Gå til innhold
Hundesonen.no

Mettet valpemarked


KristinR

Recommended Posts

Nå er det vel neppe noe problem at det produsereres for lite valper i dette landet, så en reduksjon av antall produserte valper hadde vel heller vært en fordel enn en bakdel?

Det eneste en slik løsning vil føre til er jo at det blir utrolig få brukshundkull og utrolig mye selskapshundkull. Det høres sikkert fint ut med en slik tankegang for dere som driver oppdrett av selskapshunder, dere kan jo tydeligvis ha opp til 20 stk hjemme og allikevel ha nok tid til å få de nok merittert til å gå i avl. Det er jo bare utstillingsresultater det går i. Skal man ha godt premierte brukshunder kan man sjeldent holde på med mer enn 2-3 hunder av gangen, det krever nemlig LITT mer tid.

Hadde jeg vært nødt til å vente til oppdretterne selv ville ha en valp når jeg kjøpte mine brukshunder, så hadde jeg nok sittet og ventet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Hei & God Jul ! :aww:

Dette er faktisk noe som jeg har tenkt mye på...

Jeg har en sloughi tispe, av utmerket stamme, og som er veltitulert.... men jeg tør ikke sette valper på henne, for jeg vet at jeg blir sittende igjen med kanskje 70 % av valpene, og det er ikke moro !!

Sloughien får vanligvis store kull, og det er ikke gøy å sitte igjen med 5 - 6 valper som en ikke får solgt.

Merkelig egentlig, for jeg har lang liste på azawakh valper, men ikke en eneste på sloughi.

Så Warda får nok bli tante til azawakh valpene, og nøye seg med det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...