Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk hos Raksha

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Hun har innførselsforbud...

:lol:

Yeah right! Det blir nok ikke flere hunder/katter, men det skulle ikke forundre meg om det dukket opp en geit eller lama, for å si det sånn :lol:

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
:lol: Nei nei nei nei! Nei! Nei! Sa jeg. :lol: Eneste tilskudet som kan komme er flere høns, og de blir vel i såfall produserte her.
Skrevet

Yeah right! Det blir nok ikke flere hunder/katter, men det skulle ikke forundre meg om det dukket opp en geit eller lama, for å si det sånn :lol:

:lol:

Skrevet

Forresten: Skulle ikke/skal ikke Dyrebeskyttelsen hente kattungene "dine" når de ble/blir gamle nok? :D :D

De flytter når de får nye hjem. :getlost:

Skrevet

Kutt ut lyset, damen!

IMG_2652.jpg

Den der er innmari søt altså :D

Men de er fine de andre også og det gleder meg STORT å se Raksha på hesteryggen :D

Ane: Tror oppdretter tar turen ens æren til rena for å myrde meg om jeg klipper øra til Lupin :getlost:

Kanskje ikke myrde deg, men innmari :P ....

:)

Skrevet

Her kommer runde to! Litt hulter til bulter, orker ikke pirke. :D

Ingen gikk opp på hestene i dag, jeg tror det var en lur avgjørelse. :getlost:

IMG_2886.jpg

IMG_2918.jpg

IMG_2887.jpg

IMG_2881.jpg

IMG_2879.jpg

IMG_2876.jpg

IMG_2891.jpg

IMG_2928.jpg

IMG_2924.jpg

IMG_2922.jpg

IMG_2921.jpg

Man var bare litt heit i toppen i dag, liksom..

IMG_2902.jpg

IMG_2903.jpg

IMG_2904.jpg

IMG_2910.jpg

IMG_2912.jpg

IMG_2896.jpg

*dele opp*

Skrevet

Fiine hestene :D

IMG_2923.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2870.jpg

IMG_2867.jpg

IMG_2916.jpg

IMG_2909.jpg

Bustebartetroll

IMG_2857.jpg

IMG_2875.jpg

Lokal salt/pepper?

IMG_2943.jpg

Lupin klager på mangelen på hundeseng

IMG_3001.jpg

Og ville ikke stilles opp, bare ligge i esken sin :D

IMG_2961.jpg

IMG_3005.jpg

Inni der skjer det magiske ting som lager varme!

IMG_2968.jpg

:getlost:

IMG_2982.jpg

IMG_2971.jpg

IMG_2973.jpg

Skrevet

En PAPPESKE faktisk! Hva er det jeg har utsatt den stakkars lukisen for..Myke puter med silkelaken skal den ha. HØRER DU RAKSHA :D

:D Yep! Sånn går det når du lar han flytte til en fattigrotte! :P Din feil! :getlost:

Skrevet

hehe så herlige bilder igjen! :D nydelige voffene og NYDELIGE langbeinte dyret! :getlost: Hilser fra doffen som minnes og sovet i pappesker han også i sin ungdom :P ( mye pga han spiste opp alt annet når han var teit valp )

Fine pusene! lyst på en pus til her vi snart, bare finne den rette :D

Skrevet

Ååh så fine , kan jeg stjele bilder av hestene? :D

Gleder meg til Lørdag! :P

En PAPPESKE faktisk! Hva er det jeg har utsatt den stakkars lukisen for..Myke puter med silkelaken skal den ha. HØRER DU RAKSHA :D

:getlost:

Skrevet

Takk! Og;

svarte ikke bra nok første gangen :D - nytt svar!: :P

FOR noen nyydelige bilder av hestene! Elsket de to bildene der Bestas og Lady løp alene inn i kameraet :D

Nå gjorde hjertet og gledesegsommerfugler til Lørdag et kjempehopp her!

Fineste Bestas, så godt å se hvor bra han har det! :getlost:

Skrevet

Takk! Og;

svarte ikke bra nok første gangen :) - nytt svar!: :D

FOR noen nyydelige bilder av hestene! Elsket de to bildene der Bestas og Lady løp alene inn i kameraet :)

Nå gjorde hjertet og gledesegsommerfugler til Lørdag et kjempehopp her!

Fineste Bestas, så godt å se hvor bra han har det! :D

Veldig glad for å lese det! :getlost: Gleder meg også til lørdag. :P

Skrevet

Nydelige bilder av nydelige motiver.Jeg tror det er et sted det er godt å være både for kropper og sjeler jeg :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...