Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeallergi?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Når jeg har på meg t-skjorte og holder rundt Chanti for å kose, så får jeg straks etterpå røde prikker på armen. Ser litt ut som knott/mygg stikk, det stikker og klør også. Er dette allergi eller lopper/utøy? Usikker på forskjellen egentlig. Og hvis det er allergi, er dette noe som kan utvikles eller vil det "kun" klø på huden? Samboeren min får også dette. Jeg får ikke slik når jeg tar på Nitro, han har en myk pels, mens Chanti har stri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tror jeg ville vasket hunden. Tror ikke det er allergi siden dere begge får det. Kan være hunden har vært borti noe utøyer, tenker på fuglemidd/lus men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er ikke sikkert det er allergi, men jeg opplever det samme når jeg klapper hunder med kort, stri pels (labrador, weimaraner osv..). Ser ut som myggstikkaktige ting. Kaller dem allergibobler selv hehe.

Opplever det mer på hunder som er mer skitne enn andre. Reagerte mindre på mammas labradormix enn på venninna mi sine skitne weimaranere :lol:

Men det kan jo hende at du bare reagerer på noe som er i pelsen, og kanskje bør vaske hunden.

Edit: Jeg er altså allergisk mot de fleste pelsdyr, med unntak av katten min og hunder med lang og/eller tykk pels. Tåler heller ikke spytt fra hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan godt være allergi selv om begge får det. Allergi er ikke forbeholdt èn person i en husstand.

Fuglelopper gir forøvrig STORE stikk, nesten som klegg/vepsestikk, så det er neppe det. Jeg ville bada/dusja bikkjedyret for å se om det bedret seg. Hvis det blir bedre, men kommer tilbake senere kan det være allergi mot proteinene i spyttet i hunden, eller allergi mot "oljen"/fettet som hunder danner ytterst på huden.

Det kan sikkert også være midd, uansett ville jeg bada den firbente, kanskje begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...