Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlisten til NHKs utstilling er klar


Wildah

Recommended Posts

Noen som kjenner til Theo Leenen? Av kritikkene eg har funnet virker han grundig. Men ellers? Hvordan er han med hundene?

Av en eller annen grunn var det endel hunder som virket skeptiske til han sist jeg så på bedømmelsen hans (stilte ikke selv).

Han var også ganske streng og delte ut flere blåsløyfer. Det går mye på bevegelse og generell type.

Har bare vist hund for ha en gang selv, og har bare positive minner fra den gangen (ble BIR med super kritikk og gruppeplassering på Dennis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn var det endel hunder som virket skeptiske til han sist jeg så på bedømmelsen hans (stilte ikke selv).

Han var også ganske streng og delte ut flere blåsløyfer. Det går mye på bevegelse og generell type.

Har bare vist hund for ha en gang selv, og har bare positive minner fra den gangen (ble BIR med super kritikk og gruppeplassering).

Takk for svar :whistle: Da spørs det om det er vits i å stille for vår del. Mannfolk er nemlig ekkelt i fra før av, han trenger ikkje flere opplevelser som den han fikk på spesialen i sommer. Ailo er også en smule smal bak, og er i grunnen litt i største laget for å være eurasier. Men samtidig trenger han (og eg) halltrening. Får tenke litt på dette, tror eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som kjenner til Theo Leenen? Av kritikkene eg har funnet virker han grundig. Men ellers? Hvordan er han med hundene?

Takk for svar :P Da spørs det om det er vits i å stille for vår del. Mannfolk er nemlig ekkelt i fra før av, han trenger ikkje flere opplevelser som den han fikk på spesialen i sommer. Ailo er også en smule smal bak, og er i grunnen litt i største laget for å være eurasier. Men samtidig trenger han (og eg) halltrening. Får tenke litt på dette, tror eg...

Mulig det er for sent å svare, men på de rasene jeg har sett ham dømme (berner sennenhund, shetland sheepdog og collie, om jeg ikke husker feil) har han i hvert fall vært veldig opptatt av størrelse, og hevet ut det han synes er for stort. Han er den eneste dommeren som har målt den store tispa mi, og hun er vel stilt 50-60 ganger nå. For the record, så er hun ikke for stor, bare større enn de fleste. Men han mente annerledes, og hev oss ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for sent å svare, men på de rasene jeg har sett ham dømme (berner sennenhund, shetland sheepdog og collie, om jeg ikke husker feil) har han i hvert fall vært veldig opptatt av størrelse, og hevet ut det han synes er for stort. Han er den eneste dommeren som har målt den store tispa mi, og hun er vel stilt 50-60 ganger nå. For the record, så er hun ikke for stor, bare større enn de fleste. Men han mente annerledes, og hev oss ut :P

Takk for svar :P Har nok rett da i mine mistanker om at vi blir hevet ut med blått. Ailo er ikkje for stor, men i øverste skalaen. Han er påmeldt, men om ikkje bikkja plutselig skulle finne på å legge på seg de 3-4kg han har mistet den siste mnd, så stiller eg han ikkje (ja, eg er i kontakt med vet og venter på prøvesvar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å skrive at jeg skal trolig stille en pyrrevalp og Rina :P

Hvem sin pyrre valp er dette? :P Etter Pinjo?

Mulig det er for sent å svare, men på de rasene jeg har sett ham dømme (berner sennenhund, shetland sheepdog og collie, om jeg ikke husker feil) har han i hvert fall vært veldig opptatt av størrelse, og hevet ut det han synes er for stort. Han er den eneste dommeren som har målt den store tispa mi, og hun er vel stilt 50-60 ganger nå. For the record, så er hun ikke for stor, bare større enn de fleste. Men han mente annerledes, og hev oss ut :P

Oh.. Men da blir det vell til at jeg ikke stiller her. Har en litt stor tispe. Hun er overhode ikke for stor, men de fleste trekker henne på størrelsen. Vi har uansett ikke mye å hente her med mindre dommeren ELSKER oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nesebjørnen til Sissel :P

:P Ja, lille lykketrollet. Det skal bli spennende, siden jeg mener å ha lest at dommeren ikke er spesielt begeistret for urutinerte hunder og handlere. Vurderte en stund om jeg i det hele tatt ville tørre å stille for henne, men fant ut at konkurranseabstinensene er for store til å la være :P Så Rina og Yas blir nok stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

PM kommet :lol:

4 valper og 13 voksne for vår del :P

Også er d 2 forskjellige ringer, var ring 2 og 4.

Kl 11 og halv 1.

Har en liten følelse på at det kommer til og kræsje. Hehe.

Siden d kommer garantert til og være forsinkelse hos de voksne, men sikkert ingenting hos valp.

Men men, det løser vi med og dele vovene mellom meg og mann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...