Gå til innhold
Hundesonen.no

Stellevaner?


Enits

Recommended Posts

Mjo dere er dusjomane, eller bare lider av dusje galskap.. eller jeg er ekkel.. :P

Dusjer 2-3 ganger i uken. :icon_redface:

Pusser tennene 2 ganger om dagen

Bodylotion etter jeg har barbert legger, armhuler osv. Dvs ca en gang i uken. Absolutt ikke flink å gi fjeset mitt fuktighet. :P

Sminke når jeg skal ut dørene, men som oftest bare litt fundation, pudder og maskara. Til fest blir det alltid bedre :lol:

Napper øyebryn, tjoo.. varierer. Nå som jeg bare er hjemme det meste av tiden er jeg ikke særlig flink, men på sommeren osv pleier jeg å ha de fint formet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Tannpuss: Morgen og kveld, samt hvis jeg skal ut på ettermiddagen/kvelden og skal møte folk, liksom.

Dusj med hårvask: Hver dag

Ansiktskrem: Morgen og kveld

Renser huden i ansiktet: Kveld

Sminke: Mascara hver dag, også litt dekkstift, foundation, blush, lipgloss og leppestift alt etter hvordan huden er og hva jeg skal.

Napper øyenbryn: Omtrent aldri. Gidder ikke!

Shaver: Når det trengs :P

Bodylotion: En gang om dagen, men er litt årstidsavhengig. På vinteren får jeg veldig tørr hud på armer og ben, så da kan jeg bruke det 2-4 ganger hver dag, mens på sommeren får jeg omtrent aldri tørr hud og bruker det bare når jeg husker det.

Jeg er verken spesielt guttete eller jentete av meg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt sært spørsmål for mange, men shit la gå.

Hvordan er deres daglige stellevaner? tannpuss 1, 2 3 ganger for dagen? hva med hudkrem/nattkrem? sminke hver dag? napping av bryn? shaving av legger/armhuler?

Og, hvor ofte dusjer dere? hver dag? annenhver dag?

Er dere jente jente, eller gutte jente?

Tannpuss om kvelden. Jeg har ikke problem med "pelstenner", om jeg ikke pusser om morgenen.. Dårlig ånde? Neh. Røykånde uansett, jeg sitter ikke på noen buss om morgenen, jeg går bare ut døra og på jobb. Pleier ikke å stå oppi trynet på hverken kundene eller sjefene når jeg snakker med dem, akkurat. Skal jeg noe annet, som f.eks. treffe noen utenom jobb, pusser jeg gjerne tennene før jeg reiser.

Hudkrem/nattkrem har jeg vel nesten aldri brukt. :P

Sminke hvis jeg skal noe. Det innebærer ikke jobb(der blir jeg ertet hvis jeg sminker meg :lol: ) eller bare på butikken.

Nappe bryn prøver jeg å huske å gjøre iblant. :icon_redface: Men det gjør vondt, også vet jeg ikke hvordan jeg skal forme dem så det blir pent. Det blir jo stort sett ok da, iallefall mer ok enn det var, men altså..

Shave armhuler gjør jeg jevnlig. Legger blir ikke så ofte, oftere om sommeren. :P

Dusjer vel annenhver til tredjehver dag, kommer an på hvor hardt jeg har jobbet. (Har jeg vært svett liksom, så dusjer jeg såklart, eller om jeg har håndtert sauene, det lukter jo sau av ALT da.) Og om jeg skal noe, så dusjer jeg såklart først. :aww:

Håret gjør jeg sjelden noe spesielt med. Børster gjennom det, samler det i en hestehale og tar på lue, liksom. :aww: Eller caps om sommern. Må ha det i hestehale, hater å få det i ansiktet når jeg jobber. :aww:

Er nok ganske definitivt en guttejente. Liker egentlig ikke å pynte meg, for det er så mye jobb med det. :lol: Sånn sett liker jeg også å være singel og ikke på utkikk, slipper å tenke så mye på hvordan jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dusjer annenhver dag ca. oftere om jeg er svett eller skal på jobb. Vasker håret en gang i uka maks to. Pusser tenner hver kveld og om morgenen hvis jeg skal ut av døra. Fuktighetskrem, tydeligvis alt for skjeldent. Sminke- aldri. Barbering om sommeren etter behov. Napping av øyebryn-niks. Særlig forfengelig? Nei :icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj med hårvask hver morgen

Tannpuss morgen og kveld

Fuktighetskrem etter dusj

Ansiktsrens morgen og kveld

Sminke, alltid maskara, full sminke hvis jeg skal noe spes. eller det trengs

Shaving når det trengs.

Napping av bryn skjer ikke.

Jente sånn midt på treet opptatt av hvordan jeg tar meg ut vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannpuss 1, 2 3 ganger for dagen? morgen og kveld

hva med hudkrem/nattkrem? Aldri, men bruker kroppskrubb med shea butter et par ganger i uka, så trenger i grunn ikke mer fuktighet en den gir.

sminke hver dag? Har ikke fått somla meg til å kjøpe ny maskara på noen måneder, ellers er det i beste fall litt maskara jeg bruker.

napping av bryn? Aldri prøvd. Høres vondt ut.

shaving av legger/armhuler? Et par ganger i uka. Hater hår under armene.

Og, hvor ofte dusjer dere? Én gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj ca annen hver dag. Mye dusjing er dårlig for huden min siden jeg har eksem og har da tørrere hud enn andre. Hater også å dusje pga det. Det er kjedelig..

Ja-a! Dusjing er boooring! :P Og jeg har også trøbbelhud.. :no:

Jeg dusjer ca 2-4 ganger i uken, alt ettersom. Jeg svetter lite og ingenting, og håret blir bare verre dersom det vaskes for ofte. Huden likeså.

Tennene pusses morgen og kveld, og tanntråd er jeg blitt avhengig av på morgenen. Tannlegen går jeg til sporadisk sett, dvs - jeg har vært hos tannlegen EN gang siden ungdomsskolen, noe som vil si ca 1 gang på 15 år- haha! Og jeg har aldri hatt hull. Det eneste tannlegen sier er at tennene mine er misfarget pga røyking. :icon_redface:

Fuktighetskrem i ansiktet bruker jeg etter hver dusj, og i vinter har jeg vært kjempeflink å smøre resten av kroppen også etter dusj. Hjelper litt i forhold til problemhuden min.

Jeg bruker renseservietter i ansiktet hver morgen, aldri om kvelden, jeg sover med sminke på. :P Nå har jeg kjøpt sånn sett med hudprodukter, så noen ganger er jeg flink om morgenen til å rense skikkelig, ellers blir det kun når jeg dusjer.

Sminke bruker jeg så å si hver dag. Mascara er et must, ellers må jeg ha pudder og blush hvis jeg skal på jobb osv. Til fest bruker jeg kanskje en kajal i tillegg. :P

Jeg barberer lite, men jeg epilerer legger og armhuler. Det gjør jeg når det trengs og jeg gidder. Noen ganger får det gro litt.. :P

Napping av bryn tar jeg når jeg ser det er noe å nappe. Dvs annenhver uke, eller flere ganger om dagen, alt etter som hva som popper ut. Har også en føflekk med et hår som er veldig viktig å nappe. :aww:

Jeg føler meg ikke jentete, men heller ikke guttete. Jeg KAN føle meg jentete dersom jeg vil, men egentlig føler jeg meg helt vanlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Tannpuss: 2-4 ganger daglig, tanntråd ved leggetid og ved behov.

Hudkrem: Ansiktet morgen og kveld. Kroppen ca annenhver dag, enten etter dusj eller når jeg legger meg.

Sminke: Skjeldent. Noe på jobb, da solpudder og maskara- Litt mer på utstilling. Fest = fullstendig "makeover" :lol:

Napping av bryn: Når jeg ser i speilet og irriterer meg over ett hår :lol: Så det er vel litt sirkulerende egentlig, eller blir det for unibrow. Vokser lepper ca annenhver mnd.

Shaving: Armer, ca annenhver dag i dusjen. Ben ved behov, ca hver 2-3 uke nå på vinteren og 1 gang i uken sommeren.

Dusjer: Ca hverdag, iallefall så lenge jeg har kort hår med produkter i. Jeg er en kveldsdusjer og gjør det før jeg legger meg for kvelden.

Er etter østeuropeiske linjer jeg, så hårvekst har jeg nok av skjønner jeg sammenlignet med andre :lol:

Jeg er vel overhode ikke jente-jente, liker å bli møkkete og svett egentlig. Men det skal ikke bli på kroppen etter man er ferdig med det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Som regel hver dag, noen ganger annenhver og andre ganger to ganger per dag. Vasker håret ca. annenhver dag, men også her noe oftere. Pga. trening

Ansiktskrem: Hvis jeg føler meg tørr i trynet :P Er så sensetiv i huden at kremen jeg tåler best er svindyr, dermed ikke noe jeg gidder å spandere på meg selv veldig ofte.

Håndkrem: Hvis jeg har tørre hender.. Noen ganger i uka?

Body Lotion: Etter dusjen

Sminke: MÅ! Jeg føler meg så naken uten. Sminker meg mest mulig frisk og glødende, ikke fake look. Bruker concealer og mineralpudder fra i.d., rouge, maskara, lipgloss og innimellom øyenskygge i hudtoner og lipliner til hverdags. Elsker forøvrig sminke, så jeg er veldig glad i å fikse meg til fest o.l.

Pusser Tenner: Hver morgen og kveld, stort sett

Barbering: Armene hver gang jeg dusjer. Leggene.. innimellom om vinteren, ofte om sommeren. Har så lyse går at jeg ikke bryr meg spesielt om vinteren.

Øyebryn: Plukker på dem en gang i uka ca.

Andre steder: Et par ganger i uka

Klassifiseres nok som jente-jente jeg også. Er av den jålete typen kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj: Vanligvis annenhver dag, noen ganger hver dag og etter trening. Men har også trøblete hud, så prøver å ikke dusje for ofte :getlost:

Ansikt: Bruker renseprodukter og ansiktskrem hver kveld før jeg legger meg.

Håndkrem: Flere ganger for dagen.

Body lotion: Her er jeg for slapp. Burde smøre meg 2-3 ganger pr dag, men blir sjelden mer enn 2 ganger i uken.

Sminke: Når jeg skal ut blant folk, men sjelden før hundeting. Da glemmer jeg meg selv helt bort, og har full fokus på hunden :icon_redface:

Tannpuss: Morgen og kveld. Er avhengig av tanntråd.

Barbering: Barberer armhuler og legger hver gang jeg dusjer. Bruker hårfjerningsmiddel om sommeren.

Napping av bryn: Aldri.

Pga huden må jeg passe godt på den, ellers trøbler den skikkelig.

Ellers varierer jeg mellom å være skikkelig guttjente og veldig jentejente. Var veldig jentejente til jeg fikk meg hund, men så skled det ut :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Hver kveld :) Vasker håret ca annenhver dag. Tror nesten jeg vasker det for ofte, for nå er håret mitt enten tørt eller fett virker det som :getlost:

Kremer: Fuktighetskrem når det trengs.

Sminke: På ungdomskolen var det full stæsj nesten hver dag, men når jeg begynte på landbruksskole hvor hele klassen egentlig driter i hvordan de ser ut ( :lol: ) ble det fort til ikkeno sminke, kanskje maskara hvis jeg føler for det. Men til fest eller andre ganger hvor jeg vil pynte meg: Full pakke :lol:

Pusser tenner: Morgen og kveld. Kanskje på ettermiddagen hvis jeg skal noe spessielt.

Barbering: Når det trengs! Og de håra får ikke vokse seg for lange! :aww:

Øyebryn: Når det trengs der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: 2 ganger om dagen. Jeg blir litt koko dersom jeg ikke får pusset ...

Dusj: Hver dag til annenhver dag. Kommer an på hva jeg gjør for noe. Men jeg haaater å dusje, fordi jeg har altfor langt hår, og det tar en evighet å tørke det.

Sminke: Av og til, når jeg husker sånt.

Bruker håndkrem, da jeg sliter ekstremt mye med tørre hender på denne tiden ...

Napping av øyenbryn: Av og til, når jeg "stryker" mot hårene og kjenner harde hår, på en måte. :lol:

Barbering. Når det trengs. ;)

Jeg er nok mer "guttejente" enn "jentejente". En god dose av begge deler, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: Hver kveld, noen ganger fler ganger hvis jeg skal noe spesiselt ;)

Dusj: Hver dag til annenhver dag. Kommer an på hva jeg gjør for noe :)

Sminke: Bruker ikke det til vanlig, tar for mye tid :P Men litt mascara og eyeliner når jeg skal på utstilling eller pynte meg litt :whistle: Ikke noe voldsomt dollete kan dere si :lol:

Body lotion/ansiktskrem: Må smøre ansiktet hver gang etter jeg har dujsa, blir vanvittig tørr...

Napping av øyenbryn: Napper når jeg ser enkelte hår som irriterer meg når jeg ser meg i speilet og tiltrekker seg oppmerksomhet.

Barbering: Hver gang jeg dusjer :aww: Hater stikkete hår :icon_redface:

Jeg er nok mer "guttejente" enn "jentejente", kan gjerne bli møkkete, sminker meg lite og tusler gjerne rundt i joggebukse og stor genser :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Ca annenhver dag, vasker håret 2-3 ganger i uka (etter behov).

Ansiktskrem: Etter at jeg har dusjet, og ved behov.

Sminke: Litt mascara og rouge på jobb, fest og om jeg skal noe spesielt, ellers gidder jeg ikke. Jeg går da ofte sminkeløs med briller, sovehår og joggebukse med hundene... *flir*

Pusser tenner: Minimum morgen og kveld.

Barbering: Veldig lite nå om vinteren, det å være singel og lite datelysten hjelper ikke helt det heller, gitt :icon_redface: Holder ting ved like om sommeren om det er fint vær :P

Øyebryn: Meget sjelden :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj: Så sjelden som mulig egentlig. Det er direkte vondt både i dusjen og etterpå (den beste beskrivelsen jeg kan komme på er vel følelsen av at huden etses bort, og så klør det som rakkern) og jo oftere jeg dusjer jo verre er det. Så om jeg ikke blir svett og ikke skal ut blant folk kan jeg klare meg med to ganger i uka og vasker håret samtidig (har jo tendens til fett hår i tillegg, som blir verre jo oftere jeg vasker :rolleyes2: ).

Håndkrem og ansiktskrem: Så ofte som jeg husker, mange ganger om dagen etter dusj, hvis ikke flasser huden av.

Bodylotion: Kun når det blir så tørt at det flasser av, ellers blir huden bare hissigere.

Sminke: Har jeg sluttet med

Tannpuss: en eller to ganger om dagen, prøver å huske morgenpussen når jeg skal ut blant folk

Hårfrisering: Armhulene tar jeg når jeg dusjer, leggene rører jeg ikke. Høvel tar av like mye hud som hår virker det som, og det er så ubetydelig med hår at det kan bare være.

Øyebryn: Næh.

Jeg er veldig lite jålete. Jeg pleide å dusje annenhver dag, men etter at huden ble dust så orker jeg ikke det, rett og slett. Kan ikke si jeg føler meg ekkel av den grunn, det er en vanesak tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: morgen og kveld. I høst var jeg også veldig flink med tanntråd hver kveld (eller mer presist: tanntråd annenhver kveld og sånne små børster mellom tennene annenhver kveld), men glemte det litt bort etter arm-i-gips-perioden. Nå kan jeg jo begynne igjen!

Hudkrem: Når huden sier at den vil ha det!

Sminke: Alltid hvis jeg skal ut, noen ganger uansett. Isåfall: svart eyeliner i vippekanten, dus brun øyenskygge og maskara.

Napping av bryn: vokser og farger brynene hos hudpleier ca annenhver mnd

Shaving av legger og armhuler: armhulene hver gang jeg dusjer. Leggene blir nok bare shavet i sommerhalvåret, men jeg har ikke så mye hårvekst. "Nedentil" shaves når det bør shaves, men vurderer å prøve hjemmevoksing der ...Hm.

Dusjing: annenhver til hver tredje dag, da vasker jeg også håret. Huden liker ikke oftere vanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj: Ca annenhver dag hvis det er skoleuke. I ferier eller rolige perioder blir det gjerne tredjehver dag.

Ansiktskrem: Hver gang jeg vasker ansiktet. (Høres ut som det gjøres ofte, men er bare ca 2 ganger daglig ;) ) Ellers ved behov da jeg har veldig tørr hud i ansiktet.

Håndkrem: Mange, mange ganger daglig. Dumme huden reagerer på alt og sprekker opp for ingenting.

Body Lotion: Etter dusj og ellers ved veldig tørr hud.

Sminke: Mascara og fargedings på øyebryna hver dag (unntatt late ferie-/helgedager). Litt mer til fest.

Pusser tenner: Hvertfall hver morgen. Noen ganger om kvelden å, men pleier å glemme det. Har null hull og veldig lite tannstein så holder vel antar jeg. :P

Barbering: Ved behov. :P Legger barberes litt sjeldnere om vinteren enn om sommeren. Andre steder barberes ganske ofte. Hater små, stikkende hårstubber.

Øyebryn: Nappes når jeg husker det. :lol: Har nesten gjennomsiktige øyebrynshår så er ikke det store behovet for masse napping. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj: Ca annenhver dag.

Krem og slikt: Rens, toner, serum og fuktighetskrem på morningen, rens, toner og øyekrem på kvelden. (Nytt "program" jeg har begynt med, fordi huden min kan være ganske trøblete..) Prøver å bli flinkere på å bruke leppomade.

Pusse tenner: 2 ganger hver dag, morgen og kveld.

Barbering: Ved behov, ca 1 gang i uken. Syns barbering er grufullt kjedelig. D:

Sminke: Er ikke nødvendigvis notorisk på sminke, men jeg farger alltid inn øyenbrynene mine. Syns jeg ser så blek uten. Ellers kan det hende meg piffer til med litt nøytral øyenskygge, mascara og eyeliner for de dagene jeg liker det.

Hår: Jeg pleier alltid å enten rette det ut, eller krølle det (hvis jeg skal ut døra. Gidder ikke om jeg ikke skal på jobb eller noe sånt). Bruker minimalt av litt styling-krem for at det skal holde ut dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Sikkert litt sært spørsmål for mange, men shit la gå.

Hvordan er deres daglige stellevaner? tannpuss 1, 2 3 ganger for dagen? hva med hudkrem/nattkrem? sminke hver dag? napping av bryn? shaving av legger/armhuler?

Og, hvor ofte dusjer dere? hver dag? annenhver dag?

Er dere jente jente, eller gutte jente?

Tannpuss - 1-4 ganger daglig, alltid på morgenen - det er det første jeg gjør når jeg står opp. Som regel blir det 2 ganger daglig, morgen og kveld pluss av og til også etter måltider.

Dusj - stort sett hver dag, hårvask annenhver dag. Om jeg ikke dusjer så blir det kroppsvask med klut på viktige steder i alle fall i ukedagene når jeg skal på jobb, eller om jeg skal ut blant folk i helgene.

Hudkrem - bruker cocoabutter to ganger i uken, smører meg ellers med decubal etter dusj/vask. Bruker nå dagkrem i ansiktet og når jeg husker det nattkrem.

Sminke - når jeg har tid, men da stort sett bare litt eyeliner og mascara

Shaving - *ler* etter uhellet fra hesteryggen så har jeg kommet til at det er viktig å være forberedt på at ting kan skje når man minst aner det - så her er det vedlikeholdsarbeid på armhuler, legger og bikinilinje minst en gang pr. uke. Hurpehår nappes bort når de dukker opp.

Øyenbryn har jeg aldri nappa og de har vel aldri vært særlig ute av kontroll heller.

Ikke spesielt jente jente, ei heller gutte jente - helt på gjennomsnittet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: morgen og kveld, og ev hvis jeg skal noe spesielt

Krem: Vasker ansiktet morgen og kveld, deretter ansiktskrem og solkrem hver dag året rundt. Bodylotion i form av enkle Spenol når jeg har dusja.

Dusj: Vasker håret annen hver dag, ellers får jeg fett hår hver kveld virker det som. Med mindre jeg trener flere dager etterhvarendre, da er det selvsagt obligatorisk med hårvask :ahappy:

Håret mitt blir finere hvis jeg dusjer kvelden før, enn samme morgen. Bruker hårkur en gang i uka ca og serum hver gang jeg har vasket håret.

Shaving: Bruker epilator, så slipper jeg pigger på leggene hver dag og slipper å shave hele tiden om sommern. Er jeg flink å bruke den med jevne mellomrom sparer jeg meg for mye smerte, men rekker det å vokse litt, da er et helt for j**** vondt

Armhuler: Ca annenhver dag

Napper bryn med jevne mellomrom. Sloss gjerne litt med dem også, for de nekter å være like og vokse sånn jeg vil. Ender som regel opp med at de vinner og jeg gir opp.

Sminke: Bruker litt id pudder fordi jeg innbilder meg at det beskytter huden med sin solfaktor og jevner ut skavanker. Jo mindre, jo bedre. Maskara og farger bryn. Så hvis de er veldig mørke en gang, så har jeg bomma og er fullstendig klar over det :P

Lepper: mentholatum er supert for tørre lepper om vintern, om sommern vanlig leppepomade. Og lipgloss hvis jeg vil slå ut håret en kveld jeg skal noe spes. Men det er egentlig sjeldent jeg gidder.

Er jente-jente, som liker å fikse meg så jeg ser ut som folk (nogen lunde i hvertfall :lol: ). Men synes det er gørr kjedelig og vil egentlig bruke minst mulig tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Annen hver dag helst. Jeg elsker å dusje og skulle gjerne gjort det oftere, spesielt siden jeg har funnet dusjsåper med lukt og kroppskrubber som jeg tåler. Dessverre kan jeg lett få tørr hud og prøver derfor å begrense dusjingen.

Hårvask: Som regel annen hver dag og da med shampo, hårkur, leav in balsam og krølle-kontroll sak, men jeg prøver å vaske det sjeldnere siden det tar evigheter å tørke og kan ikke fønes for da får jeg megahår. :blink:

Ansiktspleie: Hver gang jeg vasker ansiktet bruker jeg ansiktskrem også bruker jeg serum på natten. I tillegg skrubber jeg ansiktet minst en gang i uka. Fjerner alltid sminke før jeg legger meg med rensemelk og toner. Vil ikke ha rynker vettu. ;)

Håndkrem: Alltid rett før jeg legger meg - må smøre lankene før jeg sovner. ;)

Body Lotion: Alltid etter dusjen, jeg kløøøør om ikke jeg får smurt meg.

Sminke: Jeg føler meg litt naken uten, men så lenge har jeg har litt mascara på overlever jeg, men skal jeg ut av huset bruker jeg som regel både concealer, mineral pudder, eyeliner, rouge og øyneskygge og selvfølgelig min elskede Diorshow mascara.

Pusser Tenner: Hver morgen og hver kveld - og etter fiskemåltider spesielt.

Barbering: Armene ca annen hver dag, og leggene ca en gang i uka mer eller mindre. Oftere på sommerstid.

Øyebryn: Plukker de ca en gang i uka eller oftere.

Er vel litt jentejente, synes det er luksus med produkter som lukter godt og gjør huden myk. Og etter nærmere 8 år i en superallergivennlig/luktfri/antiseptisk boble er det virkelig nydelig å kunne velge seg dusjsåpe med lukt og en sukkerskrubb og ta seg en lang dusj. Elsker Lush produkter jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med manglende tannpuss her a? Hvor ofte er folk hos tannlegen egentlig? Og hva får man av beskjed der?

Tannlegen en gang i året, null hull foreløpig og er veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...