Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine vær i Bergen i dag! (bilder)


Jeampi

Recommended Posts

I dag måtte jeg og Pito utnytte fine været i Bergen og gikk tur til Håøy. Var ute og gikk i tre timer og koste oss :)

turen.jpg

På vei opp

turen2.jpg

Pito poserer ved en grind

turen1.jpg

Isen har fryst litt på badevannet

tusen4.jpg

Vi tråkker oppover

turen3.jpg

På vei opp ligger det et gammelt hus (nei ingen gamle menn i vinduet der :oops: )

turen4.jpg

heyhey vi er på rett vei Pito!

turen5.jpg

nesten oppe nå..(bildet er tatt nedover dit vi kom fra)

haoy.jpg

oppe!!!

turen6.jpg

turen7.jpg

turen8.jpg

turen9.jpg

turen10.jpg

turen11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, nei, tenkte på hundene, men du kan jo alltids være med hvis du har lyst :P

Ja, selvfølgelig :P Hvem kan vel stå imot det? :? Med èn gang jeg ser Sico og Cita ligge å plaske i gjørmen kommer nok ikke jeg til å klare å holde meg unna hvert fall 8) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to nesderste bildene var utrooolig nydelige!!

Hvor er dette stedet? I nærheten av Nordnesdalen? :? Virket kjent :)

Det er ett min i bil til knarvik og 5 minutter i bil fra meg..altså det er 5 km fra meg. Selve turen opp tar bare ca en time og en tre kvarter ned igjen. Men mamma var i byn så vi gikk hjem også så derfor brukte vi så lang tid i dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør bli fotograf! =D> =D>

Tusen takk :oops:

Ja jeg har veldig lyst men jeg tror det er for kjedelige oppdrag som fotograf. Tror ikke at jeg vil tjene noe på å ligge og ta bilder av hunden min i profil og blomster fra 2 cm avstand :) Og det er det jeg syns er gøy..Ikke ta bilde av unger som sitter på en stol hos fotografen liksom :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :oops:

Ja jeg har veldig lyst men jeg tror det er for kjedelige oppdrag som fotograf. Tror ikke at jeg vil tjene noe på å ligge og ta bilder av hunden min i profil og blomster fra 2 cm avstand :) Og det er det jeg syns er gøy..Ikke ta bilde av unger som sitter på en stol hos fotografen liksom :oops:

Naturfotograf da? Eller sånn fotograf som ikke jobber i sånn studio, men litt mer frit liksom.

Eller er det bare 1 type fotograf? :)

Jeg har lyst å bli fotograf jeg også nemlig, men ikke av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...