Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil være med å gå tur med oss?


Krelise

Recommended Posts

Jeg er litt lei av å gå alene, og Pax hadde hatt godt av å bli kjent med flere hunder :lol: Jeg tenker i utgangspunktet på å gå tur sammen så hundene kan bli kjent, og eventuelt hvis hundene går fint sammen og det ellers passer sånn, at de kan leke litt løs.

Pax er 9 mnd nå og en pinscherhannhund. Han er snill mot andre hunder, har aldri vist noe tegn til aggresjon. Men han er ung og ivrig og veldig leken, så det er vel best om din hund trives med det om de skal leke sammen. Jeg tror han leker best med hunder som er omtrent på hans egen størrelse og større. Altså ca whippetstørrelse og oppover.

Han elsker også å løpe så hvis din hund liker det er det blir han nok kjempeglad :D Siden Pax er i beste fjortisalder akkurat nå er det kanskje best om din hannhund er voksen. Jeg vil helst unngå uheldige episoder som kan oppstå mellom "jyplinger" :D Tisper i alle aldre går fint.

Jeg har bil, så om jeg har en god veibeskrivelse eller adresse/stedsnavn jeg kan søke opp i kart så finner jeg fram :D Jeg er student så jeg kan gå tur både på hverdager og i helger, på dagtid og kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor tispe, som elsker og leke og løpe :) Men vi venter løpetid i disse dagen da...

Høres jo midt i blinken ut :P Men det er kanskje best å vente til løpetiden er over. Hormontrollet her har i hvert fall oppdaget at det er forskjell på gutter og jenter :lol:

jeg blir gjerne med :P Men da blir det bare BC'en min isåfall :P ellers blir kanskje dyrlege regninga litt dyr gitt :rolleyes2:

Så flott :P Har du noe ønske for tid og/eller sted? Jeg vet desverre om alt for få tursteder nå om vinteren.

Vi vil! :P

Eller, Sita er ikke noe spesielt begeistra for lekne hunder. Og Uva er kanskje litt lita foreløpig? Men hun er veldig glad i å leke da, så kanskje når det våres litt?

Vi vil gjerne gå tur med dere, men tror det er best å vente til Uva er litt større :P Pax kan kanskje bli litt mye for henne foreløpig. Til våren en gang burde jo gå fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott :) Har du noe ønske for tid og/eller sted? Jeg vet desverre om alt for få tursteder nå om vinteren.

Jeg kan egentlig når som helst, så fremt jeg ikke har no møter, eller sykehus besøk på agendan :P Jeg vet om mest plasser som egner seg best på sommers tid og slipp av hund og bading.. tviler på at noen vil bade nå :rolleyes2: :lol:

ellers er det jo selvfølgelig dragvoll en plass (helst ikke i arbeid og skoletid).

eller stav sjøen? jeg er mest vant til og være hos mi mor og slippe hundene, da det er et digert jorde langt langt borte fra menneskeheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer opp i mars en tur en uke, kanskje vi kunne tatt en liten sonentreff i en park eller noe sånt! :(

Så ikke svaret ditt før nå :P Sonentreff hadde vær kjempegøy! Du kan jo starte en tråd når det nærmer seg at du kommer oppover :P

Jeg kan egentlig når som helst, så fremt jeg ikke har no møter, eller sykehus besøk på agendan :P Jeg vet om mest plasser som egner seg best på sommers tid og slipp av hund og bading.. tviler på at noen vil bade nå :rolleyes2: :(

ellers er det jo selvfølgelig dragvoll en plass (helst ikke i arbeid og skoletid).

eller stav sjøen? jeg er mest vant til og være hos mi mor og slippe hundene, da det er et digert jorde langt langt borte fra menneskeheten :(

Unnskyld at jeg svarer så seint. Min kjære samboer har blokkert pc'n min fra sonen i "arbeidstida". Han kjenner meg for godt :(

Hehe, tror nok ikke lille pingla mi vil bade i januar nei :innocent:

Det går jo an å gå oppover i skogen bak barnehagen på Lohove/Dragvoll. I arbeidstida er det lite folk der. Jeg tror jeg helst vil at vi går litt med hundene i bånd først, for å se hvordan de går overens. Så kan vi eventuelt slippe de etterhvert :P Regner ikke med noen problemer, men lille propell har godt av å lære at han ikke trenger å herje løs med en gang han møter en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og se i tur-forslag-i-trondheim-tråden?

Har sett der, og det er mange gode tips :innocent: Problemet er bare at det er vinter, og hvis jeg ikke har gått der selv så vet jeg ikke hvor framkommelig det er der nå. Og jeg har ikke gått tur så mange steder ennå, for jeg har ikke hatt hund så lenge :rolleyes2:

Derfor er jeg veldig åpen for forslag fra andre som vet om steder som egner seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...