Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Hovawart Klubb i Tønsberg, 5.-6.mars

mene

Recommended Posts

Skrevet

Vi kommer for å gå lydighet (dvs reiseselskapet) og vise fram fleeceløven. :D

Ja, da var jo det bestemt, og vi skal gå LP :getlost: Supert med masse kjentfolk rundt ringen, da får jeg en mulighet til å kjenne godt på nervene mine. Men hvem vet, kanskje klarer vi å nå ny bunnrekord? Da må vi få 82 poeng eller dårligere, tror jeg det er... :wub:

Edit: Er det bare meg som ikke finner arrangementet i lista for elektronisk påmelding?

Skrevet

Ja, da var jo det bestemt, og vi skal gå LP :getlost:

Haha, det var DU som avslørte deg som reisefølget, ikke jeg! :wub:

Edit: Er det bare meg som ikke finner arrangementet i lista for elektronisk påmelding?

Nei, så vidt jeg husker fra Hundesport, så er det manuell påmelding.

Skrevet

Manuell påmelding? Håper de tar imot på mail... Jeg avskyr manuell påmelding, det er så tungvint :getlost:

Håper forresten Linda kommer hit med Taima også (fra D-kullet).

Skrevet

Haha, det var DU som avslørte deg som reisefølget, ikke jeg! :wub:

Nei, så vidt jeg husker fra Hundesport, så er det manuell påmelding.

Men jeg hadde ikke fått endelig bekreftelse på sist melding om at vi skulle dra, siden jeg var usikker på om du forvekslet med en annen helg :getlost:

Men i annonsen på nett står det elektronisk påmelding. Det står til og med at det koster mer ved manuell påmelding...

Skrevet

Men i annonsen på nett står det elektronisk påmelding. Det står til og med at det koster mer ved manuell påmelding...

Det reagerer jeg også på, for jeg får jo ikke meldt på valpeshow elektronisk! Sjekka til og med om det gikk ann å melde på elektronisk på LP. *trampe i bakken*

Skrevet

Det har vi også planer om :D

:wub:

Jeg irriterte meg også pittelitt! over at det ikke er mulighet for elektronisk påmelding, og det var før jeg så annonsen - hvor det faktisk STÅR at det er mulighet for elektronisk påmelding.... for jeg HAR vært inne og prøvd på det via NKK nemlig... *sutre* hmmm... :getlost:

Skrevet

Nå kommer i hvert fall stevnet opp på oversikten over utstillinger når en skal melde på elektronisk, men det går ikke an å hake av for LP-klassene når en skal melde seg på. Så noe skjer, men de er ikke helt i mål enda med å få det til.

Guest Dratini
Skrevet

Jeg har nettopp pratet med noen hos NKK (selv om det strengt tatt ikke er min oppgave i det heletatt, jeg er bare webansvarlig for raseklubbens hjemmeside :ahappy: ).

Nå skal det i alle fall være i orden, og til glede for dere alle så har den ansvarlige hos NHK gjort en feil, så stevnet er billigere enn hva som står i annonsene.

Skrevet

Jeg har nettopp pratet med noen hos NKK (selv om det strengt tatt ikke er min oppgave i det heletatt, jeg er bare webansvarlig for raseklubbens hjemmeside :ahappy: ).

Nå skal det i alle fall være i orden, og til glede for dere alle så har den ansvarlige hos NHK gjort en feil, så stevnet er billigere enn hva som står i annonsene.

Åh, så bra at det løste seg, og nå har jeg skyndet meg å melde på før jeg får konkurransenerver. Jeg liker best å kunne melde på i en fei og bli ferdig med det når jeg først har bestemt meg for å starte, så jeg ikke feiger ut... :wub:

Og hurra for lavere pris, da har jeg 60 kroner å leve på til lønning kommer, og måtte ikke blakke meg helt :aww:

Guest Dratini
Skrevet

Vil bare oppklare at det fra NHK's side har vært mange mailer og telefoner inn til NKK som ikke har klart å løse problemet. De startet for 1 1/2 uke siden og ingen hos NKK klarte å løse problemet. Men da jeg ringte (til en annen ansatt) så ble det løst på 2 minutter. HURRA!

Lykke til dere som skal gå LP og stille på valpeshowet der!

Har selv stillt valp for den dommeren og hun er veldig behagelig å stille for (jeg stillte schäferhund for første gang i mitt liv for denne dommeren. Bikkjekreket gikk hen og ble BIS-valp han :ahappy: )

Skrevet

Jeg forsøkte å melde på Imouto til valpeshowet nå, men fikk beskjed om at shibaer ikke får stille.. :lol:

Har sendt mail til ansvarlig for oppklaring, for det står ingenting om rasebegrensninger i annonsen. Hvis jeg ikke får stille, drar jeg jo heller ikke ned dit. :D

Skrevet

Jeg forsøkte å melde på Imouto til valpeshowet nå, men fikk beskjed om at shibaer ikke får stille.. :lol:

Har sendt mail til ansvarlig for oppklaring, for det står ingenting om rasebegrensninger i annonsen. Hvis jeg ikke får stille, drar jeg jo heller ikke ned dit. :D

Det er sikkert en innstilling de har haket av feil for - for da jeg skulle melde på første gangen i går/forgårs sto det at rasen fikk stille i eksteriør, mens andre gangen sto det at rasen ikke fikk stille i eksteriør. Så det er sikkert glemt å hake av for at alle raser skal på valpeshow, men bare hoffe på voksen.

Skrevet

Jeg håper det, for jeg vil jo gjerne være med deg og beste-X'en! :D

Edit: meldte på knertis uregistrert, jeg, siden jeg er sikker på at det bare er en feil. Så da blir det tur på bøtteballetten likevel (-Aiko da...)! :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...