Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Hovawart Klubb 05.-06. mars 2011


SFX

Recommended Posts

Flere sonenfolk var i Tønsberg i dag, vet jeg.

Vi forsøkte oss i lydighetsringen igjen, fem måneder siden sist, og jeg merker vi er rustne. Og med "vi" mener jeg vel jeg... Nervene fikk boltre seg i dag, så jeg er ganske så misfornøyd med min innsats i ringen i dag. Blogg med karakterer og mer utførlig referat kommer i løpet av kvelden/helga.

Summa summarum fikk vi 148.5 poeng, andrepremie, og en sjetteplass av 17 påmeldte. Jeg skulle ønske jeg ikke ødela for X'en, for hun er virkelig en knall lydighetsberner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sonenfolk var i Tønsberg i dag, vet jeg.

Vi forsøkte oss i lydighetsringen igjen, fem måneder siden sist, og jeg merker vi er rustne. Og med "vi" mener jeg vel jeg... Nervene fikk boltre seg i dag, så jeg er ganske så misfornøyd med min innsats i ringen i dag. Blogg med karakterer og mer utførlig referat kommer i løpet av kvelden/helga.

Summa summarum fikk vi 148.5 poeng, andrepremie, og en sjetteplass av 17 påmeldte. Jeg skulle ønske jeg ikke ødela for X'en, for hun er virkelig en knall lydighetsberner. :whistle:

Men hvem har trent henne, lagt ned alt arbeidet, og fått frem den flotte lydighetsbernen? Uten deg, hadde hun heller ikke fått vist hvor flink hun er. Skulle ønske jeg hadde en magisk formel for å bli kvitt de nervene. Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy'n var i skikkelig råttent humør i dag, og ville ikke samarbeide bortsett fra at hun stod pent. :) Men vi hadde en fin dag med Monica, Siri, Sandra, Emma og Anette! Og Peggy ble BIR og BIG4 med en kjempeflott kritikk! :whistle:

Feminin, herlig type. Rasetypisk bitt. Vakkert hode og uttrykk. Rasetypiske ører. Herlig benstamme, prima front. Vakre poter. Rasetypisk overlinje, meget godt vinklet. Beveger seg meget godt, dog noe stakkato når konsentrasjonen svikter. Meget god pels og farge. Herlig temp og gemytt. Særdeles velvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonstret blei BIR og BIG2, med suveren kritikk. Aiko var også med, med sitt milde blikk og varme vesen. :) Vi blei igjen og så på LP3, og det blei litt snørr og tårer under rørende øvelser og pga overlykkelig klassevinner. :whistle:

Hvordan gikk LP3 resultatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem har trent henne, lagt ned alt arbeidet, og fått frem den flotte lydighetsbernen? Uten deg, hadde hun heller ikke fått vist hvor flink hun er. Skulle ønske jeg hadde en magisk formel for å bli kvitt de nervene. Stå på videre! :)

Bra jobba Emma :lol:

Emma, jeg spør som Wildah, HVEM har fått frem denne glade lydighetsberneren? :blink: Man kan alltid forbedre seg, men du gjør en kjempejobb!

Heia Emma og X'en med glimrende innsats :whistle:. Som de andre sier: hvor hadde dyret vært om det ikke var for deg og den treningen du har bestemt? :wub:.

Tusen takk for fine ord, folkens!

Kanske jeg kan gjøre som i travløp - gjøre treningen selv, men leie inn noen til å gå med henne på stevner?

Hvordan gikk LP3 resultatene?

Falco berner ble nummer åtte.

Klassevinner var den lille, søte jack'en, hvis eier har vært instruktør for Sandra og jeg har trent litt med henne tidligere. Så de fikk et meget etterlengtet opprykk til elite i dag. Charlotte heter hun, og Idefix heter dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Soppen og Sandy med vakre valper :)

Tusen takk for fine ord, folkens!

Kanske jeg kan gjøre som i travløp - gjøre treningen selv, men leie inn noen til å gå med henne på stevner?

Neeei. Tenk hvor deilig det vil smake når dere får alt til å stemme i ringen. Den dagen hvor nervene er sånn passe på plass (de forsvinner ikke helt), hvor X'en er i storform, og hvor alt blir like bra som på trening. Da vil du være der i ringen med henne, og kjempe litt mot tårene under avslutninge av siste øvelse, for så å slippe jubelen løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falco berner ble nummer åtte.

Klassevinner var den lille, søte jack'en, hvis eier har vært instruktør for Sandra og jeg har trent litt med henne tidligere. Så de fikk et meget etterlengtet opprykk til elite i dag. Charlotte heter hun, og Idefix heter dyret.

Så bra! Den var virkelig herlig og så kvikk.

Ble jaktgoldenene nummer 2?

Jeg har forøvrig lagt ut bilder av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Den var virkelig herlig og så kvikk.

Ble jaktgoldenene nummer 2?

Jeg har forøvrig lagt ut bilder av dere :)

Ja, det var en jaktgolden på andre, og en bc på tredje.

Jeg skal titte på bildene nå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til flotte Idefix - det var flere som snørra og røra når de vant og fikk opprykk da... :)

Emma, jeg synes det er flott å se dere i ringen jeg! Væææær så snill og fortsett å starte, det må da bli bedre med disse dumme nervene etterhvert. Og du ødelegger da absolutt ikke for X'en du, selv om jeg hørte rykter :wub: om utgraving av vaffel, det er vel det som er å ødelegge for hunden sin eller??? :whistle:

Var veldig moro å se Falco gå igjen og, dærsken for en dyktig hunderfører.

Var og blamerte oss vi og, femte plass, med en null (forb... sitt under marsj!)

Og så traff vi knertemonster med familie - trevlig! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med SiriE i LP1?

Tja, jeg ødela nok litt for Chico. Og to øvelser (avstand og hopp) har vi øvd lite på og nullet. Men fikk tilslutt 117poeng og 7 i helhet er jeg svært fornøyd med :whistle:

Mer å lese i bloggen min, der står karakter og litt egen forklaring. Så vi har mye å jobbe videre med, men fikk masse motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til flotte Idefix - det var flere som snørra og røra når de vant og fikk opprykk da... :blink:

Emma, jeg synes det er flott å se dere i ringen jeg! Væææær så snill og fortsett å starte, det må da bli bedre med disse dumme nervene etterhvert. Og du ødelegger da absolutt ikke for X'en du, selv om jeg hørte rykter :) om utgraving av vaffel, det er vel det som er å ødelegge for hunden sin eller??? :wub:

Var veldig moro å se Falco gå igjen og, dærsken for en dyktig hunderfører.

Var og blamerte oss vi og, femte plass, med en null (forb... sitt under marsj!)

Og så traff vi knertemonster med familie - trevlig! :o

Det var så vel fortjent at Idefix og Charlotte fikk opprykket, dette har de jobbet hardt for!

Hehehe, ja, altså, en viss bernerfrøken skrudde på nesa og fant en vaffelplate som var gjemt bort som belønning for søte Falco. Og ikke dæven om dyret skulle få stjele mat fra andres SEKKER på den måten, så jeg måtte jo bare stupe ned i svelget hennes og redde restene. Og dærsken hun kjempet, ikke F om hun kunne slipp da, nei, hun knep sammen kjevene og selv med to hender og mye forbanna muskler slet jeg med å få kjevene nok fra hverandre til å fiske opp vaffelplata. Det er trolig staff i'a, ass... :whistle:

Men, vaffel reddet og hund snytt, så da er jeg fornøyd. Hunden har ikke stemmerett.

Og vi skal forsøke igjen, allerede neste helg. Men det er surt å vite at hunden kunne vært et helt annet sted med en annen enn meg. Jeg gjør jo dette blant annet for å vise at rasen kan, og da er det leit at føreren ikke kan... :)

Men jeg skal bruke kommende uke til å forberede meg bedre mentalt til stevnet, og legge en slagplan for hva jeg skal og ikke skal gjøre i ringen.

Og Falco er en herlig berner å se i lydighetsringen (og agilityringen). Det er den andre berneren Mari-Ann får opp i klasse 3, så hun bidrar virkelig til å vise at bernere kan.

Heia store dråg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er surt å vite at hunden kunne vært et helt annet sted med en annen enn meg. Jeg gjør jo dette blant annet for å vise at rasen kan, og da er det leit at føreren ikke kan... :)

Nei nå altså!

Slutt, slutt og atter slutt. Du er flink, du trener, du konkurrerer og du gir deg ikke. Tror du X'n hadde i det hele tatt vært der om ikke DU hadde jobbet?

Du er såååå urettferdig med deg selv og det får du faktisk ikke lov til for tenk.

Skal si deg det jeg, min gode Emma, at mine hunder hadde vært myyyye lengre med enn annen enn meg, men so what, de er mine hunder og vi jobber sammen. Og det er akkurat hva du og X'n også gjør. Så du skal være litt glad i deg selv du, og kose deg med de flotte tingene DU får til med din hund :whistle:

Heia Emma :wub:

Og grattis til alle andre fornøyde også. Tenker vi ser noen av dere imorgen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så vel fortjent at Idefix og Charlotte fikk opprykket, dette har de jobbet hardt for!

Hehehe, ja, altså, en viss bernerfrøken skrudde på nesa og fant en vaffelplate som var gjemt bort som belønning for søte Falco. Og ikke dæven om dyret skulle få stjele mat fra andres SEKKER på den måten, så jeg måtte jo bare stupe ned i svelget hennes og redde restene. Og dærsken hun kjempet, ikke F om hun kunne slipp da, nei, hun knep sammen kjevene og selv med to hender og mye forbanna muskler slet jeg med å få kjevene nok fra hverandre til å fiske opp vaffelplata. Det er trolig staff i'a, ass... :whistle:

Men, vaffel reddet og hund snytt, så da er jeg fornøyd. Hunden har ikke stemmerett.

Og vi skal forsøke igjen, allerede neste helg. Men det er surt å vite at hunden kunne vært et helt annet sted med en annen enn meg. Jeg gjør jo dette blant annet for å vise at rasen kan, og da er det leit at føreren ikke kan... :)

Men jeg skal bruke kommende uke til å forberede meg bedre mentalt til stevnet, og legge en slagplan for hva jeg skal og ikke skal gjøre i ringen.

Og Falco er en herlig berner å se i lydighetsringen (og agilityringen). Det er den andre berneren Mari-Ann får opp i klasse 3, så hun bidrar virkelig til å vise at bernere kan.

Heia store dråg! :blink:

Nei nå altså!

Slutt, slutt og atter slutt. Du er flink, du trener, du konkurrerer og du gir deg ikke. Tror du X'n hadde i det hele tatt vært der om ikke DU hadde jobbet?

Du er såååå urettferdig med deg selv og det får du faktisk ikke lov til for tenk.

Skal si deg det jeg, min gode Emma, at mine hunder hadde vært myyyye lengre med enn annen enn meg, men so what, de er mine hunder og vi jobber sammen. Og det er akkurat hva du og X'n også gjør. Så du skal være litt glad i deg selv du, og kose deg med de flotte tingene DU får til med din hund :wub:

Heia Emma :)

Og grattis til alle andre fornøyde også. Tenker vi ser noen av dere imorgen :lol:

Signerer tøfflus!

x'n hadde ikke kommet så langt uten deg emma! Stram deg opp og gi deg selv litt skryt, for du fortjener det! og med trening så blir du også ett med x'n i ringen, og dere vil ta verden med storm! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser det for seg og gapskratter* :blink::lol: Bilder?:o Staffeberner og eier i vaffelkamp... :o

Og vi skal forsøke igjen, allerede neste helg. Men det er surt å vite at hunden kunne vært et helt annet sted med en annen enn meg. Jeg gjør jo dette blant annet for å vise at rasen kan, og da er det leit at føreren ikke kan... :)

Men jeg skal bruke kommende uke til å forberede meg bedre mentalt til stevnet, og legge en slagplan for hva jeg skal og ikke skal gjøre i ringen.

Hvis jeg kan være så snill å få lov å redigere en smule?:

"Og vi skal forsøke igjen, allerede neste helg. Men jeg skal bruke kommende uke til å forberede meg bedre mentalt til stevnet, og legge en slagplan for hva jeg skal og ikke skal gjøre i ringen."

Sånn! :whistle:

Heia store dråg! :wub:

Tiltredes så absolutt :( ! Hvor starter dere neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå altså!

Slutt, slutt og atter slutt. Du er flink, du trener, du konkurrerer og du gir deg ikke. Tror du X'n hadde i det hele tatt vært der om ikke DU hadde jobbet?

Du er såååå urettferdig med deg selv og det får du faktisk ikke lov til for tenk.

Skal si deg det jeg, min gode Emma, at mine hunder hadde vært myyyye lengre med enn annen enn meg, men so what, de er mine hunder og vi jobber sammen. Og det er akkurat hva du og X'n også gjør. Så du skal være litt glad i deg selv du, og kose deg med de flotte tingene DU får til med din hund :o

Heia Emma :)

:)

Signerer tøfflus!

x'n hadde ikke kommet så langt uten deg emma! Stram deg opp og gi deg selv litt skryt, for du fortjener det! og med trening så blir du også ett med x'n i ringen, og dere vil ta verden med storm! :o

:whistle:

*ser det for seg og gapskratter* :wub::( Bilder?:P Staffeberner og eier i vaffelkamp... :P

Nei, jeg tror faktisk ikke den seansen ble forevighet :lol:

Hvis jeg kan være så snill å få lov å redigere en smule?:

"Og vi skal forsøke igjen, allerede neste helg. Men jeg skal bruke kommende uke til å forberede meg bedre mentalt til stevnet, og legge en slagplan for hva jeg skal og ikke skal gjøre i ringen."

Sånn! :blink:

Tiltredes så absolutt :P ! Hvor starter dere neste helg?

Vi skal til Drammen. Og der skal jeg forsøke å ha mer moro i ringen, så jeg ikke blir så stiv og klønete og fiklete av nerver. Basta.

Er det lov å ta lystgass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Drammen. Og der skal jeg forsøke å ha mer moro i ringen, så jeg ikke blir så stiv og klønete og fiklete av nerver. Basta.

Duuh, har du glemt danseprogrammet vi lagde? :whistle: Det skal nok få løsnet litt opp i stivhet og slikt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuh, har du glemt danseprogrammet vi lagde? :) Det skal nok få løsnet litt opp i stivhet og slikt! :P

Oj, det har jeg helt glemt, kanskje vi bør ta en økt til uka og repetere det??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det film i bloggen fra dette stevnet.

Og den har jeg sett :P

Dere er kjempedyktige :D

Og har litt av samme problemet som jeg og bikkja hadde under lineføring på de første konkurransene vi gikk :)

Dere har samme tempo fram til første sving(vakkert å se på), men når du skal svinge forteller du ikke X det, og dere får et temposkifte som gjør henne litt usikker på hvor dere skal.

Få noen til å kommandere deg uten hund og drill inn svinger, vendinger og holdt, sånn at du gjør likedan på hver enda sving, vending og holdt. Da klarer X'n å lese hva du tenker å gjøre og da blir lineføringa knall :D

Og så er det lov å fortelle hunden etter hver øvelse at hun har vært flink, så lenge det ikke tar helt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...