Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne på i London med en 11-åring?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal til London i påsken med min lillebror på 11, og lurer litt på hva vi skal finne på for at han skal ha en fin tur. Aller først drar vi til Old Trafford i Manchester og ser ManU mot Everton. Deretter drar vi til London på Madam Tussaud, men der sluttet min kreativitet. Flere tips?

Skrevet

Bussturen er morsom og lærerik, også har du jo london dungeon (som er sånn skremsels greie)... *tenke *

London Eye kan jo være morsomt?

vet ikke helt hva 11 åringer liker jeg, vi var mest og så på marknader og musikaler ol .

Skrevet

Tower of London synes jeg er kult uansett alder. Du har London Zoo, selv om jeg personlig er litt motstander av å støtte dem (ikke pent for de som bryr seg litt om dyr og tenker over hvordan de faktisk har det der).

Camden lock market hvis han synes det er spennende med boder med masse rare ting og slikt.

Royal Horse guards, hvis det er tilgjengelig, samme med vaktbytte utenfor slottet 1130 hver dag.

British Museum, hvis han har et snev av interesse av vitenskapsting. Naturhistorisk Museum i Knightsbrigde har en del kult, "dinosaurpark" og lignende, de har en del bra opplegg for barn. (red. det er sammen med science museum som nevnt over her).

Dickens museum kan også være interessant.

Kjøp billige musicalbilletter i teaterstrøket til samme kveld. Løvenes Konge skal være veldig bra.

Hvis dere vil dra litt ut av London (halvtime med tog ca.) så er det flere fornøyelsesparker i nærheten.

www.visitbritain.com kan gi noen tips.

Jeg regner med dere vet om bryllupet en uke senere, som kommer til å gjøre London ganske kaotisk i lang tid før og etter... en stund siden jeg har vært der selv, men det blir langt unna påske ihvertfall! :)

Si fra om dere vil ha noen flere reisetips.

Skrevet

Har de ikke et sånn voksdukke-museum da?

Madam Tussauds som labbis nevnte.

btw labbis om du bestiller biletter på nett kan du gå i en annen kø :)

desverre gjør mange det nå :)

Skrevet

Og Hamley's, såklart, verdens største leketøysbutikk er det vel.

Dropp Harrods. Bare dyre motesaker (selv om de har stor leketøysavdeling), og du kommer til å ende med å redde alle miniatyrhundene som selges fra marsvinbur i dyreavdelingen. :)

Skrevet

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :) Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Skrevet

Harrods var jo kjempegøyalt, gikk i hundeavdelinga i timesvis :icon_confused:

Eh... var du også i avdelinga for salg av levende dyr? Jeg grein da jeg kom ut derfra, og nekter å gå inn på Harrods igjen, noensinne!

Skrevet

Vil absolutt anbefale The Science Museum som LineSK nevnte over her. Ble positivt overrasket over det selv! Ellers så kan jo Natural History Museum kanskje være av interesse. Ellers så anbefaler jeg Tower of London og hvis dere vil se en musikal så anbefaler jeg Lion King på det varmeste. Passer for både voksne og barn. :icon_confused:

Skrevet

Eh... var du også i avdelinga for salg av levende dyr? Jeg grein da jeg kom ut derfra, og nekter å gå inn på Harrods igjen, noensinne!

Det var tomt når vi var der i høst, så jeg shoppet hundeutstyr.

Skrevet

Om vedkommende er Harry Potter frelst, er det mange HP severdigheter der. :blink: Obligatorisk med tur på plattform 9 3/4!

Du har akvariumet der, The Eye, dra i St James Park å mate ekorn og fugler, ta en båttur på Themsen eksempel. Det er også et leketøysmuseum der.

11 år er vel kanskje litt i det minste laget for disse "skrekkturene". De er rimelig langdryge og, i tillegg til at det er myyyyyye venting mellom hvert "moment" der.

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Skrevet

Oooo, jeg vil på platform 9 3/4 :icon_confused: Det nederste der fikk meg til å tenke MH med en gang :ahappy:

Det var det jeg tenkte underveis på turen der selv, og vi diskuterte det også. :blink: At det ble for mye venting, slik at man fikk avreagert for godt til neste "moment" og ble jo ikke skremt. I tillegg var det meget store grupper, og vi havnet bakerst i starten. Ergo da fikk vi jo lang forhåndsvarsel om hva som kom til å skje i tillegg. Et par jenter på 11-12 år gråt underveis, så jeg trur ikke slike ting er noe for barn egentlig. Trur vi var der inne rundt 2 timer eller noe, så det ble veldig kjedelig til slutt i tillegg...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...