Gå til innhold
Hundesonen.no

Dinas utfall mot andre hunder bare eskalerer...


Midas

Recommended Posts

Jeg vil si at denne hunden bør ikke bare til veterinær, men til noen som faktisk kan adferd.. Eksempelvis Gry Løberg.

Om jeg ikke husker feil så har de alt vært til adferdsspesialist. :thumbs: (dog kanskje ikke i det siste)

Har du prøvd Anne-Lill Kvam (Troll hundeskole)? Fikk tips av en bekjent som var der med en veldig nervøs tispe, de var der en hel helg og fikk hjelp og veiledning. Det var faktisk det neste (og siste) punktet jeg hadde planlagt med Odin før han plutselig ble bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt rescue remedy på nett? Kunne tenke meg å prøvd det på Snusern med seperasjonsangsten hennes.

Søk på norske nett søkere, der finner du mange nettbutikker som selger det.

dersom du skal ha for separasjonsangst, så ser det ut til at du også kan blande med Heather: http://www.doggiesparadise.com/bach-flower-remedy.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på norske nett søkere, der finner du mange nettbutikker som selger det.

dersom du skal ha for separasjonsangst, så ser det ut til at du også kan blande med Heather: http://www.doggiesparadise.com/bach-flower-remedy.shtml

Takker og bukker og nikker og neier. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at hunden din ikke har det helt greit, men hun får det kanskje litt greiere om hun slipper å forholde seg til andre hunder en stund framover. Her har jeg gjerne Fibi i sitt bak meg mens Scilos hilser på Fido og Fida og tullemor i bobledress og damen i pelskåpe. Han er ybersosial, mens hun vil helst slippe. Det er endel dumme mennesker som skal "kurere" Fibi, og følger etter henne bak meg, men jeg stopper de aller fleste. Hun fortjener å bli respektert for sin særdeles selektive sosiale omgang. Vi har våre kompiser og leker med dem, ellers hilser hun faktisk ikke på noen. Unntaket er når vi er på vårt elskede Skraperudtjern og bader, eller på skautur. Av en eller annen grunn er alle hunder kompiser i skogen og når man bader i Fibis verden.

Men det er nå ditt ansvar å unngå at hun får flere erfaringer på å bite (Fibi har akdri bitt, hun er bare ekkel drittbikkje, med utfall og lyd). Til du har fått utredet hunden, gått på de riktige kursene, funnet ut av ting og tang, kan hun ikke møte andre hunder. Det er ditt ansvar å beskytte omverdenen mot hunden din. Jeg roper gjerne til folk at de skal kalle til seg bikkja si, så vi får passert, snur hvis jeg skjønner at Fido igrunnen ikke har tenkt til å høre, gidder ikke å irritere meg over hvor utrolig dårlig kontroll de fleste har på hundene sine, men gjør det jeg kan for å unngå konfrontasjoner mellom min og andres hunder.

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil så har de alt vært til adferdsspesialist. :ahappy: (dog kanskje ikke i det siste)

Hvilken av våre 4 spesialister har hunden vært hos?

Vi har kun ca 4 personer i Norge som faktisk har en kompetanse å vise til.. Resten er selvlærte, mange av de er rett og slett halvtomsinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du skriver her så ville ikke jeg bekymret meg når det gjelder folk vertfall. hunder skiller folk og dyr og selv om hun blokkerer når det først blir en fight(noe som de fleste gjør) så vet hun hva hun gjør før hun blokkerer, dermed er det lite sannsynlig at hun bare blokkerer og angriper folk. Når man går imellom to hunder derimot er det fort gjort og bli bitt ettersom hundene allerede har blokkert og ikke helt vet hva som skjer.

Det som kan være er jo at hun blir eldre og får litt sterkere meninger. Ser det godt på tispa mi vertfall at hun ble kvassere og mer prippen rundt 2-3 årsalderen. Det er sikkert mulig og gjøre noe med det, desverre har jeg ikke noen ideer om hvordan for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av våre 4 spesialister har hunden vært hos?

Vi har kun ca 4 personer i Norge som faktisk har en kompetanse å vise til.. Resten er selvlærte, mange av de er rett og slett halvtomsinger.

Så det er ikke kompetanse når folk har gått flere seminarer og kurs hos anerkjente adferdsspesialister både i Norge og utlandet, og ikke minst har erfaring med å jobbe med denne typen problemstillinger?

Jeg er spent på hvem dine fire heldige er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...