Gå til innhold
Hundesonen.no

Tini Syk!


Tini

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke fått vært her så mye i helgen.. for jeg ville være litt sammen med hunden min..

Fredag fikk jeg vite at to av de hundene Mico og Tini er mye sammen med hadde lus...

så på mico.. han hadde masse egg.. så de fikk luskur begge to her på fredag.

I natt ble Tini dårlig.. hadde diare.. og i dag har hun kastet opp og hatt diare. Hun har bare sovet og kastet opp i dag. hun har vært ute på turere da.. men hun er slapp..

Dette kan komme av at hundene fikk tak i et brød på lørdagen.. Vi hadde hunden til tanta mi her å.. jeg vet ikke om Tini har spist alt selv. eller om de andre to ha spist litt å... Men i såfall så oppdaget vi det og da var det 3/4 av brødet spist opp.

men jeg kom jo å til å tenke på fredag at jeg må ringe vetten til mandag for det er 1 år siden hun tok den første vaksinen sin.. hun skal vel ta en ny en nå????

Kan det være at hun har fått noe smitte fordi jeg har vært for sen med å ta ny vaksine????????

stakars bebyen min.. hun er helt fjern.

Skrevet
Jeg har ikke fått vært her så mye i helgen.. for jeg ville være litt sammen med hunden min..

Fredag fikk jeg vite at to av de hundene Mico og Tini er mye sammen med hadde lus...

så på mico.. han hadde masse egg.. så de fikk luskur begge to her på fredag.

I natt ble Tini dårlig.. hadde diare.. og i dag har hun kastet opp og hatt diare. Hun har bare sovet og kastet opp i dag. hun har vært ute på turere da.. men hun er slapp..

Dette kan komme av at hundene fikk tak i et brød på lørdagen.. Vi hadde hunden til tanta mi her å.. jeg vet ikke om Tini har spist alt selv. eller om de andre to ha spist litt å... Men i såfall så oppdaget vi det og da var det 3/4 av brødet spist opp.

men jeg kom jo å til å tenke på fredag at jeg må ringe vetten til mandag for det er 1 år siden hun tok den første vaksinen sin.. hun skal vel ta en ny en nå????

Kan det være at hun har fått noe smitte fordi jeg har vært for sen med å ta ny vaksine????????

stakars bebyen min.. hun er helt fjern.

Tror ikke det har noe med at hun er litt "over tiden" med å få ny sprøyte. Og ja, hundene skal revaksineres en gang pr. år. Tror heller at hun har en kombinasjon av brødet hun har spist og en allergisk reaksjon på lusemiddelet.

Skrevet

Etter en LANG natt... så er hun blitt bedre.. fjooo...

i dag er hun bare slapp.. hun holder seg i nærheten av meg hele tiden..

så hun er på beringens vei...

var nok som dere sa reaksjonen på lusemiddel og MYE brød.. hehe

Men hun har i såfall sluttet å kaste opp.. har ikke vært på do i dag.. men det kan komme av at hun ikke fikk mat i går..

jeg er ikke helt i form i dag.. så ble hjemme fra jobben.. synes det er greit når hun ikke er frisk heller..

Skrevet
Etter en LANG natt... så er hun blitt bedre.. fjooo...

i dag er hun bare slapp.. hun holder seg i nærheten av meg hele tiden..

så hun er på beringens vei...

var nok som dere sa reaksjonen på lusemiddel og MYE brød.. hehe

Men hun har i såfall sluttet å kaste opp.. har ikke vært på do i dag.. men det kan komme av at hun ikke fikk mat i går..

jeg er ikke helt i form i dag.. så ble hjemme fra jobben.. synes det er greit når hun ikke er frisk heller..

Så bra da! God bedring til dere begge to. :)

Skrevet

Uff stakkars Tini, ikke greit for liten jente å være syk. :)

Man blir utrolig sliten når hundene er syke, Chicka ble jo skadet på lørdag og jeg fikk skikkelig reaksjon og har bare kastet opp all maten jeg har spist..ekkelt.. :)

God bedring til dere begge!! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...