Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og det utelukker selvsagt meg, for sånt driver jo ikke jeg med, og man snevrer inn antall mistenkte betydelig :ahappy:

*fundere* jo.... du har et poeng der altså :ahappy: 8j€eg vet ikke altså- men etter dine utsagn og dømme vil jeg tippe det :D . Morderen må være en kakemester!! Hvem er flink til å bake? Pippin & Symra???

Det er ikke noe motiv, det er ren skjær nedslakting. Om det er noe motiv, så er det sjalusi og hevngjerrighet! 4.gif

Denne tråden er bare full av festlige smilyer! h035.gif

Og ja.... for en kake! BØYER SEG I STØVET FOR SOPPEN! mogu67.gif

Også føler jeg meg snill i dag :D Hjelper andre jeg for tenk!

Skrevet

Ih! Nå er jeg glad jeg kun spiser én kake, og den ser definitivt ikke slik ut. :ahappy: Rip.

Linkr - jeg vil ha minisnuserne!

Skrevet

Linkr - jeg vil ha minisnuserne!

Se der folkens, se der sier jeg bare!! Hun er ute etter å supplere til dyrehagen!! :ahappy:

Men lykke til - tøsen Freya og hormontrollet Kasko? *fnise ondt*

Skrevet

For en hyttetur! Som vanlig er jeg så sjenert til å begynne med i en ny sosial setting at ingen riktig vet om jeg er der eller ei, så får vi se om jeg tør opp eller sniker meg hjem usett.

Skrevet

Nå har jeg gått igjennom denne kommentartråden, og funnet samtlige sitater fra Tøfflus, med samme avslutning som brevet fra morderen..

Trodde dere ikke jeg hadde med meg utstyr for å stoppe ut tre mennesker mens dere ante fred og ingen fare? MOAHAHAHAHAHAAHAHAHA!

Ekke bare kruspersille Tøffluser glefser i nemlig *MOHAHAHA*

Sov du godt? *MOHAHA*

*mohahaha, Tøfflus og killer-lukisene er på farta, kanskje sammen med jodlermamma'en?*

... men etter å ha lest Soppen og Powers solskinnshistorie begynner jeg jo å lure litt på *Marie*... Har hun stått opp fra de døde? Har hun bare faket? Har hun kommet for å ta alle som ikke tror på alternativ behandling? Er det HUN som lager knekk på kjøkkenet - av de andre? :ahappy:

Også hadde jeg en quote fra RTL med samme mohahaha, men det dukket opp en quote fra Siri heller :S Vet ikke helt hva det skal bety jeg!?

Stoppet ut, faktisk! :ahappy:

Hmmmm lurer på hvem som har gjort det så lynkjapt. Tenketenke.... det må være noen som driver med jakt for de har gjerne bekjentskaper... Og hvor var Huldra, f.eks.?? :D

Ja må jo være noen som driver med jakt, og gjerne noen som har det utstyret? Hva slags utstyr trenger man for å stoppe ut noe? Og hvem eier slikt?

Skrevet

Nå var jeg hos Tøfflus på fredag og jeg lever... Så jeg stemmer ut Tøfflus, hun bare faker!

Second that! Hun bare later som hun er tøffere enn toget, egentlig er hun en sjelvende liten pike. :ahappy:

Skrevet

Nå var jeg hos Tøfflus på fredag og jeg lever... Så jeg stemmer ut Tøfflus, hun bare faker!

Hun vil bare gi INNTRYKK av at hun faker sånn at vi skal TRO hun bare en en forsiktig liten pike... HUn er bare ultraslu :ahappy:

Skrevet

Det er jo endel av planen, jeg lever også fremdeles :ahappy: Selvom jeg har Tøfflus altfor nærme.. men det hadde jo vært altfor opplagt om hun hadde drept de nærmeste først :ahappy:

Hun vil bare gi INNTRYKK av at hun faker sånn at vi skal TRO hun bare en en forsiktig liten pike... HUn er bare ultraslu :D

Nettopp, noen som har skjønt poenget mitt :D Og hvor er Tøfflus nå liksom? Planlegger neste trinn?

Skrevet

Litt skuffa over at ingen daua i dag :ahappy:

Whaaat? Her prøver jeg å lage litt variasjon, og gjøre at det ikke blir til en vane og en forventning at noen dør hele tiden, fordi jeg er redd det skal bli kjedelig! Så lager jeg et kjempefestlig julebord istedet, også er DET feil og, nå?? :ahappy:

Skrevet

Whaaat? Her prøver jeg å lage litt variasjon, og gjøre at det ikke blir til en vane og en forventning at noen dør hele tiden, fordi jeg er redd det skal bli kjedelig! Så lager jeg et kjempefestlig julebord istedet, også er DET feil og, nå?? :ahappy:

Jeg personlig, er veldig fornøyd med julebordet :ahappy::D

Skrevet

*flirer*

Julebord er sikkert bare et forkledd julemord :D

:D:ahappy:

Kjempebra! Vi trengte et julebord og masse god mat!a040.gif

Sier igjen jeg: Trene hund, gå på ski!? Whaaat? :D

Kommer jo til å trille avgårde etter denne hytteturen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...