tydeligvis ikke så mange påmeldte i LP heller siden de har tatt bort en dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta

Hadde vært morro å være der og heie men må prioritere litt anderledes først og fremst og får håpe det går fort i boks så jeg kan være og heie på lydighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ikke fått PM. Står det hvor mange som er i LP-klassene? Eller hvor mange som er av valp? Hvem dommer er det som er trukket?

Veldig lite info uteover oppmøte tid, hvilken klasser skulle du i igjen? Meldte du på Ikke?

Er den Sandra som kanskje har fått PM din siden det ble sendt fra hennes mail?

Velkommen til valpeshow og lydighetsstevne

Grenland hundeklubb takker for din påmelding og ønsker velkommen til årets valpeshow og lydighetsstevne på Stevneplassen i Skien søndag 27. mars.

Oppmøtetid for deltakere på lydighetsstevne klasse 1 er kl.09.00, klasse 2 kl. 10.30, klasse 3 kl. 11.30 og elite kl. 12.30. Deltakere på valpeshowet gruppe 1 - 6 må møte opp senest innen kl. 10.00 og gruppe 8 – 9 møter opp senest innen kl. 11.00. Startnummer vil bli utdelt ved oppmøte i sekretariatet.

Arild Berntsen er dommer i lydighet og vil dømme alle lydighetsklassene. Linda Kjeksrud er dommer på valpeshowet.

Vi vil gjøre oppmerksom på at du som eier er ansvarlig for egen hund. Det gjøres også oppmerksom på at vaksinasjonskort må medbringes til stevnet.

Stevnets kontaktperson er Monica Lien og kan kontaktes på telefon 93 20 68 80.

Grenland Hundeklubb ønsker deg hjertelig velkommen.

Hilsen Grenland Hundeklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee!

Og ja, selvsagt får jo Sandra mailen. Noen ganger tenker jeg ikke så langt :P

Jepp, Ikke er påmeldt og Tia skal gå LP3.

Noen som har stilt for Linda før? Hvor mye klår hun på valpene? IKKE er så og si ikke håndteringstrent og jeg vil gjerne gjøre en god figur i ringen selv om vi sikkert havner bakerst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har videresendt mailen til både Marianne og Benedicte, men det er jo som dere skjønner ikke mye info å få ut av det, annet enn at jeg håper at jeg får tid til å gå med Aiko før jeg skal i ringen med Imouto (og det gjør jeg nok). Ah, så skrekkelig masete med så versatile hunder altså... :cool:

Har alle etteranmeldte betalt? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeanette, er det vanlig å telle 15 min per ekvipasje? Er det da nærliggende å tru at det er 5, maks 6 påmeldte i klasse 1? Iogm at det er satt av 1.5 timer, mener jeg? :icon_confused:

Jeg har faktisk ikke oversikt over LP, jeg har aldri vært konkurranseleder der, men jeg skulle tro at 15-20 min er reelt for kl.1 ekvipasje ja og da har man god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel bommer de på tiden de har satt opp slik at klassene tar lenger tid enn de regnet med. Og i klasse 3 og elite regner de 15 min pr ekvipasje, lurer på om ikke de tenker 10 min pr ekvipasje i klasse 1 og 2 :icon_confused: uten at jeg skal si det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel bommer de på tiden de har satt opp slik at klassene tar lenger tid enn de regnet med. Og i klasse 3 og elite regner de 15 min pr ekvipasje, lurer på om ikke de tenker 10 min pr ekvipasje i klasse 1 og 2 :icon_confused: uten at jeg skal si det helt sikkert.

Hm. Jeg skulle ønske det hadde kommet detaljert PM, altså... Er skrekkelig nysgjerrige på hvor mange som stiller i klasse 1.

Blir rein sonenklasse den klassen der :lol:

Haha, da har vi i det minste noen å le sammen med etterpå! :lol:

Jeg har faktisk ikke oversikt over LP, jeg har aldri vært konkurranseleder der, men jeg skulle tro at 15-20 min er reelt for kl.1 ekvipasje ja og da har man god tid.

Nå henvendte jeg meg til deg som elitenivåutøver, ikke som potensiell konkurranseleder, så jeg antar at det du anslår er riktig, siden du tross alt har konkurrert litt. :P Og når Bjørg Eva også er enig, så er det jo greit. Jeg lurer så veldig på hvor mange vi blir i fellesdekk også... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har et hinder som har lyst til å ta det med på søndag, sånn at vi arme sjeler som ikke har hinder og kun får trent på det sporadisk, kan få et par gjennomkjøringer før vi skal i ringen?

Det hadde i alle fall Marianne og jeg satt veldig pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har et hinder som har lyst til å ta det med på søndag, sånn at vi arme sjeler som ikke har hinder og kun får trent på det sporadisk, kan få et par gjennomkjøringer før vi skal i ringen?

Det hadde i alle fall Marianne og jeg satt veldig pris på. :)

Jeg kunne ordnet det, men kommer nok ikke kl 9 - så hjelper neppe dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har et hinder som har lyst til å ta det med på søndag, sånn at vi arme sjeler som ikke har hinder og kun får trent på det sporadisk, kan få et par gjennomkjøringer før vi skal i ringen?

Det hadde i alle fall Marianne og jeg satt veldig pris på. :)

Det hadde jeg også satt veldig pris på! Har ikke fått trent på hinder overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at klokka skal stilles en time frem natt til søndag, så husk det, da. :P

*Knis* Takk, Cams, det er typisk noe Marianne og jeg kunne funnet på å glemme!

Jeg kunne ordnet det, men kommer nok ikke kl 9 - så hjelper neppe dere :(

Nei, er redd vi skal inn først... :frantics: Men takk for tilbudet uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...