Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hund passer meg?


amo97

Recommended Posts

Hei! Jeg har tidligere - eller gjør fremdeles - vurdert mops. Synes den passer veldig bra for meg, men hadde vært litt gøy med flere alternativer. Jeg får ikke hund i hvertfall før mai , så har en god stund å bestemme meg på.

Jeg kan vel starte med å fortelle litt om meg ;

Jeg elsker å bevege meg - dra på fjellturer, men jeg er ingen treningsmaskin som gjør dette hver dag. Så kanskje en hund som ikke trenger alt for mye mosjon, men kan ta en lang tur der og da..?

Jeg elsker store hunder, men liker små best. knehøyden maks.

Jeg har ei lillesøster på 5 år som den må kunne gå overens med.

Jeg liker å møte andre med hund, så den må være lett å venne til andre hunder og fremmede

jeg liker å trene lydighet med hund

morgenturen vil jeg helst ikke skal være så veldig lang..hihi.

Jeg er ikke særlig glad i pelsstell, så må nok gå for korthåret.

Så langt - finnes drømmehunden? hhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har tidligere - eller gjør fremdeles - vurdert mops. Synes den passer veldig bra for meg, men hadde vært litt gøy med flere alternativer. Jeg får ikke hund i hvertfall før mai , så har en god stund å bestemme meg på.

Jeg kan vel starte med å fortelle litt om meg ;

Jeg elsker å bevege meg - dra på fjellturer, men jeg er ingen treningsmaskin som gjør dette hver dag. Så kanskje en hund som ikke trenger alt for mye mosjon, men kan ta en lang tur der og da..?

Jeg elsker store hunder, men liker små best. knehøyden maks.

Jeg har ei lillesøster på 5 år som den må kunne gå overens med.

Jeg liker å møte andre med hund, så den må være lett å venne til andre hunder og fremmede

jeg liker å trene lydighet med hund

morgenturen vil jeg helst ikke skal være så veldig lang..hihi.

Jeg er ikke særlig glad i pelsstell, så må nok gå for korthåret.

Hvor mye ser du for deg dag til dag du har tid til å gi hunden?

min får f.ex en morgentur på 10-20 min, også er de hjemme på dagen også går jeg en lengre tur når jeg kommer hjem, og litt små tisseturer og en tur på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ser du for deg dag til dag du har tid til å gi hunden?

min får f.ex en morgentur på 10-20 min, også er de hjemme på dagen også går jeg en lengre tur når jeg kommer hjem, og litt små tisseturer og en tur på kvelden.

Det blir vel noe i den duren. Først en passe lang morgen tur, noen tisseturer i løpet av dagen , og en lengre på ettermiddagen og en til slutt på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel noe i den duren. Først en passe lang morgen tur, noen tisseturer i løpet av dagen , og en lengre på ettermiddagen og en til slutt på kvelden :P

Er det noe spesielt du ser etter i en hund? annet enn knehøyde og korthåret.

Er jo ganske mange hunder som treffer kravene :)

Hvilken gruppe hunder er det du liker best?

Av gruppe 1 tenker jeg sheltie (dog er langhåret) ev corgi (korthåret men kan være mye mer bestemte angående lydighet). Men de møter de andre kravene, derfor jeg lurer litt hva du egentlig vil ha, du nevnte mops tidligere men det kan synnøve svare litt ebedre på hva de passer til.

Om du går litt opp i størrelse er det også mange hunder som kan passe fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt du ser etter i en hund? annet enn knehøyde og korthåret.

Er jo ganske mange hunder som treffer kravene :)

Hvilken gruppe hunder er det du liker best?

Av gruppe 1 tenker jeg sheltie (dog er langhåret) ev corgi (korthåret men kan være mye mer bestemte angående lydighet). Men de møter de andre kravene, derfor jeg lurer litt hva du egentlig vil ha, du nevnte mops tidligere men det kan synnøve svare litt ebedre på hva de passer til.

Jeg vil o egentlig bare ha en hund jeg kan kose og leke med - som kan være aktiv, men ikke er noen treningsmaskin. Men vil helst ha en litt engasjert hund, ikke en med alt for mange egne meninger :P hvis du fikk svaret ditt? sånn hvis jeg ikke misforsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pappillon? (ja de har pels men det er ikke myej obb å gre en hund noen ganger i uka :P )

Pappillon, sheltie, dansk svensk gårdshund etc.

Forøvrig har Canis en rasevelger som kan gi deg noen pekepinner

link til rasevelger

Takk :) Mosjan spør om ikke dvergpinscher er et forslag? Hun er nemlig forelsket i den og mopsen, men dvergpinscheren kan vi ikke så mye om ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergpinschere er heftige små hunder, og du kan ikke regne med at den går overens med alt og alle. De krever sitt av tur, trening, sosialisering og ren, skjær oppmerksomhet. Men kule er de :)

Åja.. da er de kanskje ikke vår type. Men kule som du sa, er de ja:D det skal de ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...