Gå til innhold
Hundesonen.no

HTC Wildfire


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Noen som har HTC Wildfire ? Er den bra ?

Positive og negative ting med den mobilen ?

Har HTC Desire som jobbtelefon, og den blir vel noenlunde i samme kategori? For meg har den litt for dårlig batterikapasitet, må lades annenhver dag. I tillegg bruker den 2-3 timer på å lade. Blir også sprø av å bla i telefonlisten, plutselig ringer du en du ikkje hadde tenkt å ringe. Å skrive meldinger er ett kapittel for seg selv, må stadig vekk lese korrektur for å sjekke at telefonen ikkje har rettet det eg har skrevet.

Men nå har eg bare hatt telefonen siden mandag, og bør kanskje ikkje uttale meg så krasst enda? Sikkert mye som går på vane, da eg alltid har hatt Nokia med knotter i stedet for trykkfølsom skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC telefonene er i det store og hele veldig bra telefoner. Desire er blant de beste. Har selv HD mini, og er fornøyd med den, med unntak av noen småfeil som gjorde at jeg sendte den tilbake for å få ny (DOA - feil innen 7 dager gir deg ny telefon tilbake og ikke reperasjon)

Wildfire har jeg ikke vært borti selv, men hører at den også skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Htc er en "pc-telefon" og derfor bruker de mye batterikapasitet, jeg må lade min hver natt, men bryr meg ikke så mye da jeg alltid har tilgang til strøm (kan lades via usb og). Wildfire har jeg ikke annen erfaring med enn at jeg har lest at den har mindre skjerm og mindre prosessor noe som gjør at den er litt tregere enn andre (f.eks best i test vinner desire). Jeg synes desire er på nippet til å være treg den også, så jeg ville nok aldri hatt en tregere.

edit: fjernet feil info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HTC wildfire, og er strålende fornyød. Ja jeg må som regel lade den hver natt men det er fordi det er en pc mobil. Forskjellen på Desire som er dobbelt så dyr, og wildfire er oppløsningen på skjermen, og prosessor. Min bror har desire og jeg har wildfire og vi har sammenlignet skjermer ol og kommet til at wildfiren egentlig er ganske så bra.

Jeg bruker den mest til gps/tracking av spor, og som en telefon og er knakende fornøyd. Jeg og sambo kunne kjøpe oss 2 wildfire istedneof r at 1 fikk HTC desire og jeg har ikke hatt noen problemer med telefonen og ikke han heller. Så til å være en billig smarttelefon er den veldig bra og den kommer med nyeste android ja :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha minien hadde kapasitet til 3 dager på batteriet.. Håper den nye har det også :blink:

ja, men jeg tror det er veldig inviduelt. F.eks. lot jeg htc'en bare ligge i lomma en hel dag og da gikk det ikke strøm i det hele tatt. Men til vanlig bruker jeg den til alt :ahappy: (msn, surfing, fb, filming, kamera, spill)

Anette&Amiga: takk, da skal jeg rette det. Prøvde nemlig å google litt kjapt, men da sto det bare android 2.1, men de nyeste kommer vel med 2.2 ja :ahappy:

edit: det kom visst bare med 2.1 men man kan oppdatere til 2.2... *håperjegikkemåeditemer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg tror det er veldig inviduelt. F.eks. lot jeg htc'en bare ligge i lomma en hel dag og da gikk det ikke strøm i det hele tatt. Men til vanlig bruker jeg den til alt :ahappy: (msn, surfing, fb, filming, kamera, spill)

Anette&Amiga: takk, da skal jeg rette det. Prøvde nemlig å google litt kjapt, men da sto det bare android 2.1, men de nyeste kommer vel med 2.2 ja :ahappy:

HD minien selvfølgelig.

Ja, men varte i 3 dager med mye bruk, derfor jeg var imponert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HTC Desire som jobbtelefon, og den blir vel noenlunde i samme kategori? For meg har den litt for dårlig batterikapasitet, må lades annenhver dag. I tillegg bruker den 2-3 timer på å lade. Blir også sprø av å bla i telefonlisten, plutselig ringer du en du ikkje hadde tenkt å ringe. Å skrive meldinger er ett kapittel for seg selv, må stadig vekk lese korrektur for å sjekke at telefonen ikkje har rettet det eg har skrevet.

Men nå har eg bare hatt telefonen siden mandag, og bør kanskje ikkje uttale meg så krasst enda? Sikkert mye som går på vane, da eg alltid har hatt Nokia med knotter i stedet for trykkfølsom skjerm.

Gå på instillingene for irdliste og slå av automatisk retting av ord. Da blir det mye lettere å skrive meldinger med en gang :( LAst evt. ned slidIT keyboard. En utrolig lett måte å skrive meldinger på.

ja, men jeg tror det er veldig inviduelt. F.eks. lot jeg htc'en bare ligge i lomma en hel dag og da gikk det ikke strøm i det hele tatt. Men til vanlig bruker jeg den til alt :( (msn, surfing, fb, filming, kamera, spill)

Anette&Amiga: takk, da skal jeg rette det. Prøvde nemlig å google litt kjapt, men da sto det bare android 2.1, men de nyeste kommer vel med 2.2 ja :(

Selv om det har kommet ut android 2.2, så selges ikke mobiler som ikke hadde dette fra starten av med dette. HTC wildfire selges med android 2.1. Noen modeller kan oppdateres til 2.2, men hvis jeg ikke husker helt feil så er det kun Desire og Legend så langt som dette kan gjøres på. Men de fleste merker ikke stor forskjell på 2.1 og 2.2. Den største forskjellen er vel at mobilen blir litt raskere og at den kan brukes som wifi-sone.

Til dere som syns HTC desire er treg, har dere et program som hvis hvilke programmer som ligger og kjører i bakgrunnen? Hvis man ikke har dette vil det ligge mange programmer å kjøre som både gjør at telefonen blir tregere og bruker mer batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...