Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med nabo

sham

Recommended Posts

Stakkars deg! håper det ordner seg snart for dere =)

I værste fall så får du låne lillenurket her. Hun kan ikke å legge seg stille ned, beina svikter bare og det smeller i gulvet :P Hun er i den alderen at hun ser spøkelser, og bare noen tenker på å puste, så kan hun varsle :whistle: Hun varsler også hvis det er noen på tv´n ho ikke liker osv. Hun er heller ikke søt og liten i andres øyne :P

Hadde det vært meg, så hadde det blitt krig.. Jeg takler slike folk svært dårlig og ingenting har noe med hva jeg gjør og slikt.. Kjenner jeg er sååå glad for jeg leier et sted de virkelig godtar hund og at hunder er hunder.. Til tross for at verten er en liten særing, så er han real alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Stakkars deg! håper det ordner seg snart for dere =)

I værste fall så får du låne lillenurket her. Hun kan ikke å legge seg stille ned, beina svikter bare og det smeller i gulvet :P Hun er i den alderen at hun ser spøkelser, og bare noen tenker på å puste, så kan hun varsle :whistle: Hun varsler også hvis det er noen på tv´n ho ikke liker osv. Hun er heller ikke søt og liten i andres øyne :P

Hadde det vært meg, så hadde det blitt krig.. Jeg takler slike folk svært dårlig og ingenting har noe med hva jeg gjør og slikt.. Kjenner jeg er sååå glad for jeg leier et sted de virkelig godtar hund og at hunder er hunder.. Til tross for at verten er en liten særing, så er han real alikevel..

:lol: Ja, fy fader, jeg er så utrolig glad for at han ikke bodde her når Tass var i sin skumle periode. Da skulle han bjeffe for alt! Naboen under meg hadde aldri hørt et pip en gang da, så tydeligvis forskjell ;) hehe Savner gamle naboen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ja, fy fader, jeg er så utrolig glad for at han ikke bodde her når Tass var i sin skumle periode. Da skulle han bjeffe for alt! Naboen under meg hadde aldri hørt et pip en gang da, så tydeligvis forskjell ;) hehe Savner gamle naboen jeg :)

hehe da hadde sikkert nabon blitt svett ja :P:lol: Jeg skal i alle fall ærlig innrømme at jeg gleder meg til den perioden der man våkner om natta i full alarm (på absolutt ingenting) er over.. Det er liksom ikke bare et bjeff eller noe, det er full varsel! Sammenhengende bjeff/ul. Oh yeah :rolleyes2: ( hjelper vel ikke at vi holder på å lære oss hals heller da :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig nabo :( Jeg hadde en nabo som selv sang kristensamger på karaoke full gass, men når klokka var fem over ti, da ringte hun på døra for å be deg dempe tven som ato med normal lyd. Hun klagde på alt mulig av lyder, men når noen knuste ruta hørte hun jo ingenting. Selektiv hørsel. Uansett, når hun flytta ut, da fikk jeg nøklene til leiligheten der for ei uke. Da kjørte vi test på lydnivåer for å høre hva som kunne høres. Ingen blir overrasket hvis jeg sier at du måtte stå med øret til veggen for å høre HØYE huslyder? Musikk på full vreng var også over normalen godt dempet. Dette beviste mistanken min, damen hadde tydeligvis noen problemer i hodet sitt.

Ønsker deg lykke til med saken din. Ikke gi deg, og ikke slutt å ha det som vanlig hjemme hos deg selv. Du kan ikke gjøre annet enn å vise normal hensyn. Gjør det du må for å få fram din sak, og prøv å ikke la den gamle gubben med sine personlige problemer legge en demper på å leve som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare spørre den gamle styreledern om hvordan du setter opp en klage så du kan skrive den? jeg kan sikkert ta også spørre samboern om han vet det, han sitter i styret her vi bor

Tusen takk :) Men får søstera mi til å hjelpe meg, hun er flink på sånne ting :)

hehe da hadde sikkert nabon blitt svett ja :P:lol: Jeg skal i alle fall ærlig innrømme at jeg gleder meg til den perioden der man våkner om natta i full alarm (på absolutt ingenting) er over.. Det er liksom ikke bare et bjeff eller noe, det er full varsel! Sammenhengende bjeff/ul. Oh yeah :rolleyes2: ( hjelper vel ikke at vi holder på å lære oss hals heller da :whistle: )

:lol: Glad jeg er ferdig med den tiden :P

Hvis denne mannen bor i 1 etg og du i 3etg er det vel bare å be beboer i 2etg om "bevis" for at hunden din ikke bjeffer om natta?

Mannen bor i 1. etg og jeg bor i 2. etg :)

For en forferdelig nabo :( Jeg hadde en nabo som selv sang kristensamger på karaoke full gass, men når klokka var fem over ti, da ringte hun på døra for å be deg dempe tven som ato med normal lyd. Hun klagde på alt mulig av lyder, men når noen knuste ruta hørte hun jo ingenting. Selektiv hørsel. Uansett, når hun flytta ut, da fikk jeg nøklene til leiligheten der for ei uke. Da kjørte vi test på lydnivåer for å høre hva som kunne høres. Ingen blir overrasket hvis jeg sier at du måtte stå med øret til veggen for å høre HØYE huslyder? Musikk på full vreng var også over normalen godt dempet. Dette beviste mistanken min, damen hadde tydeligvis noen problemer i hodet sitt.

Ønsker deg lykke til med saken din. Ikke gi deg, og ikke slutt å ha det som vanlig hjemme hos deg selv. Du kan ikke gjøre annet enn å vise normal hensyn. Gjør det du må for å få fram din sak, og prøv å ikke la den gamle gubben med sine personlige problemer legge en demper på å leve som normalt.

Skjønner ikke hvorfor folk vil lage kvalme altså! :( Bra hun flyttet da :)

Tusen takk! Skal ikke gi meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Enkelte eldre er så ufordraglege at ein får grå hår berre ein møter dei. Men dette må tydelegvis vere ein eldre mann som ikkje har komt seg ut av drittungeperioden som liten, stakkars stakkars mann :/

Men sidan du har alt på det reine, og han berre klagar på pur F, så ser jo alle kvar det endar. I vert fall kvar det skal ende så sant det ikkje er ein person med null hjerneceller som har ansvaret for å fikse opp i dette.

Lykke til og stå på vidare, og ikkje la gubben knekke deg! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kunne kommet med så masse, men skriver fra moben nå, så det blir litt kronglete. TS, jeg hjelper deg MER enn gjerne med å skrive en sakelig klage. Det skal godt gjøres å bli kastet ut av et borettslag. Og det finnes heller ingen reell grunn til at ditt hundehold skal kunne oppheves.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg har vært heldig med mine naboer de siste årene. Jeg har liksom bodd i leid leilighet under husverten, og av og til hadde jeg nesten håpet på at h*n hadde klaget mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Enkelte eldre er så ufordraglege at ein får grå hår berre ein møter dei. Men dette må tydelegvis vere ein eldre mann som ikkje har komt seg ut av drittungeperioden som liten, stakkars stakkars mann :/

Men sidan du har alt på det reine, og han berre klagar på pur F, så ser jo alle kvar det endar. I vert fall kvar det skal ende så sant det ikkje er ein person med null hjerneceller som har ansvaret for å fikse opp i dette.

Lykke til og stå på vidare, og ikkje la gubben knekke deg! ;p

Jada, han er en eldre pensjonert mann som ikke har noe å gjøre på tiden sin at han finner på historier :P

Tusen takk :D

Hva med de som bor over deg da, kan jo få dem til å bekrefte at det ikke er bjeffing og bråk (dersom jeg forstod det rett og det er tre etasjer).

Ja er 3 etasjer. Ja har snakket med henne og hun har aldri hatt noen problemer med bikkjene eller meg :) Så lurte på om jeg skulle ta en sånn underskriftsrunde om at jeg ikke er til bry for dem.

Åh, jeg kunne kommet med så masse, men skriver fra moben nå, så det blir litt kronglete. TS, jeg hjelper deg MER enn gjerne med å skrive en sakelig klage. Det skal godt gjøres å bli kastet ut av et borettslag. Og det finnes heller ingen reell grunn til at ditt hundehold skal kunne oppheves.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg har vært heldig med mine naboer de siste årene. Jeg har liksom bodd i leid leilighet under husverten, og av og til hadde jeg nesten håpet på at h*n hadde klaget mer.

Tusen takk :D Nå har jeg akkurat levert klagen.. Min søster hjalp meg så tror den ble veldig bra :) men tusen takk for tilbudet.

Ja du er heldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han er en eldre pensjonert mann som ikke har noe å gjøre på tiden sin at han finner på historier :P

Tusen takk :D

Ja er 3 etasjer. Ja har snakket med henne og hun har aldri hatt noen problemer med bikkjene eller meg :) Så lurte på om jeg skulle ta en sånn underskriftsrunde om at jeg ikke er til bry for dem.

Tusen takk :D Nå har jeg akkurat levert klagen.. Min søster hjalp meg så tror den ble veldig bra :) men tusen takk for tilbudet.

Ja du er heldig! :)

Høres bra ut :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på mennesker som absolutt skal lage kvalme!

Bor i 2. etasje i firemannsbolig i et borettslag. Har heldigvis aldri fått klage fra noen naboer. *Bank i bordet.* Vi snakker ofte med han under om han hører noe bjeffing eller noe mens vi er borte, men han har ikke hørt noe til det. Klager naboen ved siden av skal jeg klage på alle de lydene de lager :P Krangler de ikke er det andre veldig høylytte lyder og banking i veggen..

Skulle gjerne ha skrudd ned lydvolumet til ungene utenfor her om morgenen i helgene, men barn er jo barn. Verre med den ene naboen som absolutt skal pusse terassen eller klippe plenen eller noe sånt halv åtte på søndager (også hver helligdag), men da får han pent beskjed om å vente til ihvertfall klokka tolv!

Håper dette ordner seg for deg, og at det ender med at surpompen flytter før deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "nabo" jeg hadde (bodde i blokka nedenfor oss), likte virkelig ikke meg eller min forrige hund (golden). Jeg har ikke peiling på hvorfor, men jeg har aldri i verden hilst på henne før, overhode. Jeg har sett henne, og har alltid synes hun var litt vel spesiell av ymse grunner. Det hele startet med at jeg gikk ut på tur, møtte henne, og hun begynte å banne og steike til meg. Jeg sa "unnskyld?", og jammen ble hun sinna. Hver gang hun så oss, så løp hun sin vei fra oss og begynte å banne og steike, løp til andre naboer og sa at jeg var en hore, et ludder og en satanist (saywhaaat? Meg? :blink: ). Damen er jo ikke klar i hodet ett eneste sekund, så man visste aldri hvor man hadde henne, og hun kunne være fysisk. Begynte faktisk å bli ganske skeptisk til å gå tur rundt i området, så jeg tok ofte bilen og kjørte et annet sted for å gå tur.

En gang var jeg også i byen, og der var dama også, og skulle på samme buss som meg. Så så hun meg, og bannet og steiket igjen og løp sin vei bortover Skippergata ...

Problemet er at borettslaget ikke gjør noe med henne. Min mor og far får også høre om deres "søte" lille datter, hvor ufyselig og satanisk hun er (nå har jeg jo en helsvart hund, liksom ...), også må hun selvsagt banne og steike og løpe sin vei fra de også. Hun har til og med dyttet hardt til min hjerteopererte mor, samt dratt ei lita jente i oppgangen etter håret, og plaget flere unger. Så det ER jo ikke bare jeg som har vært problemet (men jeg er redd jeg kanskje kan ha gjort noe på en eller annen måte ... aner ikke).

Hva må i det hele tatt til for å få fjernet en slik person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må i det hele tatt til for å få fjernet en slik person?

Som sagt før, så har borettslaget veldig få virkemidler å ta av. De må bevise at regler blir overtrådt og selv da har de problemer med å gjøre noe. Man har ikke lov bare å fjerne en person og sette denne på gata heller, selv om denne skriftlig er advart flere ganger og man har klare bevis for overtredelse av regler - borettslag må forholde seg til loven på dette.

Tror de må skaffe bevis og skriftlig advare 3 ganger før de deretter må anmelde gjennom de rette instanser. Dette tar tid og omsider kan kanskje politiet komme og kaste ut personen hvis papirene er i orden på det - kun politi som har myndighet til å fysisk kaste ut noen. (jeg tror gangen i det er noe alla dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Med denne tråden i tankene så lot jeg være å by på en leilighet i et "borettslag" hvor hund var tillat under nåde. Reglene var at hunden ikke skulle oppleves som til sjenanse for noen beboere (hva er sjenanse for noen kan jo tydeligvis være ytterst subjektivt, og som hundeeier ligger man tidvis tynt an), føres vekk fra området under stramt bånd og alltid være under kommando på vei ut og inn - inklusiv uteområdet som var veldig stort.

Tankene suste gjennom hodet om et liv hvor du går på tær i frykt for en situasjon som kan irritere en "hundehater", og plutselig har du mange bekymringer du ikke behøver å ha. Å kjøpe en leilighet i et slikt "miljø" (med alle historiene jeg har hørt alt for mange av), så tør jeg rett og slett ikke å kjøpe leilighet med en slik nåde for hundehold. Ikke når det er en stoor boligblokk med en miks av veldig mange mennesker. Risikolampen min lyste bare med tanken.

Sender gode tanker til trådstarteren! Håper inderlig det ordner seg på beste vis for dere snarest. Det må føles tungt ut å leve under lupen på denne måten som du forteller om i denne tråden. I hvert fall når det i tillegg blir produsert tilfeller med hunden din som ikke er tilfelle.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD! :drool: Jeg har aldri vært så glad før tror jeg, men naboen flytter ut 01.11!! :punk: :punk: :drool::devilbanana: Det skal flytte inn en jente i 20 årene som har hund :D Fy f.... jeg er så glad nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD! :drool: Jeg har aldri vært så glad før tror jeg, men naboen flytter ut 01.11! :punk: :punk: :drool::devilbanana: Det skal flytte inn en jente i 20 årene som har hund :D Fy f.... jeg er så glad nå ;)

Mulig han har funnet ei traktor-lespe med en hund fra helv.... og kun venner fra gutta-boys MC osv ... å selge til? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! :D Då treng du jo ikkje flytte likevel, då :ahappy: .

Egentlig ikke nei, men gjør nok det.. men ikke enda.. Nå er det iallefall ikke noe hast :D

Mulig han har funnet ei traktor-lespe med en hund fra helv.... og kun venner fra gutta-boys MC osv ... å selge til? :D

:lol: Kanskje det.. Jaja de er mer velkommen de enn han :P

Ååååh! Så bra! :D :D :D

I know :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god nyhet!

Men vet du hvorfor han skal flytte? Siden det liksom kommer så "plutselig". Jeg tenker som så at pårørende har beg å innse at mannen "rører" og ikke kan bo alene mer..

Nei vet ikke, ser han har fått seg en dame så kanskje han flytter inn til ho? Han er ikke så gammel at han ikke kan bo alene lenger.. Tror jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...