Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1. mars 2011

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Jada jeg veit at dagen ikke er helt over ennå, men jeg skal straks legge meg, og det er vel grenser for hvor interessant det er å se et bilde av hundesonen-logoen? (Hvis du mot formodning syns dette er det mest spennende som finnes her i verden, kan du jo bare scrolle opp til toppen av siden og innbile deg hvordan logoen hadde sett ut på et bilde.)

Dette har i grunnen vært en ganske koselig og fin dag, men jeg har allikevel helt elendige EFIT-bilder! Allikevel, here goes:

Klokka ni stod jeg opp og vurderte været i forhold til hvor mye klær jeg ville trenge å ta på/med meg. Visste dere forresten det, at jeg ikke trenger termometer eller å gå ut for å vurdere hvor kaldt eller varmt det er? Det er jo bare å se på om lufta ser våt eller mild eller kald ut, er det sol, er det grått, er det bare overskyet, blåser det, har det snødd siden i går. (Og ikke minst: Hva har de som er ute nå på seg? Ser det ut som om de fryser?)

5490159008_6e23ff64f7_z.jpg

Klokka ti var jeg egentlig klar til å dra, men det var litt i tidligste laget. Derfor måtte jeg ta en nøye vurdering på hvilken av de to VM-luene mine jeg skulle ta på meg.

5489563559_d08f9fe8a9_z.jpg

Klokka elleve stod jeg på Majorstua og ventet på venninnen min. Jeg syns i grunnen det er ganske koselig å vente jeg, i alle fall på Majorstua, for der er det alltid så mange morsomme folk jeg kan studere mens jeg venter. Alt fra fjonge vestkantgutter til selgere med sleipe triks og =Oslo-selgere og gamle damer som går på Samson.

5490159898_eb88d173c4_z.jpg

Klokka tolv hadde jeg nettopp gått av t-banen ved Frognerseteren. Det er forøvrig helt utrolig hvor treig Holmenkollbanen er! Hadde nesten vært raskere å gå vøtt.

5489564393_1b0f61c345_z.jpg

Klokka ett hadde vi fått fyr på grillen og lagt ølboksene til kjøling i snøen, også ventet vi på at de første løperne skulle komme forbi det punktet i løypa vi satt på. Etter at noen løpere hadde kommet forbi, fant vi forøvrig ut at vi burde hatt både startlister (så visste vi hvem som gikk forbi) og radio (så kunne vi fulgt med på hvordan det faktisk gikk), men vi hadde det da trivelig allikevel, vi!

5489564795_6c8d369b67_z.jpg

Klokka to hadde jeg bart. Jägerbart.

5490161010_aba9deda28_z.jpg

Klokka tre begynte den stappfulle t-banen å trille ut fra Holmenkollen t-banestasjon. En lang og klam reise ned til Majorstua igjen...

5490161350_58dddfd7a5_z.jpg

Klokka fire oppdaterte jeg meg på diverse nettsider.

5490161680_eef57fecd5_z.jpg

Klokka fem stekte jeg to pølser og kalte dem middag.

5490162030_303013c1e2_z.jpg

Klokka seks bygde jeg et kråkeslott i Sims.

5489566673_d2d6571912_z.jpg

Klokka sju drakk jeg en kopp kakao og så Dagsrevyen.

5490162868_1ea4c84178_z.jpg

Klokka åtte så jeg den siste episoden av serien Håkon & Haffners byggeklosser. Kjempekoselig og interessant tv-serie! Og Håkon er den eneste trønderen som kan snakke på tv uten at det blir flaut. (Ja, selv vi trøndere syns det som oftest er veldig ubehagelig å høre vår egen dialekt på tv, tenk det!)

5489567569_f3d64fa009_z.jpg

Klokka ni hadde jeg tatt en dusj, og lakkerte negler mens jeg hørte på Solis String Quartet og stotrende prøvde å henge med på den italienske teksten selv om jeg overhodet ikke kan synge, og i alle fall ikke synge på italiensk (enn at de synger fortere enn de prater, det skulle man ikke tro var mulig).

5489567985_e96823df58_z.jpg

Klokka ti strikket jeg på sokken min mens jeg så Trygdekontoret (rent tidsfordriv, det er jo egentlig ikke så veldig interessant).

5490165650_9cb303673d_z.jpg

Og det var vel i bunn og grunn min dag! :icon_confused:

Skrevet

Det høres ut som en meget koselig dag, men du - har du sluttet å studere??? :icon_confused:

Uhm ja du nå skal du høre her! Jeg var på universitetet torsdag forrige uke! Og jeg har tenkt meg avgårde i morgen. Også har jeg vært litt snufsete, så da har jeg ikke villet sitte på lesesalen, for det er så irriterende når andre studenter er forkjølet. Og dessuten så har jeg ikke kjøpt pensum i tre av de fire fagene mine, så da er det grenser for hvor mye jeg får lest, sant. Og dessuten er det jo bare to uker siden jeg kom hjem fra Edinburgh, så jeg sliter litt med å komme tilbake til hverdagsrutiner fremdeles. Også er det jo ikke VM hver uke heller, så jeg må jo prioritere det, da!

(Også fikk jeg alt for gode karakterer til jul, så nå har bakhodet mitt overbevist meg om at jeg ikke trenger å lese så mye (lite) dette semesteret som jeg gjorde forrige semester.)

Skrevet

Så ut som en koselig dag! Men du, jeg får litt sånn pensjonistvibber altså! Du

* bruker tid på å vurdere hvilken vm-lue du skal bruke

* syns det er koselig å vente på Majorstuen for da kan du studere folk

* klager på t-banen :icon_confused:

* strikker mens du får tiden til å gå ved å se på Trygdekontoret

:whistle:

Skrevet

Uhm ja du nå skal du høre her! Jeg var på universitetet torsdag forrige uke! Og jeg har tenkt meg avgårde i morgen. Også har jeg vært litt snufsete, så da har jeg ikke villet sitte på lesesalen, for det er så irriterende når andre studenter er forkjølet. Og dessuten så har jeg ikke kjøpt pensum i tre av de fire fagene mine, så da er det grenser for hvor mye jeg får lest, sant. Og dessuten er det jo bare to uker siden jeg kom hjem fra Edinburgh, så jeg sliter litt med å komme tilbake til hverdagsrutiner fremdeles. Også er det jo ikke VM hver uke heller, så jeg må jo prioritere det, da!

Hohoho, får håpe du får inn rutinene igjen før påskeferien :icon_confused:

Skrevet

Så ut som en koselig dag! Men du, jeg får litt sånn pensjonistvibber altså! Du

* bruker tid på å vurdere hvilken vm-lue du skal bruke

* syns det er koselig å vente på Majorstuen for da kan du studere folk

* klager på t-banen :icon_confused:

* strikker mens du får tiden til å gå ved å se på Trygdekontoret

:whistle:

Ja, men altså, jeg lever virkelig som en pensjonist om dagen. Hver eneste dag er lik og full av dødtid. :ahappy:

Hohoho, får håpe du får inn rutinene igjen før påskeferien :whistle:

Påskeferien? Det er jo da sommerferien min begynner det. Etter påska har jeg nemlig ikke flere forelesninger, bare eksamener, men de trenger jeg jo ikke å lese til! :ahappy:

Skrevet

Åh, det så ut som en koselig dag! Skulle ønske jeg plutselig var 7 år (evt 70 :whistle: ) og bodde i Oslo - og hadde akkurat den samme dagen i går! :icon_confused:

Skrevet

Hahaha jeg er totalt enig, det er flaut å høre trøndersk på tv! Glad jeg ikke er den eneste som synes det (og jeg kan si det, fordi jeg snakker trøndersk innenfor husets vegger).

Hva var den barten for noe?

Koselig dag da :icon_confused:

Skrevet

Haha, to ting:

1) I loove lommelerka!

2) HVA slags nettsider er det du oppdaterer deg på, sa du?!? :icon_confused:

1) I KNOW! :ahappy:

2) :whistle: Radioresepsjonen sine nettsider. Er ikke så crazy som det ser ut. :ahappy:

Hahaha jeg er totalt enig, det er flaut å høre trøndersk på tv! Glad jeg ikke er den eneste som synes det (og jeg kan si det, fordi jeg snakker trøndersk innenfor husets vegger).

Hva var den barten for noe?

Koselig dag da :blink:

Barten er verdens kuleste lommelerke :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...