Gå til innhold
Hundesonen.no

Baggen trekkbelte.

Saphire

Recommended Posts

Drar om denne litt igjen ;)

Har et spørsmål, jeg har en hund på 6 kg (som trekker, men ikke så mye da siden han ikke er så stor akkurat :lol:) og en på 15 kg som er veldig villig til trekke og trekker bra.

Skal kjøpe baggen trekkbelte, men skal jeg velge x1 eller x2? Tenker kanskje x2 siden jeg har 2 hunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Med mindre man har 60 kg Vorsteh som trekker, så er x1 i utgangspunktet nok for de fleste. Jeg har x1 som jeg har brukt til trekkvillig malle og schäfer (samtidig) uten problemer. Om strikken er for hard, gir den ikke den optimale dempingen. Jeg har brukt baggenbelte i ti år og er superfornøyd med kvalitet og service. Om man ønsker større eller mindre belter enn standard tar man kontakt med produsenten (Baggen) så syr de på bestilling. De skifter også strikk gratis om den ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man har 60 kg Vorsteh som trekker, så er x1 i utgangspunktet nok for de fleste. Jeg har x1 som jeg har brukt til trekkvillig malle og schäfer (samtidig) uten problemer. Om strikken er for hard, gir den ikke den optimale dempingen. Jeg har brukt baggenbelte i ti år og er superfornøyd med kvalitet og service. Om man ønsker større eller mindre belter enn standard tar man kontakt med produsenten (Baggen) så syr de på bestilling. De skifter også strikk gratis om den ryker.

Hvordan blir det i forhold til støt da? for de drar jo ikke så mye men kan finne på å ta kamikaze hopp så jeg blir rivd skikkelig i. Tenkte å kjøpe x1 nemlig. Følger det med stropp eller kan jeg bruke de jeg har? har 2 med god strikk i fra baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da er det iallefall ikke noe vits med x2.. De er langt unna 60 kg vorsteh :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvordan blir det i forhold til støt da? for de drar jo ikke så mye men kan finne på å ta kamikaze hopp så jeg blir rivd skikkelig i. Tenkte å kjøpe x1 nemlig. Følger det med stropp eller kan jeg bruke de jeg har? har 2 med god strikk i fra baggen.

Det fulgte ikke stropper med mitt belte, men det kjøpte jeg som sagt for 10 år siden.. Ikke har jeg følt behov for stropper heller.

Men du kan sikkert bruke de stroppene du har. BAre si i fra til dem ved bestilling det at du har stropper.

Åja, da er det iallefall ikke noe vits med x2.. De er langt unna 60 kg vorsteh :) Takk for svar.

Ja, jeg tror du blir fornøyd med x1 og gjør du ikke det, så bytter de jo strikk for deg til kostpris bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fulgte ikke stropper med mitt belte, men det kjøpte jeg som sagt for 10 år siden.. Ikke har jeg følt behov for stropper heller.

Men du kan sikkert bruke de stroppene du har. BAre si i fra til dem ved bestilling det at du har stropper.

eh.. kanskje strikk jeg mente :P

AB 005.jpg

slike har jeg :) men intet noget å feste de på meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beltet skal sitte godt nede rundt hofta, for det er den eneste måten man får tatt av støyten på. Dersom det sitter oppe rundt livet er det korsryggen som får ta støyten.

Jeg har en baggenetterligning som jeg er superfornøyd med, og det sklir ikke opp (enda jeg har 30 cm forskjell fra hoftene til livet), når jeg har det godt nedpå og strammer det skikkelig. Man MÅ altså ikke ha nedtrekksnorene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...