Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt forsikringsselskap


Bananen

Recommended Posts

Tror jeg har spurt om dette før, men jeg spør allikevel igjen, for nå vurderer jeg faktisk å bytte forsikringsselskap. Tidligere har jeg betalt litt under 1000,- i året på en forsikring som dekker veterinærutgifter på inntil 10.000,- i året. Nå koster forsikringen ca. 2500,- i året, samme forsikringssum, og egenandel på 1000,-.

Men forsikringsselskapet mitt er jo temmelig enkelt sånn. Man har hund, og man får hundeforsikring, no questions asked. Men Agria har, som jeg har forstått, flere forskjellig typer forsikringer. Hva velger man? Hva er vanlig for dere (med vanlig hund, vil jeg tro (uten avlsforsikring osv), som har Agria? Jeg er liksom litt redd for at om jeg ringer de, kommer de til å kaste på meg alle typer forsikringer som er hos de, og summen blir liksom mer i året allikevel.

Jeg liker det enkelt, hva har folket? Hva dekker det? Sum inntil ...? Egenandel? And so on. Og er dere fornøyde med Agria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er summen avhengig av rase, alder på hund og meritter.

Jeg betaler for en 9 år gammel schäfer med kun veterinærforsikring 1200kr pr år. Da er hun dekket for 15.000kr pr år. 1000kr egenandel og 20% bevegelig.

Bc 7 år forsikret for 35.000kr veterinær. 6400kr liv: 980 kr pr år samme egenandel på alle.

Bc 2 år forsikret for 45.000 kr veterinær 10.000kr liv 1200 kr pr år.

Schäfer 6 år 45.000kr vet 15.000kr liv 1800kr pr år

Schäfer 1 1/2 år liv forsikret for 14.000kr 500kr pr år.

Jeg får 27% rabatt pga alt for mange hunder + 10% rabatt pga medlemskap i NKK.

Jeg syns Agria er ok nok, om jeg skulle ha kuttet de ut, så hadde jeg ikke hatt noen forsikring, men da må jeg ha 30.000kr på konto først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har medium pakken, altså uten livsforsikring og avlsforsikring.

Dvs vetutgifter inntil 30 000, medisin 3000 og rehab 5000 pr år, bet 2539 pr år.Egenandel 1000 + 10%. Og dette er for en såkalt risikorase.

Har brukt den en gang da Valpis fikk juret fjernet, og det var direkte oppgjør og fiks ferdig på 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria Dyreforsikring på Ullrik.

Har da Agria Livsforsikring med forsikringsbeløp på 13 000 og Agria Veterinærforsikring med forsikringsbeløp på 45 000. Egenandel på 1400 kr samt 10 % bevegelig egenandel :P Det jeg betaler i året er da 2148 kr :P

Edit: La til litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca. 2500,- i året for min staffordshire bull terrier valp.

Det inkluderer:

- 45.000 i veterinærforsikring

- 3000,- i reseptbelagte utgifter i året

- 13.000,- i livsforsikring

- 1000,- fast egenandel

- 10 % bevegelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer virkelig å bytte, altså. Siden mitt forsikringsselskap pr. dags dato kun dekker inntil 10.000,- i året, og 10.000,- forsvinner fort når det er noe. Min forrige hund hadde veterinærutgifter på nesten 20-25.000,- på ett år, og da var det endel tusen jeg måtte finne et eller annet sted selv. Jeg har jo som sagt ikke hatt problemer med forsikringsselskapet jeg har nå, men så mye i året i forhold til mange andre forsikringer, blir liksom litt mye. I forhold til før da jeg betalte litt under 1000,- i året.

Men Pøbel var jo forhåndsforsikret i Agria via oppdretteren før jeg fikk han. Har jeg egentlig driti meg ut på å ikke forsikre han igjen der med engang etterpå? Eller? For jeg har jo hørt at de kan være vanskelige om man ikke forsikrer valpen hos de med engang man får den ... tror nesten jeg får ta en telefon til de i morgen å høre hva de sier ... jeg har i hvert fall noen tall jeg skulle gi de om jeg vurderte de da jeg kjøpte Pøbel fra oppdretter (medlemsnummer eller no' sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke husker feil, så er det vell bare å kunne vise at man har papirer på at hunden er frisk pr. dags dato, uten noe mer styr. Forsikkringen begynner ikke å gjelde før innen en periode som de har. Synes jeg og huske det står i mine papirer, men det skal også stå på hjemmesiden.

Har en bc på 2 år, forsikkret for 45000kr året, vetrinær og Elite. livsforsikkring 7500kr. 1400kr egenandel og 10% bevegelig. 1200kr året. Har nettopp hatt allergiutredning på han m/vidre oppføging, og var direkteoppgjør fra vetrinær med dem, og alt ble dekket. Har selv hatt 0 problem med dem, og har ikke annet enn positivt å si om dem i mitt tilfelle =)

Det er flere som har ting som ikke dekkes hos dem, så endel er, som skrevet over, induviduelt for rasene. Hadde ingen problem når jeg ordnet forsikkringen (var forsikkret fra oppdretter, og fikk min direkte) svarte på alle spørsmål, og fikk god oversikt før jeg bestemte hva som passet best for oss. Som student, var jeg veldig glad jeg hadde forsikkring når det ble snakk om utredning av allergi og prisene som er på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...