Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er bikkja di?


madam mim

Recommended Posts

Schäferen: Denne damen er det vanskelig å komme innpå, hun lar seg ikke kjøpe og holder seg godt innenfor sin egen, lille vennekrets. Hun tar seg godt ut for sin alder og har ganske god smak når det gjelder menn og foretrekker de litt eldre herrene med erfaring. Dog ønsker hun ikke å gå inn i noe seriøst forhold, hun er litt for opptatt av seg selv til å dele livet sitt med en mann. Da hun var yngre var hun ganske utagerende, hang med litt tvilsomme folk, farget håret svart og kuttet seg selv. Emo-nykkene er for det meste over, men kommer tidvis til syne når livet går henne i mot. Per i dag er hun ufør grunnet stygge, psykiske arr på sjelen. Hun kan fremstå som ganske dyster, men lyser opp når hun får utfolde seg fysisk og elsker utfordrende fjellturer hvor hun kan pleie sjelen sin når det blir for mye tankekjør.

Boxeren: En typisk tomboy, ingen venninner, men hun står sterkt blant de kule gutta. Selv om hun i all hemmelighet gjør sitt beste for å oppnå anerkjennelse blant jentene i klassen, mislykkes hun stadig fordi hun alltid snakker først og tenker etterpå. Hun har ikke ro ræven og overkjører gjerne alle andre for å komme dit hun vil - selv om det ikke alltid er like bevisst. Hun er ganske intelligent og kunne sikkert blitt rakettforsker hvis hun ikke brukte ressursene sine på å bedrive herværk og havne i trøbbel lovens lange arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Oi så mange forskjellige personligheter :lol:

Jeg tror tilogmed jeg kjente meg litt igjen i en av dem. :aww:

Ellie er naturlig pen uten å trenge å gjøre så mye for det. Hun virker alltid glad og er ganske populær med mange venner, men bare noen få virkelig gode som kjenner henne som hun virkelig er. Hun blir alltid lagt merke til, og lar seg ikke overse. Hun kan bli sett på som klok, til hun plutselig overrasker med en eller annen skikkelig unødvendig stor reaksjon på noe, og hun sliter litt med nevroser av forskjellige slag som hun prøver å skjule. Hvis hun har kjæreste er hun ganske klengete og vil bli tatt vare på every second of the day.

Hun elsker de hun kjenner og gjør hva som helst for dem, mens hun er litt skeptisk til fremmede og lar ikke hvem som helst komme inn på seg.

Hun kan spise hva hun vil uten å legge på seg det gram, og er veldig aktiv. Hun løper mye i skogen og har god kondis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så vanskelig å beskrive dyret mitt.. Hun er så kompleks at jeg ikke klarer å bli enig med meg selv i hvordan hun kan beskrives. :aww: Kunne skrevet en bok om den lille rare. Men jeg prøver:

Chessea vet nok ikke helt hvem hun er hun..

Oftest er hun prinsessen på erten.. meget avslappet type som snurrer de fleste rundt lillefingeren og synes livet er en eneste stor lek. Hun vet å få det som hun vil, og er vel en typisk tenåring på mange måter. Bestemmer selv, både hva hun skal spise og hvordan hun vil se ut. Hun er utrolig smart og kan sjarmere selv den største skeptiker. Hun er veldig "what's in it for me, på mange måter en stor egoist. Familien er hennes største skatt, og at hun er en mammadalt legger hun ikke skjul på. For av mamma får hun gjøre som hun vil - være sjefen! Det er de i familien det er lettest å kødde med. Blant andre fremstår hun som brautende og bråkete. Hjemme synes hun at hun burde være enehersker i verden, og spankulerer rundt i nabolaget med hevet hode. Men ute i den store verden føler hun seg fort ensom og forlatt og savner veldig fort den trygge familien og huset hjemme. På innsiden er hun ikke så veldig tøff, og hun søker fort armkroken til mamma om livet er litt tøft eller om noen er slemme med henne. Hun blir nok også ofte misorstått, spesielt fordi hun er høylytt og sjenert på en gang. Guttene elsker henne og jentene kan ikke fordra henne. Mot jenter er hun er ordentlig bitch, og passer best sammen med de litt tøffere gutta som tåler en trøkk.

Alt som kan gjennomføres med hjelp fra andre er å foretrekke. Hun lar seg gladlig smøre med bestikkelser og er en skikkelig materialist. Hun er utrolig glad i å være ute i skog og mark, men kun for å leke, ikke for å trene. Det passer seg ikke for sånne jenter. Og igjen - hennes livsfilosofi er "what's in it for me?".

Chessea slik hun kan fremstå for dem som ikke kjenner henne:

wpid-31WDWmaVIL1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte snuse opp den orginale tråden og se hva jeg hadde skrevet om mine daværende hunder. :D

Og jeg er så frekk at jeg, uten å ha Mari sin tillatelse :aww: , tar med noen setninger om Charlie. :lol: (godt ment, Mari! :D )

Han ser stor og tøff ut på utsiden, skinna, med ghetto-outfit og et par strategiske og akkurat passe trendy piercinger her og der. Blikket hans gir deg inntrykk av at han har røyka et par kilo hasj for mye i fjortistiden, m.a.o. et sånt hjernedødt "det årnær seg" tomt vacant stare

...klippe klipp...

Til gjengjeld er han en fornøyd fyr, lykkelig uvitende om at han ikke er noe mensa-materiale. Han synes verden er en ålreit plass, og tusler fornøyd rundt for å se hva den har å by på.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullrik ville vært en tennåring som liker fart og spenning. Han har vært en person med liv rundt seg hele tiden. Blid og trivelig, men ville ha sagt fra hvis det er noe som går han i mot. Han ville vært en person som liker og treffe folk, men som kanskje ikke tar hintet når andre blir lei av han. Tror han ville vært en gutt som tester grenser, og prøver nye ting hele tiden til foreldrenes bekymring. Han ville også ha hatt store talenter i sport, men ikke utøvet det da det er mye morsommere med andre ting som mopeder, festing og småkriminelle ting. Ullrik ville vært en matglad person og til tider ville han vært skikkelig lat. Et B-mennesker som liker og sove lenge om morgenen og er ute til sent på kveld, dersom muligheten byr seg. Tror også han hadde vært en person som tøffer seg en del og fremstår som litt mobber/rasistisk, men ville innerst inne ikke hatt noe mot dem når han ble kjent med dem.

Noe sånnt:

620.jpg

60s_car_with_lots_of_raggare_on_the_roof_at_Power_Big_Meet-520x390.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaniè er eu ultra søt lita jente(hun er 47,5 cm Rasestandar for tisper er 53cm plus minus 3) Hun har tykt langt hår.Hun er selcfølgelig fullstendig klar over at hun er SØT: Alltid fransk manekyrnegler. Smale øyne og høye kinnbein.Hun går alltid på høye hæler.Hun tror alle blir glad for å se henne (og det stemmer jo nesten).

Hun har sprett rumpe, litt svai i ryggen og har former.Trives i rampelyse.

En liten tendens til å være sjalu ..skravler litt for mye..og sta. Er overaskende spory.

Hun kan være litt bitch når hormonene raser.

Under Grand prix 2010 fant vi Shaniès menneskedobbelt gjennger.. Henes Fonetiske navnesøster Chanèe fra Danmark

Danny er en høy blond mann med litt rødskjær i håret. Igrunnen hadde han vært Sven Nordin om han var menneske.

(Ja da.. jeg er super forelsket i Danny og litt skjult betatt av Sven).

Litt ispedd Kjell Bjarne.. minus angsten. Danny er litt sånn en forvokst baby.. en smule naiv.

Han kan bli utrolig utålmodig.. Er sterkere enn han tror. Han liker å være sammen med jentene.

Liker å synge men mangler sangstemme.Kanskje litt Lars Monsen da han elsker friluftsliv. Er veldig sosial og kosete..med blir fort plaget av varmen og må ut å legge seg i gangen

Sofia.. Utseendemessig er hun ei langbeint afrikansk jente. Som ikke selv helt vet hvor elegant hun er. Hun er av typen som spretter opp å roper "jeg tar den" om hustelefonen ringer.. eller "jeg åpner" om det ringer på døra. Manglere det noe på frokostbordet spretter hun også opp å henter det som mangler. Ikke nødvendigvis for å hjelte til.. men det er nye enrgi i kroppen og så er hun sykt nysgjerrig.

Hun kunne glatt løpt en maraton uanstrengt.. men det er for kjedelig.

Jeg tror hun ville ha "street" danset .. sånn som hopper på vegger,murer,kanter, tak,skilt, gjærer o.l.da ville hun vært lykkelig.

Mulig hun i smug hadde abonert på iq-blader..Tror hun hadde begynt å studere i voksen alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baghera ville vært den gamle mannen som sitter på en benk i parken og mater duene med brød, som han også tygger litt fraværende på selv (brødet altså). Han ville mer enn gjerne slått av en prat med de som gikk forbi, enten de ville det eller ikke. Han ville tatt livet helt med ro, og middagshvilen på sofaen ville vært hellig for ham. Han ville vært nøye på å lage ordentlige måltider hver dag, og han ville vært en einstøing, kanskje en enkemann, som kjenner seg litt ensom noen ganger, når han betrakter verden. Han ville hatt humor, og et lekent blikk. Noen ganger ville han jobbet med å legge små, uskyldige feller for de som gikk forbi han i parken, slik at han kunne sitte på benken sin og humre for seg selv, eller så ville han laget små barkbåter som han sendte ned bekken sammen med barna som var på vei hjem fra skolen.

Dette er Mopsen min i et nøtteskall. Han ville vært helt lik. For han ville jeg vært det voksne barnebarnet som han kunne sende på butikken og som vasket huset hans en gang i uken.

Heelern hadde vært fireåringen som henger rundt mor og far og konstant sier "her er jeg, se på meg". Som tenåring vil han spille fotball og gå på fylla i helgene. Og stadig rote seg borti slåsskamper. Ganske sikker på at den gutten hadde hatt klippekort på legevakten hvis han var menneske. Som voksen tror jeg han hadde vært bilselger. Pågående, påståelig og innmari full av seg selv. Ganske sikker på at han hadde hatt en bimbo i hver arm på byens feteste utested hver helg.

Jeg hadde nok vært jenta han lekte med i barnehagen, men som han glemte i det han ble tenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla er en shitunge i sin verste tid, bryr ser lite om å oppføre seg som en pen dam og sloss gjerne i gjørma med gutta hele dagen, guttejente. Hun har også ubehandlet adhd, når du ikke har medesin mot dette kan det resultere i en del opp,opp,opp.... rundt huset ti ganger i timen, prate om alt mellom himmel og gjord med den nærmeste. Hun er også pøbelen i familien som fremstår som et eksemplarisk englebarn rett etter et godteri/kjekse-kupp i de øverste skapene på kjøkkenet, som ikke er ment at slike pøbler skal komme seg til. :wub:

tom_boy_kay__2__op9q.jpg

Zorba...

4381672733_ef62c110ec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...