Gå til innhold
Hundesonen.no

Ting til bilen

Recommended Posts

Skrevet

Da har det seg sann at jeg fikk en "liten" jumpstart på økonomien min slik jeg endelig kan realisere drømmen om både lappen og bil, så lappen er påbegynt og bilen ble kjøpt idag :lol:

Så da lurer jer på folkens, har dere noe must til bilen? tenker på oppbevaring, treningsgreier osv.

Kom gjerne med bilder på hvordan dere har det til hundene inni bilen :icon_redface:

Guest lijenta
Skrevet

Bur

Oppevaringskasse

Luftegitter til å sette i sprekken på vinduet

Soting til vinduer(kjøpes hos torshov bilrekvisitta og du har hendige fingre, lett for å bli blemmer)

Et stretch laken hvis du skal ha med mennesker som ikke skal ha hundehår på klærne

Men fortell hvaslags bil du har kjøpt da

Skrevet

Det jeg gjerne skulle ha gjort annerledes i bilen jeg har nå, er å heve buret for å få lagringsplass under. Jeg kan selvfølgelig lagre ting oppå buret, og jeg gjør det - men for tunge ting er ubehagelig å ha der fordi det ved en bråstopp vil fyke bakover og kunne knuse bakruta. Dermed ligger ting roligere og tryggere under buret.

Jeg er dog veldig glad for at jeg har fire dører i bilburet - slik at hundene kan taes ut fra både sidedør og bakdør. Blir jeg påkjørt bakfra, kan jeg få ut hundene ved siden av. Og må jeg laste all bagasje foran burene, kan de likevel tas inn og ut av bilen fra sidene.

Skrevet

Det ble en Opel Combo som ser ca slik ut:

29_-1105860640.jpg

Bur venter på postkontoret, og det skal byggest opp slik jeg har litt plass under buret til ting tror jeg :icon_redface:

Guest lijenta
Skrevet

Gratulere med praktisk hundebil. Der hadde jeg også bygd opp buret så klart

Skrevet

combo.JPG

Eg har tilfeldigvis ein combo stående som "ekstra" bil. Og den har eg "innredet" slik.

Må forresten få legge til at vi her snakker PRAKTISK bil :icon_redface:

combo2.JPG

Mann får nemmelig plass til mye på korte utflykter dersom mann er kreativ.

Skrevet

- Kroker til å kunne henge opp utstyr

- Bagasjestropper til å kunne feste ting med

- Gode underlag i buret som er lett å vaske eller bytte

- Gummimatter til å dekke gulvet om det ikke er dekke fra før av

Skrevet

Husker ikke om du så hvordan jeg hadde det i bilen min jeg. Men i hvertfall står buret litt opp fra gulvet med to "kasser" under. Buret er godt stroppet fast. Jeg har også kjøpt (hva heter det?) sånn baksetebeskytter som jeg har hengt på gitteret. Den har flere lommer jeg legger småting i. Ellers har jeg karabinkroker til å feste diverse i ved behov. En passe stor vannkanne, som jeg fester med sånne strikker med krok.

Jeg har også som Nirm nevner lagt gummimatte på gulvet i bilen. Mye enklere å rengjøre enn teppet som lå baki.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...