Gå til innhold
Hundesonen.no

K9 Natural - naturlig frysetørket fôr

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som kjenner til K9 Natural fôret? Det skal visstnok være et godt alternativ til V&H. Det er frysetørket mat som tar liten plass og er spesielt kjekt når en er på reisefot. Jeg må innrømme jeg synes V&H er innmari upraktisk og litt grisete når jeg er ute å reiser så om dette fôret er så bra som det påstås (av selgeren jeg møtte på Dogs4All..) så er det noe jeg kan tenke meg å prøve.

Noen tanker?

Skrevet

Er det noen som kjenner til K9 Natural fôret? Det skal visstnok være et godt alternativ til V&H. Det er frysetørket mat som tar liten plass og er spesielt kjekt når en er på reisefot. Jeg må innrømme jeg synes V&H er innmari upraktisk og litt grisete når jeg er ute å reiser så om dette fôret er så bra som det påstås (av selgeren jeg møtte på Dogs4All..) så er det noe jeg kan tenke meg å prøve.

Noen tanker?

Jeg har ikke hørt om det før, men ble veldig nysgjerrig... Jeg har selv brukt en del frysetørret vom når jeg er på ferie, men dette hørtes jo knall ut som en variasjon. Hvem forhandler det i Norge og hvordan ligger det i pris?

Skrevet

500g frysetørket for blir 2kg mat etter tilsettning av vann, blir ikke det en veldig stor vannmeprosent? Ellers er jeg fryktelig interessert i å høre priser og forhandlere altså - for dette hadde vært supert å ha med på reiser til mine også. :wub:

Skrevet

Jeg har ikke hørt om det før, men ble veldig nysgjerrig... Jeg har selv brukt en del frysetørret vom når jeg er på ferie, men dette hørtes jo knall ut som en variasjon. Hvem forhandler det i Norge og hvordan ligger det i pris?

Det er Gibbon(.se) som er leverandør og selgeren mente at dette var et produkt som burde være lett å få tak i siden veldig mange zoobutikker handler hos Gibbon, samt at siden fôret tar liten plass i butikken og er et nytt og interessant produkt. Må si jeg er veldig nysgjerrig jeg også. :wub:

EDIT:

500g frysetørket for blir 2kg mat etter tilsettning av vann, blir ikke det en veldig stor vannmeprosent? Ellers er jeg fryktelig interessert i å høre priser og forhandlere altså - for dette hadde vært supert å ha med på reiser til mine også. :lol:

Ja, det er det jeg lurer på også. Er ikke noe god på å regne ut slike ting. Som sagt så synes jeg fôret ser bra ut på papiret hvertfall for meg som har dyskalkuli.. :)

Skrevet

Det ser absolutt spennende ut, men New Zealand? Ikke akkurat kortreist mat, da. Det kjennes ikke helt riktig å få fraktet mat fra den andre siden av verden for å fore hunden med. Man kunne kanskje håpe at noen gjorde noe lignende littegrann nærmere?

Skrevet

Det så da usedvanlig "lettvint" ut, da.. Flere dagers foring på 500 gram "kjøtt". Lurer på hvor "grisete" maten er når den er oppbløtt, jeg..

Susanne

Skrevet

Jeg fant priser på det i sverige...og det blir nok et dyrt for... ca 350 kr for 500 gram og 1490 kr for 4 kg...

Til den prisen så egner det nok seg best som "topp tur" mat ja, dvs kjøpe det den ene gangen man må gå på tur med sekk og skal ha det så lett som mulig.

Ikke akkurat hverdagskost pris. Men det er langreist mat og det koster å frakte det også skal det betales moms, toll o.l. for det. Så prisen er ikke så "rar" egentlig.

Men USA og andre land begynner jo selge dette mer og mer, rart ingen i Norden har kapret hele dette konseptet?

Skrevet

Noen som vet om frysetørking i seg selv er en dyr prosess? Kanskje det er dèr problemet ligger?

Fraktkostnader burde jo ikke være værre på dette enn andre tørrfôrtyper man kjøper fra andre siden av kloden. Og de er jo overkommelige, som regel.

Susanne

Skrevet

Jeg fant priser på det i sverige...og det blir nok et dyrt for... ca 350 kr for 500 gram og 1490 kr for 4 kg...

Iiiiiik! Altså 350 kr for to kilo ferdigblandet mat. Tror jeg kjøper biff i stedet jeg.

Skrevet

Ojsann, om det blir samme prisnivå i Norge er nok ikke dette fôret aktuelt nei - synd. Jeg støtter tanken om at dette konseptet burde starte opp i Norge, kanskje det finnes en sonis med en liten entrepenør i magen og masse tiltakslyst som kan bli rik? :lol:

Skrevet

Vurderer å kjøpe en pakke og teste, billig var det ikke - men om jeg kan få dustebikkja til å spise det - så er det vel verdt det. :ahappy:

• 8 months later...
Skrevet

Jeg bruker dette fôret og blander inn med tørrfôret. Hugin elsker det! Han har alltid vært småspist og sær i matveien, men med dette fôret spiser han opp alt i hver av de to daglige fôringene! :)

Jeg er superfornøyd!

Skrevet

Et alternativ til V&H er det vel sånn sett ikke, så lenge det er frysetørket og ikke rått. Da er det nærmere Norwegian Polar, som også er frysetørket. Er ikke dette Provit eller noe man får på XXL frysetørket også?

Skrevet

NP er dampkokt, ikke frysetørket vel?

Provit og norsk hundemat har vel frysetørket vom om jeg husker riktig.

Skrevet

Jeg har kjøpt den med hjortekjøtt, og hunden min elsker det! Bare synd det er så dyrt ellers skulle han fått det oftere :)

Jeg bestilte fra Australia, og betalte 250 kr inkl frakt.

Skrevet

Det koster som dere sier fra 350 kroner og oppvoer, vi har det i butikken vår, virker for all del som et veldig bra for å ha med seg på tur etc og mange hunder har visst gått veldig bra på det men til den prisen kan jeg heller kjøpe noe annet. Noe av problemet i pris kan vel ligge på alle toll og avgiftene Norge har på foret, kanskje det er dyrere å få det fra New Zealand?

Skrevet

Er nettopp pga prisen at jeg blander det ut. :)

Men Hugin elsker fôret. Han har aldri ivret etter mat eller slukt maten med en gang over lengre tid, være seg tørrfôr, NP, V&H osv, men dette later han ikke til å gå lei med det første! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...