Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanskelig valg! Hvilket for?

Shlush

Recommended Posts

Husk at det finnes dalmatinere som fungerer utmerket på vogh, så det er vel en klein unnskyldning.

Jeg ble anbefalt å gå over til voksenfor når min dalmis var mellom 6-9 mnd pga hurtig vekst.

Vet også hunder og dalmatiner som går utmerket på Handlers og Belcando.

Hunder er så ulike at det er vansklig å si at det nabo'ns hund fungerer på kanskje ikke gjelder din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd apetitt da eller Hill's? Nature's best fra Hill's har hundene mine fungert bra på, men det er litt dyrt.

Vanskelig å si akkurat hvilket fôr hunden din burde ha, for de reagerer jo så forskjellig alle mann. Her fungerer RC best. Bruker sensible på Schaeferblandingen og valpefôr på valpen. Eukanuba førte til overproduksjon av avføring, samme gjorde Köbers og Brit. V&H har og fungert supert, men ser argumentet med plassmanger og puriner. Labb ble ikke spist engang her i huset. Ja, her har du våre erfaringer, men hunden din trenger som sagt ikke å reagere på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter for tiden med det samme som deg. Jeg har nå prøvd en del ulike merker. Jeg tror jeg lander på Pro plan. Den er helt klart beder enn RC. Burde vere mulig å bestille gjennom en lokal dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatineren kan lettere enn andre raser få en type urinstein, det sies at de ikke skal ha for høye purinverdier, men det varierer fra hund til hund, hva som slår ut

Er det noe dokumentasjon på dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...