Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne på i London med en 11-åring?


Benedicte

Recommended Posts

Jeg skal til London i påsken med min lillebror på 11, og lurer litt på hva vi skal finne på for at han skal ha en fin tur. Aller først drar vi til Old Trafford i Manchester og ser ManU mot Everton. Deretter drar vi til London på Madam Tussaud, men der sluttet min kreativitet. Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussturen er morsom og lærerik, også har du jo london dungeon (som er sånn skremsels greie)... *tenke *

London Eye kan jo være morsomt?

vet ikke helt hva 11 åringer liker jeg, vi var mest og så på marknader og musikaler ol .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tower of London synes jeg er kult uansett alder. Du har London Zoo, selv om jeg personlig er litt motstander av å støtte dem (ikke pent for de som bryr seg litt om dyr og tenker over hvordan de faktisk har det der).

Camden lock market hvis han synes det er spennende med boder med masse rare ting og slikt.

Royal Horse guards, hvis det er tilgjengelig, samme med vaktbytte utenfor slottet 1130 hver dag.

British Museum, hvis han har et snev av interesse av vitenskapsting. Naturhistorisk Museum i Knightsbrigde har en del kult, "dinosaurpark" og lignende, de har en del bra opplegg for barn. (red. det er sammen med science museum som nevnt over her).

Dickens museum kan også være interessant.

Kjøp billige musicalbilletter i teaterstrøket til samme kveld. Løvenes Konge skal være veldig bra.

Hvis dere vil dra litt ut av London (halvtime med tog ca.) så er det flere fornøyelsesparker i nærheten.

www.visitbritain.com kan gi noen tips.

Jeg regner med dere vet om bryllupet en uke senere, som kommer til å gjøre London ganske kaotisk i lang tid før og etter... en stund siden jeg har vært der selv, men det blir langt unna påske ihvertfall! :)

Si fra om dere vil ha noen flere reisetips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Hamley's, såklart, verdens største leketøysbutikk er det vel.

Dropp Harrods. Bare dyre motesaker (selv om de har stor leketøysavdeling), og du kommer til å ende med å redde alle miniatyrhundene som selges fra marsvinbur i dyreavdelingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :) Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale The Science Museum som LineSK nevnte over her. Ble positivt overrasket over det selv! Ellers så kan jo Natural History Museum kanskje være av interesse. Ellers så anbefaler jeg Tower of London og hvis dere vil se en musikal så anbefaler jeg Lion King på det varmeste. Passer for både voksne og barn. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... var du også i avdelinga for salg av levende dyr? Jeg grein da jeg kom ut derfra, og nekter å gå inn på Harrods igjen, noensinne!

Det var tomt når vi var der i høst, så jeg shoppet hundeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :blink: Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Det var det jeg tenkte underveis på turen der selv, og vi diskuterte det også. :blink: At det ble for mye venting, slik at man fikk avreagert for godt til neste "moment" og ble jo ikke skremt. I tillegg var det meget store grupper, og vi havnet bakerst i starten. Ergo da fikk vi jo lang forhåndsvarsel om hva som kom til å skje i tillegg. Et par jenter på 11-12 år gråt underveis, så jeg trur ikke slike ting er noe for barn egentlig. Trur vi var der inne rundt 2 timer eller noe, så det ble veldig kjedelig til slutt i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...