Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til navnevalg

Snickers

Recommended Posts

Hei! Jeg har en venninne som snart skal hente valp, en bygdemix. Hun aner ikke hva hun skal kalle den, har noen bra forslag? 2 stavelser og lett å uttale, helst. Kan gjerne ha noe å gjøre med fargen. :) Det er en hannhund.

Bilde:

175876_10150141312880709_732365708_8557030_7169965_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Finne noe som er karakteristisk for hunden? ,finne en grei gratis-oversetter, kjøre ordet gjennom diverse språk, og så se hva du finner?!

Dikte rundt med et ord du syns klinger fint,noe med to stavelser i ditt tilfelle, (og kanskje slenge på en -a, dersom det hadde vært en tispe)

"Liten" kan f.eks komme opp som: poco- klein- petit-malinka..osv

..eller hvis vi sier at pelsfargen er "gylden" - da kan det bli: golden - oro - ginto -altin -zlato osv

...eller brun: maro - ruskea - kaffe ,.....og siden den ser ut som kaffe med melk, så kunne det faktisk bli til "Latte", for ikke å snakke om cappuchino - "chino"?

Akkurat ja,der begynner jeg visst å dikte selv...

Kos deg med å finne navn og lykke til. Nydelig valp! Min første hund var noe lignende, og som vi fikk i bryllupsgave faktisk. De samme fine markeringene rundt øynene som gjør minespillet så innmari uttrykksfullt. Jeg syntes jeg alltid forsto hva hun følte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til all hjelp, det setter vi pris på! Hun har forresten bestemt seg for å kalle ham Barko. Liksom Bark-o. Fordi han bjeffer utrolig mye.. :lol:

Ikke det fineste navnet syns jeg da, meen.. Hun fant det på en nettside for hundenavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...