Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk hos Raksha


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for masse skryt av dyrehagen min. :D Tror ikke dette er den verste plassen å være nei, om man klarer å lukke øya for et svimete rotehue av en "bestyrer". :D:P Men nei, skal ikke flere krevende dyr inn her altså - før det så må døgnet få flere timer. Syns dyrehagen er perfekt med 3 hunder, 3 katter, 2 hester og noen høns og noen fisk. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri! :(

Her kommer siste runde med bilder fra Rena rideleir og dyrehage.

Ridende rytter til hest :P

IMG_3096.jpg

Sjekker om Lady går bananas av at Bestas går avgårde (nei, hun gjorde ikke det)

IMG_3098.jpg

Michelindamen i michelindress oppå hest :rolleyes2: :innocent:

Men det var sååå gøy og koselig og :( og jeg vil veldig gjerne gjøre masse mer av det!

IMG_3105.jpg

IMG_3107.jpg

Hesten står litt skeivt og jeg har litt for korte bein :P

IMG_3102.jpg

Man er ikke helt riktig på Rena :P

IMG_3059.jpg

Noe ustabil vagle, dette her

IMG_3056.jpg

Helt greit, sier Lady

IMG_3064.jpg

Tre damer til er også helt i orden

IMG_3084.jpg

Bestas, derimot - han synes ikke noe om dette her i det hele tatt!

IMG_3087.jpg

IMG_3092.jpg

Brahmaen skal ha et ørneliknende blikk, og det synes at denne er halvt brahma

IMG_3052.jpg

IMG_3046.jpg

Det er blitt en tøff gjeng!

IMG_3036.jpg

IMG_3021.jpg

IMG_3020.jpg

IMG_3017.jpg

IMG_3014.jpg

IMG_3012.jpg

IMG_3011.jpg

IMG_3010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, de hestene er da helt fantastiske :P

Bestas ser veldig fornøyd ut med deg på ryggen! Litt stolt av han som var så grei! :P

Hvem? :lol:

Bestas var stort sett kjempesnill altså, verste han gjorde var å trave avgårde med meg et par ganger. :P

Han stoppet når jeg fikk summet meg og gitt ham beskjed da, dog må jeg innrømme at jeg egentlig var litt enig med ham i at litt fart var moro. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente deg ja! :D

Han har et godt trav han, så neste gang kan du teste mer! :(

Så koselig sagt! :( Vi ble faktisk litt venner, jeg fikk tilogmed lov å klø ham (det fikk jeg IKKE lov til når jeg traff ham :twisted: ).

Og jaaa! :icon_redface:

øy! Ikke gi damen ideer nå da! Da må jeg enten mestre løping på Bugen først, eller løpe selv. :icon_cry::flowers:

:icon_redface:

Løp, Anette, LØP! :ahappy::D

Sånn i fullt alvor så tipper jeg det går bedre med en eller flere av følgende faktorer:

Sal (er en smule bredere over bakenden enn deg), korte nok stigbøyler, bevissthet om at man faktisk skal til å trave. Den siste er nok mest avgjørende. :D

Å, jeg gleder meg til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig sagt! :D Vi ble faktisk litt venner, jeg fikk tilogmed lov å klø ham (det fikk jeg IKKE lov til når jeg traff ham :icon_redface: ).

Sånn i fullt alvor så tipper jeg det går bedre med en eller flere av følgende faktorer:

Sal (er en smule bredere over bakenden enn deg), korte nok stigbøyler, bevissthet om at man faktisk skal til å trave. Den siste er nok mest avgjørende. :icon_redface:

Å, jeg gleder meg til neste gang!

Å få lov til å klø er stort kompliment!

Og de faktorene vil nok hjelpe på ja! Også må du 'tenke' trav i riktig tempo for da sender du ubevisst ut riktige signaler.. Han kan være ganske følsom nemlig. :twisted:

(de dagene han ikke bare er gammel gubbe vel og merke. Og de dagene han er rodeohest, kan det være greit å droppe ridningen. :icon_cry: )

Hvordan rase er hestene? :flowers:

Bestas er Eng. fullblods og Lady varmblods ridehest. :ahappy:

(fin fjording du la ut i akkurat nå forresten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få lov til å klø er stort kompliment!

Og de faktorene vil nok hjelpe på ja! Også må du 'tenke' trav i riktig tempo for da sender du ubevisst ut riktige signaler.. Han kan være ganske følsom nemlig. :icon_cry:

(de dagene han ikke bare er gammel gubbe vel og merke. Og de dagene han er rodeohest, kan det være greit å droppe ridningen. :icon_redface: )

Ja, jeg fikk jo beskjed om at han ikke er noen kosehest, men han er jo så snill og god likevel.

Synes han kan være gammel gubbe med bittelitt fart i når jeg skal oppå. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh jeg må definitivt legge meg i hardtrening til nestegang... og kanskje marie kan komme opp samtidig så hun kan instruere argyros litt? jeg er nemlig så rusten at det nytter ikke å prøve engang. :wub:

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...