Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase er dette?

Kristiin

Recommended Posts

• Svar 501
  • Created
  • Siste svar

Black and Tan Coonhound?

ps: husk at rasen skal være FCI godkjen, New Zealand huntaway er bla ikke det :)

Ikke black and tan coonhound, men du er inne på noe:)

Om rasen er FCI godkjent, vet jeg ikke. Var ikke klar over at regelen var sånn på denne gjette-konkuransen... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om rasen er FCI godkjent, vet jeg ikke. Var ikke klar over at regelen var sånn på denne gjette-konkuransen... :whistle:

For at hunder skal bli ansett som en "rase" så må den være FCI godkjent :) Ellers kan man feks legge ut Labradoodle da noen annser det som en rase. Står noe om det tidligere i tråden om jeg husker rett :P

Det er en Coonhound type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt nevnt før, rett og slett for at det skal være mulig å finne ut av.

http://www.fci.be/nomenclature.aspx her kan du se alle FCI godkjente rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men om den er i gruppe 6, saa er den vel godkjent? Eller har jeg misforstaatt? Trodde disse gruppene var FCI sitt system?

Alle Coonhound er gruppe 6 hunder, men det er kun en som er godkjent. Derfor jeg lurte når hun skrev jeg var inne på noe :whistle:

New Zealand Huntaway klassifiserer de som en grupp1/gjeterhund, men den er ikke godkjent av FCI. Det samme gjelder feks Working Kelpie som heller ikke er en godkjent rase av FCI. Men tilhører fortsatt gruppe 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at hunder skal bli ansett som en "rase" så må den være FCI godkjent :whistle: Ellers kan man feks legge ut Labradoodle da noen annser det som en rase. Står noe om det tidligere i tråden om jeg husker rett :)

Det er en Coonhound type?

Ja, det er en coonhound type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...