Gå til innhold
Hundesonen.no

NV-10 tittel også for veteraner?


KristinR

Recommended Posts

Ble beste veteran i hver rase også tildelt tittelen Norsk vinner på Dogs4All?

I en av mine raser så er det en oppdretter som skriver at veteranen fikk den tittelen på utstillingen. Men jeg vethvilke hunder som be BIR og BIM og dette er den som vant veteranklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble beste veteran i hver rase også tildelt tittelen Norsk vinner på Dogs4All?

I en av mine raser så er det en oppdretter som skriver at veteranen fikk den tittelen på utstillingen. Men jeg vethvilke hunder som be BIR og BIM og dette er den som vant veteranklassen.

Mener du NORD-10? For så vidt jeg vet, så ble NV-10 delt ut på Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få tittel på den utstillingen må veteranen ha blitt beste tispe/hannhund, dét er nemlig fullt mulig, og skjedde bl.a. i aussieringen.

Men det er jo akkurat det som trengs for å blir NORDV for alle som er med på utstillingen? Er det ikke BTK og BHK som får tittelen, og i tillegg har juniorene sjansen selvom de kun er beste junior i BTK og BHK, altså eneste kravet der er CK og beste plassering ut av juniorene i BTK og BHK.

Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo akkurat det som trengs for å blir NORDV for alle som er med på utstillingen? Er det ikke BTK og BHK som får tittelen, og i tillegg har juniorene sjansen selvom de kun er beste junior i BTK og BHK, altså eneste kravet der er CK og beste plassering ut av juniorene i BTK og BHK.

Eller er jeg helt på jordet?

Ja, det var jo det jeg skrev? Men det er fullt mulig for en veteran, eller en junior for den saks skyld, å få tittelen Nordisk vinner. Tíbrá fikk begge titlene i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var det jeg trodde. Har en oppdretter som reklamerer på hjemmeside sin med den tittelen nemlig.

Det er mange som higer etter titler - jeg ser en del som reklamerer med at hundene deres ble vice-ditt og vice-datt også, når de har stått bak vinneren i klassen som fikk tittel :blink:. Lurer på om jeg skal begynne å titulere Willy som Vice-NV-10, vice-KBHV-10 og vice-NORDV10 *ler*.

egentlig synes jeg det er litt trist at veteranene ikke får nordisk veteran vinner tittel.. Når de gir juniortitler til beste junior uten at de må ha mer enn en flat rød synes jeg de i hvertfall kunne gitt de beste veteranene som fikk CK tittel..

Ja, jeg synes faktisk også det er litt synd at det ikke er titler til veteranene når det er det til juniorene - jeg synes jo det er større prestasjon å entre veteranringen enn juniorklassen liksom :whistle:. MEN når det er sagt - så synes jeg kanskje disse juniortitlene heller ikke er så veldig viktige. Kunne godt fjernet dem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hvertfall de bør høyne kravene til juniortittel. Så lenge det ikke engang kreves HP for å få tittelen synes jeg den er heller mindre verdt. Man må jo ha CK/excellent i Sverige og Danmark for å oppnå den liksom... Håper det er en av de tingene som blir endret med de nye reglene.

Edit: Jeg synes faktisk det er ganske stas med juniortitler jeg, spesielt i en rase med mange påmeldte. Det var ekstremt mange juniorer i sheltieringen ihvertfall, spesielt tisper (selv om ingen av juniortispene fikk CK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo det jeg skrev? Men det er fullt mulig for en veteran, eller en junior for den saks skyld, å få tittelen Nordisk vinner. Tíbrá fikk begge titlene i fjor.

Oki :whistle: Men blir en junior NORDV, så bortfaller vel tittelen NORDJV? Hørte noen sa det nemlig, selvom jeg syntes det er litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :whistle: Men blir en junior NORDV, så bortfaller vel tittelen NORDJV? Hørte noen sa det nemlig, selvom jeg syntes det er litt dumt.

Det spørs hvem man snakker med i NKK. Noen har doble titler registrert, mens Tib bare fikk den ene. Begge er offisielle titler, så jeg skriver begge i alle sammenhenger. Det står ikke nevnt noe om at bare en skal registreres som jeg kan finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvem man snakker med i NKK. Noen har doble titler registrert, mens Tib bare fikk den ene. Begge er offisielle titler, så jeg skriver begge i alle sammenhenger. Det står ikke nevnt noe om at bare en skal registreres som jeg kan finne.

Ok, godt å vite, syntes liksom man fortjener begge, men da har man jo de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en oppdretter skriver NORDVV-10 så er jo det bare tull, er ikke en eksisterende tittel... Da får h*n skrive "Vinner av veteranklassen på Nordisk Vinner 2010" under meritter. Men for all del, er vel ikke den første som "finner" på titler til bikkja si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...