Gå til innhold
Hundesonen.no

Når/hvordan kan man bryte en Foravtale?


uisaksen

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Valpen ble hentet Torsdag i forige uke, det bar rett til veterinær.

Hunden var tynn og syk, som veterinæren sa at dette måtte ha pågått i noen dager.

Jeg klarer ikke helt å få satt sammen ting her jeg. Hunden er syk, kommer tilbake til oppdretter. Men den er frisk nok til å bli husren og drive med kloklipp trening? :console:

Utifra det som skrives om hva oppdretter her forventer at förverten skal forme sin hverdag etter for å ha hunden så syns jeg det er veldig urealistiske krav. Og den meningen har ingen sammenheng med at oppdretter-förvert forholde gikk til *******. Det er rett og slett slike avtaler som gjør det vanskelig for andre å få tak i förverter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å få satt sammen ting her jeg. Hunden er syk, kommer tilbake til oppdretter. Men den er frisk nok til å bli husren og drive med kloklipp trening? :console:

Utifra det som skrives om hva oppdretter her forventer at förverten skal forme sin hverdag etter for å ha hunden så syns jeg det er veldig urealistiske krav. Og den meningen har ingen sammenheng med at oppdretter-förvert forholde gikk til *******. Det er rett og slett slike avtaler som gjør det vanskelig for andre å få tak i förverter.

You have to be kidding me???

Er det urealistisk å kreve at hunden er stueren og vandt til kloklipping?

Er det urealistisk å kreve at forvert skal følge så godt med på valpen, at den taas til veterinær når den er syk?

Nå er det selvfølgelig en del ting utenom, som gjør at vi ikke følte Ulla var den rette for vår valp, jeg svarte henne her på hennes uttalelser, og jeg har ingen intensjoner om å utlevere henne her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å få satt sammen ting her jeg. Hunden er syk, kommer tilbake til oppdretter. Men den er frisk nok til å bli husren og drive med kloklipp trening? :console:

Utifra det som skrives om hva oppdretter her forventer at förverten skal forme sin hverdag etter for å ha hunden så syns jeg det er veldig urealistiske krav. Og den meningen har ingen sammenheng med at oppdretter-förvert forholde gikk til *******. Det er rett og slett slike avtaler som gjør det vanskelig for andre å få tak i förverter.

At du ikke klarer å se sammenhengen er ikke så interessant her.

Hunden ble hentet forige torsdag.

Hunden hadde en merkelig oppførsel, så ble den ustø på beina,sjanglet,hoderistninger kan minne om parkinson.

Hunden ble tatt med til veterinær og fikk behandling gudsjelov.

Den torsdagen hunden ble hentet av oppdretter var avtalt(Da merket oppdretter at hunden var syk)

Jeg sier det for ente gang, mye dere ikke vet om fòrverten her og sannheten kommer ike frem.

Dette blir for personlig mot tidligere fòrvert.

Man skal være glad for at oppdrettere faktisk er nøye på valg av fòrverter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så høres det ut som det er likegreit at denne avtalen opphører. Uansett hvem som har "rett" i den personlige krangelen. En avtale med slike krav hadde jeg aldri gått med på, som forvert (og ja, jeg har vært det) så skal hunden være et familiemedlem hos forverten, ikke kun bortplassert for å formes nøyaktig slik oppdretter vil. Skjønner greia med å vende hunden til bur, men det er en liten bebis!

Og enig med JeanetteH, hvor syk er egentlig valpen om den er litt tynn men likevel kan tilvennes kloklipp osv på 3-4 dager. Jeg lurer også på hvor redd den faktisk var klosaksa jeg. Nei, her skurrer ting, og jeg håper trådstarter får seg en valp fra noen andre, som hun kan ha som sin egen, uten en oppdretter som henger over skuldra og prakker på sine syn om burtrening.

All sympati til trådstarter som har blitt fratatt valpen sin. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke klarer å se sammenhengen er ikke så interessant her.

Hunden ble hentet forige torsdag.

Hunden hadde en merkelig oppførsel, så ble den ustø på beina,sjanglet,hoderistninger kan minne om parkinson.

Hunden ble tatt med til veterinær og fikk behandling gudsjelov.

Den torsdagen hunden ble hentet av oppdretter var avtalt(Da merket oppdretter at hunden var syk)

Jeg sier det for ente gang, mye dere ikke vet om fòrverten her og sannheten kommer ike frem.

Dette blir for personlig mot tidligere fòrvert.

Man skal være glad for at oppdrettere faktisk er nøye på valg av fòrverter.

Kan ikke du la oppdretter svare for seg selv? Hun klarer sikkert det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte siden du sitter på så mye informasjon som blir for personlig å legge ut og siden du meldte deg inn her samme dag som oppdretteren til hunden. Bare derfor. :console:

Jeg har søsteren og har trent 1 gang i uken med fòrvert, så ja jeg vet mye om denne saken.

Jeg er en av dem som har veiledet fòrvert. :P

Det har vært myyyyyyyyyye som ikke har stemt med det fòrverten har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

You have to be kidding me???

Er det urealistisk å kreve at hunden er stueren og vandt til kloklipping?

Er det urealistisk å kreve at forvert skal følge så godt med på valpen, at den taas til veterinær når den er syk?

Etter 4 uker, ja da syns jeg faktisk det er urealistisk at den skal være stueren, og ferdig trent til kloklipp.

Krav om hvordan man skal holde hunden hjemme, hvor den bor, syns jeg også er en utrolig dårlig avtale.

At du ikke klarer å se sammenhengen er ikke så interessant her.

Hunden ble hentet forige torsdag.

Hunden hadde en merkelig oppførsel, så ble den ustø på beina,sjanglet,hoderistninger kan minne om parkinson.

Hunden ble tatt med til veterinær og fikk behandling gudsjelov.

Den torsdagen hunden ble hentet av oppdretter var avtalt(Da merket oppdretter at hunden var syk)

Jeg sier det for ente gang, mye dere ikke vet om fòrverten her og sannheten kommer ike frem.

Dette blir for personlig mot tidligere fòrvert.

Man skal være glad for at oppdrettere faktisk er nøye på valg av fòrverter.

Altså DU skriver det. Oppdretter skrive om en hund hun driver med husren trening og kloklipp trening av. Du beskriver en syk hund som bør være i fred. Og selvsagt er det enkelt å klippe klør på en så apatisk hund som du beskriver.

Les tråden igjen, så kanskje du forstår reaksjonen...

Og ja man skal som oppdretter være nøye på valg av förvert FØR man plasserer ut hunden, at man har hatt alle disse samtalene. Og jeg syns fortsatt at det er urealistisk at oppdretter skal styre hvor hunden sover o.l. hos en förvert. Og det har ikke noe med denne situasjonen å gjøre, det har om förvertavtale på generellt plan å gjøre. Hvorfor skal oppdretter styre det? :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søsteren og har trent 1 gang i uken med fòrvert, så ja jeg vet mye om denne saken.

Jeg er en av dem som har veiledet fòrvert. :P

Det har vært myyyyyyyyyye som ikke har stemt med det fòrverten har sagt.

Forverten er vel den som har sagt minst. :console: Og hun var veldig generell i sine vendinger, det er du/dere som har vært personlige og virkelig brettet ut uten at forvert har tatt til motmæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har søsteren og har trent 1 gang i uken med fòrvert, så ja jeg vet mye om denne saken.

Jeg er en av dem som har veiledet fòrvert. :console:

Det har vært myyyyyyyyyye som ikke har stemt med det fòrverten har sagt.

Men burde det ikke være TS og oppdretter som skal legge ut informasjon? Du kan vite så mye du vil og jeg syntes at denne diskusjonen bør trekkes inn dit den hører hjemme mellom TS og oppdretter. Vi skal ikke ha greie på alt, og så lenge vi ikke får greie på alt så kan vi ikke gi et godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 uker, ja da syns jeg faktisk det er urealistisk at den skal være stueren, og ferdig trent til kloklipp.

Krav om hvordan man skal holde hunden hjemme, hvor den bor, syns jeg også er en utrolig dårlig avtale.

Altså DU skriver det. Oppdretter skrive om en hund hun driver med husren trening og kloklipp trening av. Du beskriver en syk hund som bør være i fred. Og selvsagt er det enkelt å klippe klør på en så apatisk hund som du beskriver.

Les tråden igjen, så kanskje du forstår reaksjonen...

Og ja man skal som oppdretter være nøye på valg av förvert FØR man plasserer ut hunden, at man har hatt alle disse samtalene. Og jeg syns fortsatt at det er urealistisk at oppdretter skal styre hvor hunden sover o.l. hos en förvert. Og det har ikke noe med denne situasjonen å gjøre, det har om förvertavtale på generellt plan å gjøre. Hvorfor skal oppdretter styre det? :console:

Nå har hunden vært hos oppdretter en uke snart og etter behandling av kortison så var han på beina etter 2 dager.(Vaksinereaksjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De involverte i denne saken bes om å ta dette opp blant seg selv, og ikke legge ut om hverandres personlige detaljer på forumet. Om diskusjonen skal ha sjans til liv, så skal det gjøres på så generelt grunnlag som mulig (eks "er det normalt at en 4 mnd valp er fullstendig husren" "når blir hunden vant til kloklipp" osv), ikke stå i et hjørne og peke på hverandre og beskylde hverandre for ting.

På det grunnlaget stenges tråden.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvert har mistet valpen sin og er fortvilet. Jeg syntes ikke det er ufint av henne da å søke råd hos andre, hun har ikke skrevet noe galt om noen.

Lurer på hva hun tenker om alt dette dere sier ikke har kommet frem og hvor syk hunden har vært, en uke etter sist veterinærkontroll da alt var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...