Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagerminds E-kull

Caroline

Recommended Posts

De er så herlige :wub:

Gratulerer med en nydelig Tindra, Monica :D Du skal ikke besøke dem før du henter vel? :whistle: Da blir jeg garantert med, merker på denne tråden at jeg har vært uten nett gitt :icon_redface:

Jeg kjører *lokkelokke* :innocent:

Jeg er ledig i morgen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Yey, godt valg :ahappy:

Alma har vært favoritten min hele veien i dette kullet og Sirius var favoritten min hele veien i forige kullet, godt å se at jeg ikke er helt på jordet i valgene mine iallefall :lol:

Masse lykke til med henne og de to andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma har vært favoritten min hele veien i dette kullet og Sirius var favoritten min hele veien i forige kullet, godt å se at jeg ikke er helt på jordet i valgene mine iallefall :lol:

Ja, jeg har som regel en favoritt helt fra fødselen, og selv om jeg oppriktig vurderer de andre ender jeg som regel opp med magefølelsevalpen. Litt moro å se hvor mye magefølelse egentlig har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Tindra :wub:

Gleder meg til en uke for da kommer jeg og henter deg :D

Yeeeey! Fantastisk navn :) Og jeg gleder meg veeeeeldig til å bli kjent med henne! (selvom jeg sikkert ikke gjør det i nærheten av så mye som deg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig på hvem som var favoritten enda jeg :whistle:

Gratulerer med valp, Monica! :ahappy: Nydelig navn! Og flott å se at min favoritt ender opp hos deg, Caroline, så får vi følge med på henne fremover :D Syns de alle har utviklet seg til å bli vakre, små sheltiebarn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi heter forresten også Alma :ahappy: Eller, det er ett av to navn da! Alma Angelia :ahappy:

Sorry for OT, men det minner faktisk om "kjæresten" til Chico sitt navn, en münster som heter Anna Angelica! (passer jo med Chico, Angie's Alfred :P )

Back OnTopic, syntes virkelig navnene er nydelige! Alma betyr jo ihvertfall sjel på spansk og Tindra minner jeg litt om feminin tundra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige de småttingene er da! Og så fint at et par "blir igjen" på sonen (Tindra og Alma er herved registrert!) - og navnene - vakre - har du oversettelse på navnene Caroline?

Oversettelse har jeg! Alle valpene har navn på Quenya (LOTR-nerd), og alle har betydning som har noe med "stjerne" år gjøre, siden Silma betyr "stjerneskinn".

Elbereth - "star-queen", også kalt Varda og Elentári.

Elanor - "sun-star", Elanor er en blomst som vokser i Lothloriens skoger

Elenya - "stars-day", den første dagen i alvenes seks dager lange uke.

Earendil - "sea-traveller", etter pappaen som heter "travelling man".

Alma er også valgt fra min Quenya ordliste, og ble først og fremst valgt fordi det bl.a. betyr "blomst" (Elanor er jo en blomst), men det betyr også "hell, rikdom". At det betyr "sjel" på spansk er jo heller ikke feil.

Tindra var det jeg som foreslo, og den islandske betydningen er "hun som skinner".

Takk for alle fine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvordan du klarer og finne på så fine, originale og betydningfulle navn til alle sammen jeg! Jeg klarer ikke finne på et kennelnavn en gang liksom. Du er flink! :D

Og igjen, valpene er nyyyydelige :wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Alma er helt klart den jeg synes ser finest ut, selv om alle er helskjønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...