Gå til innhold
Hundesonen.no

Matforsvar/ressursforsvar

Enits

Recommended Posts

Skrevet

Totalt OT, men Cindy&Vibeke:

Det er litt vanskelig av og til å lese - har du tilgang til multisitatknappen? Jeg vet at ikke alle browserversjoner får den fram, men om du har den knappen (nede i høyre hjørne under hvert innlegg) kan du ved å trykke på den for hvert innlegg samle opp alt du vil svare på, trykk deretter på "svar" og du får opp alle quotene i ett innlegg. Når du poster er det så mye lettere å se hva du svarer på og hva du sier selv.

Beklager OT, og beklager maset om du allerede visste dette :)

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vibeke: Det var ikke det jeg mente, som du sikkert ser i svaret mitt litt lengre opp (kanskje greit å forsikre seg om det først, før du blir uhøflig!). Jeg forstod det som om du trodde det var slik jeg praktiserte mine metoder, beklager misforståelsen der. Jeg bicher overhode ikke (det er vel ikke noe tvil hvem av oss som skriver bitchete vel?), og har på ingen måte sagt at dine metoder ikke funker. Jeg sier bare, snakk som folk, oppfør deg som voksen når vi diskuterer, og det finnes flere veier til Rom.

Vibeke: Sier det igjen jeg, det er mange veier til Rom. Det finnes maaange måter å trene positivt på, og jeg har ikke nevnt med et ord at ditt forslag ikke er å jobbe positivt.

Kan jeg spørre deg hvor gammel du er?

Seriøst? For det første, hvor voksent og saklig er det å spørre om min alder? Men jeg er 37 år, hjelper det deg noe å vite det?

For det andre, du rakket ned på meg, ba meg om å komme ned fra pidestallen og innse at det finnes flere metoder enn min, og hevder at du ikke tror jeg har noe erfaring, men det er jeg som er barnslig når jeg påpeker at du misforsto? For ja, du bitcher om MEG i det innlegget, og sånn du ordlegger deg, så antar jeg at du tåler å få svar på tiltale. Hvis ikke bør du prøve å ordlegge deg LITT hyggeligere neste gang.

Skrevet

Totalt OT, men Cindy&Vibeke:

Det er litt vanskelig av og til å lese - har du tilgang til multisitatknappen? Jeg vet at ikke alle browserversjoner får den fram, men om du har den knappen (nede i høyre hjørne under hvert innlegg) kan du ved å trykke på den for hvert innlegg samle opp alt du vil svare på, trykk deretter på "svar" og du får opp alle quotene i ett innlegg. Når du poster er det så mye lettere å se hva du svarer på og hva du sier selv.

Beklager OT, og beklager maset om du allerede visste dette :ahappy:

Åh...tusen takk, da blir det kanskje lettere ja. :-)

Skrevet

Enits: Jeg tror dette kommer til å løse seg fint jeg, flott at du vil prøve å lære henne at hun ikke har noe å frykte fra deg i form av å bli tatt fra maten eller lignende. Som sagt har begge mine BC'er hatt ressursforsvar som valper, og begge vokste det veldig fint fra seg uten noe mer om og men. Jeg kunne og kan plukke hva det skal være ut av kjeften på de uten noen protester. Men jeg skjønner godt at det er skummelt, man ser fort for seg alle slags skrekkscenarioer når den lille valpen står og freser mot alle som nærmer seg det den har! Lykke til (og så må jeg skrive under på det innlegget Belgerpia skrev bak her- veldig fornuftig synes jeg!)

Skrevet

Seriøst? For det første, hvor voksent og saklig er det å spørre om min alder? Men jeg er 37 år, hjelper det deg noe å vite det?

For det andre, du rakket ned på meg, ba meg om å komme ned fra pidestallen og innse at det finnes flere metoder enn min, og hevder at du ikke tror jeg har noe erfaring, men det er jeg som er barnslig når jeg påpeker at du misforsto? For ja, du bitcher om MEG i det innlegget, og sånn du ordlegger deg, så antar jeg at du tåler å få svar på tiltale. Hvis ikke bør du prøve å ordlegge deg LITT hyggeligere neste gang.

Jeg beklager om det er min feil at du har skrevet så frekke innlegg, jeg skal tenke meg om neste gang jeg skriver.

Skrevet

Jeg beklager om det er min feil at du har skrevet så frekke innlegg, jeg skal tenke meg om neste gang jeg skriver.

Det er lurt å tenke deg om når du skriver.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...