Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Gällivare


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg vurderer en utstilling i Sverige til sommeren, nærmere bestemt Gällivare. (nord) Er det noen som har vært der på utstilling?

Og på den tiden har Nitro mest sannsynlig ikke blitt Nuch enda, kan han alikevel stilles der? Det er en SKK utstilling. Vil han da stilles i åpen klasse som vanlig? Hvis han får et cert i Sverige, har det noen betydning? Hva må til for å bli such?

Er det noen andre regler for å stille ut i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist han få certet så hviler det til han blir norskchampiong:-)

For å bli such må han ha enten 3 cert i sverige uansett utstilling Nationale eller internationale siste certet etter fylte 2. eller først NUCh og ett cert. men vist har ett cert i sverige at han blir nuch, da blir han Such også:wub: vist han blir champion før så stiller han enda i åpen før å få certet, sjekk utstililngs regla på SKK.se. men de skal være samme i norge sverige finlad nå:D

vi skal dit med 4 stk, 2 wheatenjuniora, 1 voksen å en dp x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Gällivare på cert-jakt i 2007... Eikou var allerde N Uch og det samme var reisekompis Tigern, som også var blitt veteran. Vi dro hjem med 2 S Uch, så det var vellykket.

Synes det var en OK utstillingsplass, men det var langt nok.... Hadde nok ikke kjørt dit alene...

Med de nye reglene er jo svenske cert hvilende igjen, så det er jo verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Så slik å forstå betyr det at han da blir such med et cert derifra, når han da blir nuch i etterkant?

Det er bare 6,5 times kjøring dit herifra vi bor, så det er overkommelig. Hadde vært moro å fått med seg en svensk utstilling.

Er det samme rutiner med påmelding og tilsending av startnummer på mail?

Er det lurt å være tidlig ute med bestilling av overnatting?

Edit: så svaret ditt etterpå Ida C!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en utstilling vi har vært på 3 ganger.

Ok utstilling, middels stor.

Selve Gällivare er jo knapt nok et veikryss med et lite sentrum... :wub:

Så om du vil bo på hotell må du være tidlig ute.

For det er ikke fullt av dem liksom.

Ellers er det masse hytter på Dundret, samt campingplass med ytterligere flere hytter og plass for telt og campingvogn.

Sverige sender vel fortsatt ut nr lappene pr post.

Om de ikke har endret fra i fjor sommer da.

Og så må du sende stamtavla til hunden inn for å få den registrert i databasen til SKK.

På mail eller post.

Og til slutt.

Gâllivare er det STØRSTE mygghull på jord!

Ta med bøttevis av myggspray til både deg og hunden...

IMG_1741.jpg

Sånn så Hampus ut etter 20 sekunders tur mellom bilen og ei hytte på Dundret i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Så slik å forstå betyr det at han da blir such med et cert derifra, når han da blir nuch i etterkant?

Det er bare 6,5 times kjøring dit herifra vi bor, så det er overkommelig. Hadde vært moro å fått med seg en svensk utstilling.

Er det samme rutiner med påmelding og tilsending av startnummer på mail?

Er det lurt å være tidlig ute med bestilling av overnatting?

Edit: så svaret ditt etterpå Ida C!

Ja, du trenger bare ett når han er nuch eller når han blir nuch

Det er litt forskejlling, e ikke sikker om det bare gjelder nationale utstillinge men du må sende kopi av kvitering på betalt vist du ikke går over "dogweb" og sende kopi av stamtavle vist ikke hunden din har stilit ut( dette står forklart på http://www.imeganet.se/) eller er svensk. du får startnummret og PM'et i POSTEN(noe jeg foretrekker)

Vi booker hotell og hytter til utstillinger november året før dit vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å allerede nå sende kopi av stamtavlen til SKK for å få hunden "registrert" i Sverige. Da kan du enkelt bruke vanlig påmelding over nett når utstillingen nærmer seg!

Jeg har løpende sendt stamtavler til SKK over hunder jeg ser jeg kan få lyst til å stille i Sverige en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men endrer ikke reglene seg fra og med i dag i Sverige slik at man kan stille i champion og ta certet derfra dersom man er NUCH? I hvertfall slik jeg forstod det i helgen + at fra i dag kan champions få blått i Sverige, noe de ikke kunne tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men endrer ikke reglene seg fra og med i dag i Sverige slik at man kan stille i champion og ta certet derfra dersom man er NUCH? I hvertfall slik jeg forstod det i helgen + at fra i dag kan champions få blått i Sverige, noe de ikke kunne tidligere?

Men jeg leste akkurat reglene på skk.se, og der sto det fortsatt at man må stille i åpen klasse for å kunne ha rett til å få cert. Er det bare fordi de ikke har rettet det enda da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...