Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrevernere som sjokkerer


Guest 2ne

Recommended Posts

Dyrevernsogranisasjonen Ash i Irland går nye veier for å samle inn penger:

I kalenderen «Puppy Love» poserer en rekke lettkledde damer i fargerike, erotiske kostymer med hunder i mildt sagt uvanlige positurer.

Bildet for mars måned viser en kvinne med nakent bryst som ammer en valp.

480x.jpg

- Det virker som folk her i Irland tror at kvinnen faktisk ammer valpen. Det gjør hun naturligvis ikke. Valpen sover den, sier hun til avisen.

- Jeg tror de som har reagert så voldsomt ser bildet for litterært. Dette er jo på en måte kunst. Jeg står hundre prosent for kalenderen og synes den får fram den omsorgen som organisasjonen står for, sier hun.

Fotografen er norsk, og sier:

- Jeg er fra Norge, og jeg vet at dette ikke ville bli sett på som så sjokkerende der.

Personlig syns jeg det heller mer til ekkelt enn sjokkerende, samme hvor mye valpen sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker et innlegg på "Norge Rundt" fra maaaange år tilbake, hvor en dame stod fram og fortalte, og viste (ja, på riksdekkende TV) at hun ammet Bichon Frisé-valpene til tispen sin.... *grøss*

Så ja, jeg reagerer på bildet her - men klarer det å skrape inn penger til en dyrevernorganisasjon - ok, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hmm jeg er nok mer blasert for jeg tenkte egentlig bare: "kjøpepupp" :lol:

Bildet i seg selv er jo sikkert kunstneristisk og pent, det er sikkert et ideelt formål og det er sikkert ment for å skape reaksjoner og provosere, men jeg blir litt sånn, jaja what ever, det er jo ikke en virkelighet uansett, jeg lar meg ihvertfall ikke provosere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi er nå ett rart samfunn. Jeg må helt ærlig si at jeg synes det er eklere for hundens del når den setter i gang med fot/tåvask etter at jeg har trødd en hel dag på jobb i tette vintersko, enn om dama skulle presse en sovende valp mot en ren brystvorte for et kunsterisk bildes skyld :lol:

Men for all del, man har jo sine ting i livet man må få lov å rope og skrike litt om :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke å bli helt provosert på noen måter av slikt. Kunst er ofte til for å provosere, og det blir liksom bare teit for min del. Og da har det vært kunst som har vært mye mer provoserende enn dette, med tanke på valper som har blitt utstoppet bl.a.

Med tanke på diverse oppslag i både riksaviser og TV, så er det jo kvinner som har ammet hunder i RL. Hver sin lyst må jeg si da, men jeg synes det bare virker idiotisk. Så har folk lyst til å skape slike bilder, so be my guest. Hunden kommer ikke til ha traumer etter dette uansett. Og jeg tviler på at det kommer til å oppfordre så mange til å starte å amme hunder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en såkaldt kunstutdanning, men jeg synes bildet var ... ehm, ufint? Var greit i starten, men etterhvert, mens Dagbladet oppdaterte nyhetene sine, ble aldri den saken borte, og bildet ble mer og mer forstørret. Da sa mitt lille hodet egentlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en såkaldt kunstutdanning, men jeg synes bildet var ... ehm, ufint? Var greit i starten, men etterhvert, mens Dagbladet oppdaterte nyhetene sine, ble aldri den saken borte, og bildet ble mer og mer forstørret. Da sa mitt lille hodet egentlig nok.

Medias iherdige forsøk å lage noe enda mer sjokkerende av en sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...