Gå til innhold
Hundesonen.no

Ølen HK

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Det er et drittsted... Trangt, både inni, utenfor og med parkering. Det er tett med folk, og hundene stables helst i høyden. Sist jeg var der, var det filtteppe på gulvene, så det er glatt og j****. Anbefalingen min er at du kommer tidligst overhode mulig, så du får god parkering og får benket deg en god plass ved ringen.

Jeg har stilt der én gang, og aldri igjen. Med mindre det kommer en kjempespennende dommer.

Skrevet

Vurderte det litt, helt til jeg fikk vite at lydigheten skal foregå ute, på grus. Ser for meg at det kan bli en kald opplevelse :wub: Og orker ikke reise dit kun for å stille ut.

Skrevet

Det er et drittsted... Trangt, både inni, utenfor og med parkering. Det er tett med folk, og hundene stables helst i høyden. Sist jeg var der, var det filtteppe på gulvene, så det er glatt og j****. Anbefalingen min er at du kommer tidligst overhode mulig, så du får god parkering og får benket deg en god plass ved ringen.

Jeg har stilt der én gang, og aldri igjen. Med mindre det kommer en kjempespennende dommer.

Uh... Og med 2 dommere på hele gr. 8 kan man jo få sent oppmøte. Men med oppmøte kl 11 f.eks burde det vel være litt bedre? (Noen som har reist ovs?).

Men er teppene den "vanlige" typen de fleste bruker?

Skrevet

Uh... Og med 2 dommere på hele gr. 8 kan man jo få sent oppmøte. Men med oppmøte kl 11 f.eks burde det vel være litt bedre? (Noen som har reist ovs?).

Teppene virker vel mer som vanlig "vegg-til-vegg" teppe, om ikke de har endret det siden jeg var der for et par år siden... Jeg tror ikke det blir bedre utover dagen, for da kommer jo de som skal stille da :wub:

Skrevet

De årene jeg har vært der (og det begynner å bli noen) så har de hatt retriverene i egen hall. Så de er ikke i den "store" hallen (som er liten :wub: ). Teppene er helt ok :wub: Vi går lydighet på de, så da bør man kunne trave rundt på de :wub:

Lydigheten går ute på grus :D

Skrevet

Jeg skal :wub: Skal stille for oppdretter, altså ikke med egen hund siden hun er for ung, men tar henne med uansett. Har desverre aldri vært der før, men har hørt at det er TRANGT!

Skrevet

Det har vært bedre plass i retrieverhallen enn den andre hallen de 2 gangene jeg har vært der. Har kanskje vært heldig med parkering jeg, synes ikke Ølen er verre enn andre utstillinger jeg har vært på :wub:

Skrevet

Jeg har ingenting å hente der, med mindre dommeren liker min hund veldig godt. Da kan vi sanke litt småcert vi ikke trenger og stikke av med BIM eller noe. Men jeg vet ikke hvem dommeren er og nå er fristen gått ut :wub: Lykke til for de som skal!

Skrevet

Jeg meldte "kenguruen" på igår :D Men har ikke vært flinke til å trene noe særlig (..ikke denne gangen heller :wub: ) det er jo så myyyye kjekkere å trene inn nye triks og gå spor... :wub::wub::( Men nå har endelig begge ørene hans reist seg - så da blir det litt spennende å få kritikken :( det blir hele helgen for vår del, så skal bare slappe av med gode hundevenner i skogen ellers, og se på mange nydelige hunder :P:P

Skrevet

Ang. parkering så er ikke den noe dårlig :P Man kan parkere på senteret, og det er ikke langt å gå :P

Pluss at hvis man kommer fra Bergen så kan man ta båt til Ølen (uten bil). Da har man gåavstand til både overnatting og utstillingen :P

Skrevet

Ang. parkering så er ikke den noe dårlig :P Man kan parkere på senteret, og det er ikke langt å gå :P

Pluss at hvis man kommer fra Bergen så kan man ta båt til Ølen (uten bil). Da har man gåavstand til både overnatting og utstillingen :P

Å, det visste jeg ikke. Takk for tipset. Skal prøve å huske det til en annen gang. I år reiser jeg nok ikke nedover :P

Skrevet

Vi er selvfølgelig påmeldt :x

Har med en 4-6mnds valp og en som debuterer i unghund klassen :icon_confused:

Vi har ikke vært med på Ølenutstillingen før, for ifjor var Sasha 5 dager for ung, hehe. Men i år kommer begge 2 :hyper:

Skrevet

Ja så kommer vi da, eller jeg er visst sendt avgårde oppdrettenen sine hunder + mine egne da han er borte den helgen. Så var det overnatting. Tenkte å reise opp lørdag for å slippe lang kjøretur natt til søndag. Hvor er det greit å bo?

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå er det bare ei ukes tid igjen :P

Gleder meg jeg :rolleyes2: :lol:

Og imorra håper jeg PM kommer så jeg får vite hvor mange voksne og valper som er med :P

Ifjor var det ikke så mange voksne, bare 9, men det var 7 valper :)

Skrevet

Er påmeldt med 8 eller 9 mopser herifra.

:(

Vi skal til Leto- de to utstillingene kræsjer jo alltid, så har faktisk aldri vært på Ølen. Tror en valpekjøper av meg tar turen. Kan noen legge ut PM (når den kommer) så vi nysjerrige som ikke skal selv kan se??

Skrevet

Det var så voldsomt å det :(

Fikk til utstillingen motsatt dag av Ølen for noen dager siden, men hørte de pleide å drøye...

Skrevet

Fikk til utstillingen motsatt dag av Ølen for noen dager siden, men hørte de pleide å drøye...

Kanskje den ikke kommer før over helga igjen :innocent:

Blæææ :rolleyes2:

Jeg er jo så spent på anntall valper og voksne :(

Skrevet

http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAttachment?UTID=110024

Der kom den :P :P :P

3 valper og 14 voksne :banana: :banana:

Og oppmøte kl 10, så da kan det se ut til at vi vurderer og kjøre om morgnen lørdag, herifra, istedenfor å overnatte i "verdens navle" :lol:

Jeg vet om 2 av valpene, som da er min og min oppdretter sin, den tredje valpen tror jeg er en som egentlig ikke er gammel nok til og stille :banana:

Voksne har jeg ikke mye kontroll på :banana:

Har bare kontroll på 5 av de, hehe :lol: Så det blir spennende :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...