Gå til innhold
Hundesonen.no

"Lister om livet" - hjelp! :P


Ingvild

Recommended Posts

Jeg har begynt på en håpløs oppgave! I gave til en venninne skal jeg lage en "mitt liv i lister"-bok. Det vil si at jeg tar en skrivebok, skriver en listeoverskrift øverst på hver side og lar henne fylle ut punktene på lista. Slike lister kan være type "steder jeg har bodd", "yrker jeg ville ha da jeg var liten", "navn jeg ville brukt hvis jeg skulle navngi ti høner", "de som ville sittet på første rad i begravelsen min hvis jeg døde i morgen", "egenskaper jeg aldri vil endre ved meg selv" også videre. Til nå har jeg funnet på 45 slike lister, men det er fremdeles 24 sider igjen i boken, og nå begynner kreativiteten min å si stopp. :blink: Men kanskje dere har mere kreativitet og kan hjelpe meg litt?

Dere trenger ikke å utforme hver enkelt overskrift liksom, men gi meg ulike temaer jeg kan lage listeoverskrifter til. Jeg må bare ha litt input så jeg får i gang skrivingen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

land jeg vil besoeke

byer jeg vil besoeke

daarligste middager

rareste dialekter

flotteste spraak

fjell jeg vil bestige

favoritting aa gjoere paa en soendag

teiteste oppfinnelser

egenskaper/ferdigheter jeg kunne oenske jeg hadde

Ehm, har visst ikke saa god fantasi. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elevator list" :lol:

Hvem jeg ville byttet kropp med hvis jeg kunne/maatte

Yrker jeg har lyst til aa proeve for en dag

Hvis jeg kunne reise frem/tilbake i tid, hvor/hvilke aar/epoker ville jeg reist til

Hvilke dyr jeg helst ville vaert

Hvis jeg skulle forandret stil for en dag, hvordan ville jeg sett ut

Rareste stedene jeg kunne tenke meg aa besoeke

Hvilke stater i USA jeg har mest lyst til aa besoeke

Hvilke kroppsdeler ville jeg amputert foerst

Hvilke historiske personligheter ville jeg helst vaert

Hvilke idretter ville jeg helst drevet med hvis jeg skulle vaere toppidrettsutoever

Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elevator list" :lol:

Hvem jeg ville byttet kropp med hvis jeg kunne/maatte

Yrker jeg har lyst til aa proeve for en dag

Hvis jeg kunne reise frem/tilbake i tid, hvor/hvilke aar/epoker ville jeg reist til

Hvilke dyr jeg helst ville vaert

Hvis jeg skulle forandret stil for en dag, hvordan ville jeg sett ut

Rareste stedene jeg kunne tenke meg aa besoeke

Hvilke stater i USA jeg har mest lyst til aa besoeke

Hvilke kroppsdeler ville jeg amputert foerst

Hvilke historiske personligheter ville jeg helst vaert

Hvilke idretter ville jeg helst drevet med hvis jeg skulle vaere toppidrettsutoever

Hmmm.

Åååh, disse likte jeg! Og jeg har ikke brukt alle engang... Men nå har jeg fylt ut boka. Det ble noen interne til slutt, men det er jo gøy det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilder av den? Skjønte ikke helt hva du mente, og syntes det hørtes gøy ut! :P

Nei, og nå har jeg gitt den bort. :P Men det er akkurat så enkelt som det høres ut ... jeg tok en tom notatbok (a5-format fra Søstrene Grene), og øverst på hver side skrev jeg en av disse kategoriene ("steder jeg har bodd", "favorittbyer" osv), og under hver overskrift satte jeg noen tall eller punkter + en tåpelig tegning. Så får hun skrive de stedene hun har bodd, de byene hun liker også videre selv. En utmerket måte å gi en personlig gave hvor den som får gaven må gjøre mesteparten av jobben selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...