Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne på i London med en 11-åring?

Benedicte

Recommended Posts

Jeg skal til London i påsken med min lillebror på 11, og lurer litt på hva vi skal finne på for at han skal ha en fin tur. Aller først drar vi til Old Trafford i Manchester og ser ManU mot Everton. Deretter drar vi til London på Madam Tussaud, men der sluttet min kreativitet. Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussturen er morsom og lærerik, også har du jo london dungeon (som er sånn skremsels greie)... *tenke *

London Eye kan jo være morsomt?

vet ikke helt hva 11 åringer liker jeg, vi var mest og så på marknader og musikaler ol .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tower of London synes jeg er kult uansett alder. Du har London Zoo, selv om jeg personlig er litt motstander av å støtte dem (ikke pent for de som bryr seg litt om dyr og tenker over hvordan de faktisk har det der).

Camden lock market hvis han synes det er spennende med boder med masse rare ting og slikt.

Royal Horse guards, hvis det er tilgjengelig, samme med vaktbytte utenfor slottet 1130 hver dag.

British Museum, hvis han har et snev av interesse av vitenskapsting. Naturhistorisk Museum i Knightsbrigde har en del kult, "dinosaurpark" og lignende, de har en del bra opplegg for barn. (red. det er sammen med science museum som nevnt over her).

Dickens museum kan også være interessant.

Kjøp billige musicalbilletter i teaterstrøket til samme kveld. Løvenes Konge skal være veldig bra.

Hvis dere vil dra litt ut av London (halvtime med tog ca.) så er det flere fornøyelsesparker i nærheten.

www.visitbritain.com kan gi noen tips.

Jeg regner med dere vet om bryllupet en uke senere, som kommer til å gjøre London ganske kaotisk i lang tid før og etter... en stund siden jeg har vært der selv, men det blir langt unna påske ihvertfall! :)

Si fra om dere vil ha noen flere reisetips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Hamley's, såklart, verdens største leketøysbutikk er det vel.

Dropp Harrods. Bare dyre motesaker (selv om de har stor leketøysavdeling), og du kommer til å ende med å redde alle miniatyrhundene som selges fra marsvinbur i dyreavdelingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :) Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale The Science Museum som LineSK nevnte over her. Ble positivt overrasket over det selv! Ellers så kan jo Natural History Museum kanskje være av interesse. Ellers så anbefaler jeg Tower of London og hvis dere vil se en musikal så anbefaler jeg Lion King på det varmeste. Passer for både voksne og barn. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... var du også i avdelinga for salg av levende dyr? Jeg grein da jeg kom ut derfra, og nekter å gå inn på Harrods igjen, noensinne!

Det var tomt når vi var der i høst, så jeg shoppet hundeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :blink: Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Det var det jeg tenkte underveis på turen der selv, og vi diskuterte det også. :blink: At det ble for mye venting, slik at man fikk avreagert for godt til neste "moment" og ble jo ikke skremt. I tillegg var det meget store grupper, og vi havnet bakerst i starten. Ergo da fikk vi jo lang forhåndsvarsel om hva som kom til å skje i tillegg. Et par jenter på 11-12 år gråt underveis, så jeg trur ikke slike ting er noe for barn egentlig. Trur vi var der inne rundt 2 timer eller noe, så det ble veldig kjedelig til slutt i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...