Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge har du drevet med utstilling?


IdaC

Recommended Posts

Guest Gråtass

Ca 20 min, da jeg stilte min Irske ulvehund på en utstilling i ekeberghallen for en snill italiensk dommer og en tålmodig ringsekretær i 1996(?) i åpen klasse hannhund. Vi fikk 1-1AK (i hard konkurranse med oss selv) hunden satt, sto og passet i ringen med sin grisehale. Jeg skjønte ikke noe også var vi ferdige. Heldigvis, for vi kom jo inn i hallen ca 10 min før vi skulle bedømmes og da hadde vi gått over ekeberg sletta i snøvær. Det var sikkert ideelt for å vise en strihårshund, men han var ihvertfall riktig nappet om ikke annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg stilte hund var på dalmisspesial (det var NKK Biri dagen før), husker ikke hvilket år det var, men en gang på slutten av 80-tallet? Hunden var rutinert, så vi vant, men neppe pga av min eminente handling *flir* Men jeg var med på utstillinger jevnlig fra 1986, ihvertfall. Fra 1992 hadde jeg kjøter ( :lol: ) så da var jeg ikke på utstilling før jeg fikk belger igjen (jeg teller ikke med uoffisielle gatemix-show :D ). Stilte Hero litt selv, Zar var ikke noe å stille ut, og Dina har fast handler i Merete, så jeg har egentlig ikke stilt ut hund så mye de siste årene. Jeg stiller Nora selv da, men om jeg slapp det, så hadde jeg ikke begynt å grine, jeg syns egentlig ikke det er noe gøy å stille ut hunden, selv om det er gøy på utstilling.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med en New Foundland én gang på barn og hund for mange år siden, bare for gøy.

Men jeg startet ikke før romjulsutstillingen i 2009 med egen hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...