Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvit hund gul av tiss - shampo?

SAGA

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har erfaring med hva jeg kan bruke, evnt hvilken schampo for å få vekk gule tisseflekker på min hvite hund?

Jeg sliter så med å få vekk alt det gule i pelsen under magen og litt oppover på sidene. Uansett hvor mye jeg skrubber, sitter det alltid en god del igjen. Nå prøver jeg KW sin hvite (lilla) shampo, men den tar det ikke. Bofsen blir badet èn gang i uken, så det er jo ikke akkurat gammelt tiss heller.

Anyone??

Skrevet

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :blink:

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Skrevet

Har hørt at all systems vithening shampoen skal være bra. Selv har jeg brukt plush puppys vithening shampo. Mulig den fjerner urin. Rød farge fra sopp fjerner den ikke. Om du vil bruke noe som sliter på pelsen så kan man bruke facial scrub fra spa lavish pet.

Men jeg tror at en vanlig god hundesjampo som noe fra allsystems eller laser lids vil holde gul urin borte. Om det er urin og ikke sopp. Min hann hund er også hvit under, men der blir det ikke missfarging men så bader vi på det sjeldneste hver fjortende dag.

Skrevet

Det enkleste er nok å skylle med litt (svensk disk medel, helst ikke den norske zaloen for den er litt sterkere. Bland det i en balje med vann og bruk dette før du vasker med hundesjampo.

Skrevet

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :D

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Oh! Gi beskjed om du finner ut pris på den da. Det så ut som at de hadde kun brun da? Hadde passet å bruke den på meg også, ettersom at jeg har eksem :blink:

Skrevet

*slett*

Oiii, er det mulig? :blink: Skrev vist på en annen tråd om en papillon som hadde gule flekker og som folk annbefalte shampoo til :D

Skrevet

Her var det jo mange gode forslag :blink:

Trodde KW bare hadde lilla jeg òg. Kan ihvertfall ikke bruke noe somer sterkt da han bades en gang i uken.

Hvit tjæresåpe? Aldri hørt om, men kan jo være forsøket verdt om den er snill med pels og hud. Og svensk oppvaskmiddel...kanskje teste dèt og, da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...