Gå til innhold
Hundesonen.no

Sidensvans her!

amo97

Recommended Posts

Skrevet

Hei! I dag oppdaget jeg en fugl - kalt Sidensvans! En fugl som egentlig ikke bor hvor jeg bor - og som vanligvis flyr i flokk. Denne var alene. Pga matmangel hvor den egentlig kommer fra har den vandret helt hit! Fuglen er ikke sky i det hele tatt. Jeg var helt inntil vinduet og fotograferte den, mens den lekte seg og åt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sidensvans

Her står det litt om sidensvansen (:

Her er bilder jeg tok ;

DSC06188.jpg

DSC06187.jpg

DSC06193.jpg

DSC06194.jpg

Skrevet

Her er noen enda flere. fikk ikke tid til å legge ut alle i sta.

DSC06216.jpg

DSC06214.jpg

Her tar han seg noe å spise av hva vi har lagt ut til den!

DSC06210.jpg

Se så flotte farger..

DSC06207.jpg

DSC06199.jpg

Skrevet

Veldig stilige fugler :-)

Vi har hatt massevis av dem rundt her også i vinter, de flokker seg sammen i rogn og hegg og kvitrer så fint. Og veldig fine er de også :-) ser nesten litt eksotiske ut

Skrevet

Veldig stilige fugler :-)

Vi har hatt massevis av dem rundt her også i vinter, de flokker seg sammen i rogn og hegg og kvitrer så fint. Og veldig fine er de også :-) ser nesten litt eksotiske ut

Enig, de ser veldig eksotiske. Men tenk.. når det blir alt for lite mat kan disse fuglene fly helt ned til spania en plass for å finne mat! - har jeg lest.

Men som du også sier , så flyr disse egentlig i flokk, men denne lille var alene..rart. Jaja, mat får han i alle fall!

- og takk alle andre for fine kommentarer :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...