Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjegle, kone ol

Anette

Recommended Posts

Skrevet

okay, jeg har nå lest en god bit av lydighetstrening i teori og praksis og jeg lurer på kjegler,koner ol.

Man har fremadsending til kone/kjegle, ruta.

Er det noe forskjell på hvilke som skal brukes?

man har jo:

1.Kjegle.jpg

2.Markor.jpg

3.kjegle%20rood.jpg

Hvem av de trenger man? Jeg har jo planer om å prøve å trene inn øvelsene, trenger jeg forskjellige koner og kjegler? Kan jeg bruke noen av de i bruks appellen?

Skrevet

Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring.

Skrevet

Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring.

så om jeg skal handle så de som er 15 cm (nr1?)

Skrevet

Nr. 1 er også den stødigste/tyngste, jeg foretrekker dem, men har én sånn høy en pga. jeg kun hadde trent med lave og fikk en høy (og gul) i konkurranse og Saeta bare så dumt på meg :icon_redface:

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere :icon_redface:

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere :icon_redface:

okay,da gjør jeg det. Tørrr ikke begynne å trene på det alene,venter til et kurs av no slag. men jeg vil ha utstyret :innocent:

Skrevet

Tren på alle :) Jeg har seks forskjellige typer som jeg trener med :) Jeg har fått mye rart på konkurranser. Feks. noen som ser ut som en halv fotball :lol:

Skrevet

Elite er den eneste klassen med internasjonale regler. Her skal kun nr 1 benyttes. I de øvrige klassene kan man ofte få nr 3 også. Hvis hunden din bryr seg om hva den blir sendt til, ville jeg trent på alle 3 (+ bruke bøtter, gule og blå kjegler...)

Hvis du skal kjøpe nytt, anbefaler jeg nr 1. Disse blåser ikke avgårde, siden de er ganske tunge og stødige.

Skrevet

Nr. 2 brukes ofte for å markere ytterkanter osv i bruksfremadsendingen. :ahappy:

Jeg ville trent spesielt på nr. 1 og 3, gjerne i forskjellige farger. :wub:

Skrevet

Er det slutt å bruke nummer 2 til mannekengen? Har ikke satt meg inn i de nye reglene så godt... Men har uansett opplevd å få de som markør til ståmomentet i apportering med dirigering.

I bruksen dukker det opp pinner også til fremadsendinga. Greit å huske på om man bruker target på hunden, siden de både kan stå i marsjretninga og på sidene.

Skrevet

Da spør jeg her jeg... Tips til steder de selger type 1? Sånn bortsett fra Canis. De var jo superdyre også :ahappy: Har kun type 3.

Og i butikken til Drammen hundepark :whistle:

(Vet ikke hvorfor, har bare for meg at du er i Drammen av og til.)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...