Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn? til nykommer'n!

SiriEveline

Recommended Posts

Kjenner et fuglehund fra før som heter Timax, så det er en godkjent fuglehundnavn :)

Måkke si sånt vettu! Vil jo ha navn som ingen andre har! :)

Forresten glemte jeg å svare deg det med freestyle, det er altså ikke "sporten" min, er bare det at jeg har konkurrert offisielt i det, og det har fungert best med Tinka.

Jeg trener masse lydighet med henne, og skal jo debutere med Chico nå, selvom vi har bronsemerke fra før :(

Tinka er også trent i agility og jakt forresten også, frøkna apporterer rype hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Ikke noen gode forslag på navn men ville ikke valgt Kuling eller Orkan da det er noen knall gode Irsk Settere som heter dette. Veldig dumt å herme etter slike ikon navn.

Grattis med valp. Har enormt stor tro på det kullet og du må bli med på jakt prøver. Blir morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen gode forslag på navn men ville ikke valgt Kuling eller Orkan da det er noen knall gode Irsk Settere som heter dette. Veldig dumt å herme etter slike ikon navn.

Grattis med valp. Har enormt stor tro på det kullet og du må bli med på jakt prøver. Blir morsomt.

Da er det uaktuelt ja, skal ikke ha navn som noen andre har ;) Til et viss punkt da :P

Mhm! Gleder meg masse! Får slenge meg med dere Rypejentene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tss, det er jo en hund som bor milevis unna deg :ahappy:

edit: du skal være sabla god om du finner et navn som ingen har fra før ;) Sikkert et annet dyr som f.eks heter Ikke også :P

Ja.. men nå vet jeg det jo :P Blir jo sånn som med Peik som mokken foreslo, også var det første hunden jeg så da jeg åpnet katalogen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det uaktuelt ja, skal ikke ha navn som noen andre har ;) Til et viss punkt da :P

Mhm! Gleder meg masse! Får slenge meg med dere Rypejentene :ahappy:

Enig med deg at det er morsomt med navn ikke alle har. Lykke til. Sikker på at du finner et kult navn.

Ja du får bli med oss :-) Må jo ha jakt premie sånn at utstilling blir morsomt også. Ingen ting som er mer morsomt enn å se sin egen hund i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyske navn:

Alfons - Probably meaning "noble and ready"

Bertram - Means "bright raven", derived from the Germanic element beraht "bright" combined with hramn "raven".

Detlef - Low German name meaning "people heritage", derived from the Germanic elements þeud "people" and leib "heritage".

Eckhart - Derived from the Germanic elements ekka "edge" and hard "brave, hardy".

Emrich - Germanic name, in which the second element is ric meaning "power".

Fester - Low German short form of SILVESTER, from a Roman name meaning "of the forest" from Latin silva "wood, forest".

Gilbert - Means "bright pledge", derived from the Germanic elements gisil "pledge, hostage" and beraht "bright".

Gottfried - From the Germanic name Godafrid, which meant "peace of god" from the Germanic elements god "god" and frid "peace"

Helmut - Derived from the Germanic elements helm "helmet" and muot "spirit, mind".

Hubert - Means "bright heart", derived from the Germanic elements hug "heart, mind" and beraht "bright".

Justus - Latin name which meant "just". This name was borne by at least eight saints.

Lennart - Means "brave lion", derived from the Germanic elements levon "lion" and hard "brave, hardy".

Moritz - From the Roman name Mauritius, a derivative of MAURUS.

Vinzent - From the Roman name Vincentius, which was from Latin vincere "to conquer".

Wolfram - Derived from the Germanic element wulf meaning "wolf" combined with hramn "raven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* Jeg forteller aldri hvermannsen hva Ikke egentlig heter :P Jeg sier at hun heter Rikke for å unngå diskusjon og rare blikk :P

Haha dagens! :P

Balrog heter Kåre til hvermansen han. :ahappy: Øivind som har bestemt det. Når vi tøyser med han kaller vi han også Kåre. Rikke og Kåre liksom! *ler*

Egentlig brenner jeg inne med det perfekte navnet, men hva om jeg vil bruke det senere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dagens! :P

Balrog heter Kåre til hvermansen han. :ahappy: Øivind som har bestemt det. Når vi tøyser med han kaller vi han også Kåre. Rikke og Kåre liksom! *ler*

Egentlig brenner jeg inne med det perfekte navnet, men hva om jeg vil bruke det senere? ;)

Haha Kåre! Genialt!

Hmm.. du får tenke på det da vet du :P Men tar gjerne imot andre tips, er jo ofte sånn at navn man selv ikke tenker wow, er woow for andre :P

Det vet jeg ikke :P du får sjekke det :P

Det får jeg ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange sier IKKE også stadig vekk. Det er jo ikke noe problem, bare en fin mulighet til å trene hunden på å kun høre på eieren.

Det er sant, tenkte på det samme selv, da jeg faktisk vurderer Kanskje.. haha ellers går jo Faktisk :ahappy: Kanskje jeg bare skal begynne å lese ord jeg skriver for å få inspirasjon ;)

Men jeg skjønner jo at det blir en ekstra ting da, som man kan unngå ved å bruke et annet navn om man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg tenkte at Apport ikke er så bra hvis hun skal konkurere for da er nerver der i tilegg og hunden heter Apport så er det lettere for å bli ukonsentrert i konkuranse sammenheng. Ellers i det daglige så syntes jeg navnet kan være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...