Gå til innhold
Hundesonen.no

Tegnebrett


Margrete

Recommended Posts

Jeg kjøpte den her: Bamboo Fun

Etter anbefalninger fra venner ol, det er et "billig" tegnebrett, men perfekt for oss som ikke er så drevne på denne digitale tegningen :whistle:

Fåes her:

komplett

og her:

Eplehuset

Det er iallefall hva jeg ble anbefalt av venner ol som driver med det når jeg skulle ha et. Men du får sikkert svar fra IW eller noen av de med noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg noe tilleggsutstyr?

Nei, jeg fikk med programmer, tegnebrett og tegnepenn. plugg i pcen, innstaller og lek i vei.

Ja,også funker den på mac også, om det har noe å si.

Jeg kjøpte min på eplehuset (small), og det fulgte med Artrage (programmet jeg tegner i), noen adobe programmer ol, også kan du laste ned driver ol.

Sakset fra komplett og eplehuset:

Inkludert programvare Drivers & Utilities, Adobe Photoshop Elements, ArtRage

Har brukt brettet på Windows 7, Mac osX og windows XP uten problemer.

(eneste problemet er om du bruker 2 skjermer, da er det lurt å sette opp at brettet bare bruker ene skjermen så du får utnyttet hele flaten)

Ev tilleggsutstyr blir jo å innstallere photoshop på lovlig eller ulovlig måte. Men hittil har jeg klart meg fint i ArtRage, var litt enklere enn photoshop, litt lettere å finne frem :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer alt som har blitt sagt over her. Jeg har samme tegnebrettet, størrelse A5 (er det ikke det som er halvparten av A4? ;) ). Man trenger ikke noe større med mindre man har spesielle behov. Jeg ville ikke tro at en nybegynner trenger noe mer eller noe mer avansert. Det følger meg en penn og noen ekstra pennespisser (jeg har mistet de spissene, hehe.. så jeg er litt forsiktig). Er ganske dyrt for ny penn etter hva jeg har sett.

Selv tegner jeg i Photoshop, men jeg tror valg av program er litt mer etter hva man er vant med. Jeg likte ikke ArtRage, men jeg er ganske sikker på at det er fordi jeg er vant med PS og bare syntes alt var tungvint og uvant i ArtRage :whistle:

Edit: Ja, en ting til. Det føles fryktelig uvant i starten, siden du faktisk må se VEKK fra der du tegner og der du har hånden. Heldigvis går det overraskende fort å venne seg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg synes PS er ufattelig slitsomt og alt for mye styr :whistle:

Forøvrig om du tegner litt hardt, som jeg gjør (no idea hvorfor) så må du bytte pennespisser i ny og ne, fordi den blir helt flat. Men som IW sa, jeg har mistet mine nå, så skal se om jeg finner på ebay eller noe sånt, bytter vel en gang i halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg synes PS er ufattelig slitsomt og alt for mye styr :whistle:

Forøvrig om du tegner litt hardt, som jeg gjør (no idea hvorfor) så må du bytte pennespisser i ny og ne, fordi den blir helt flat. Men som IW sa, jeg har mistet mine nå, så skal se om jeg finner på ebay eller noe sånt, bytter vel en gang i halvåret.

Seriøst? :D Jeg har byttet spiss EN gang, og trenger neppe gjøre det før om minst 6-12mnd. Og jeg bruker brettet mye!

Har dere brettet innstilt på den mest følsomme innstillingen? Man kan forandre trykksensitiviteten i brettet slik at man ikke trenger å bruke så mye kraft for å få "full farge"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :whistle: Jeg har byttet spiss EN gang, og trenger neppe gjøre det før om minst 6-12mnd. Og jeg bruker brettet mye!

Har dere brettet innstilt på den mest følsomme innstillingen? Man kan forandre trykksensitiviteten i brettet slik at man ikke trenger å bruke så mye kraft for å få "full farge"

hehe,det skal jeg sjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495644 : Bruker det egentlig for sjelden.. :hmm:

Såvidt jeg husker så følger heller ikke PS:E med... (men det har jeg fra før)

Men brettet er knall, størrelsen er ikke så viktig som jeg trodde før jeg kjøpte..

altså ingen vits i å se etter A4 brett, A5 og A6 er fine størrelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Henger med på her :icon_confused: Hva er egentlig forskjellen på Bamboo Pen & Touch og Bamboo Fun Pen & Touch?

Førstnevnte er beregnet på surfing, kontorbruk, og enkle tegneoppgaver. Sistnevnte er mer beregnet på tegning og mer "kreative" oppgaver. Tror sistnevnte har en god del mer trykksensitivitet enn førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Førstnevnte er beregnet på surfing, kontorbruk, og enkle tegneoppgaver. Sistnevnte er mer beregnet på tegning og mer "kreative" oppgaver. Tror sistnevnte har en god del mer trykksensitivitet enn førstnevnte.

Å? Da sa han i elkjøp feil til meg. Han sa at det bare var forskjell på farge :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Da sa han i elkjøp feil til meg. Han sa at det bare var forskjell på farge :icon_confused:

Farge? På brettet da eller? :whistle:

Jeg sjekket dette ut da jeg skulle kjøpe meg brett, og endte derfor opp med Bamboo Fun. Bamboo fun har også trykksensitivt viskelær, og kommer med mange flere programmer enn vanlig bamboo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge? På brettet da eller? :icon_confused:

Jeg sjekket dette ut da jeg skulle kjøpe meg brett, og endte derfor opp med Bamboo Fun. Bamboo fun har også trykksensitivt viskelær, og kommer med mange flere programmer enn vanlig bamboo.

Mitt brett heter ikke Fun, men det har med de samme "morro"/lære programmene som fun...

Har også trykksensitivt viskelær og samme oppløsning/følsomhet på brettet.

Tror det er bare at man ofrer Photoshop Elements for Touch egenskaper..?

Det er dårlig info rundt forskjellene på bamboo sine sider også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en film i går, på sånn to minutter, hvor noen forklarte forskjellen på de to. Og det er som Aussieglis sier.

Hvordan kan det være slik hvis pen&touch har samme følsomhet, viskelær, oppløsning og ellers er identisk?

Den filmen må du linke til, (nettleser historikk)...

Men det er så mange typer at det kan være feil sammenligning...

Eneste klare forskjellen er at Fun leveres med PS Elements, Pen & touch gir multitouch i Operativsystemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=495644&sku=495648

Her har man sammenligningen av Wacom Bamboo Pen & Touch og Wacom Bamboo Fun Pen & Touch.

Jeg ser INGEN forskjeller på de annet enn programvare. Virker rart, for det var en grunn jeg gikk for fun.

Den så jeg også nå, og syntes det var veldig rart.. Jeg brukte 2 uker på å bestemme meg hva jeg skulle kjøpe av de to, og jeg husker jeg bestemte meg for fun av den grunnen jeg skrev ovenfor.

TROR bamboo fun er mer som et TEGNEbrett, mens de andre er mer beregnet på touch og andre oppgaver enn akkurat tegning/maling.

Ang viskelæret (som sitter i andre enden på penna, slik som på blyanter) så VET jeg at jeg har lest at vanlig bamboo ikke har trykksensitivitet der :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FUN:

Features & Benefits

* Including digital imaging and painting software via download: Adobe Photoshop Elements and Art Rage; Medium contains in addition Corel Painter Essentials

* Two sensors for pen and multi-touch input

* Support of multi-touch gestures to scroll, zoom, rotate and more

* Pressure-sensitive pen tip and eraser for natural feel

* Improved resolution for high accuracy

* Battery-free and ergonomic pen with two buttons

* Paper-like tablet surface with 16:10 aspect ratio

* Reversible tablet design for left- or right-handed use

* Four customisable ExpressKeys for quick function access

* Attached pen holder for convenient storage

* Easy USB connection

* Interactive tutorial to make the most of Bamboo

PEN&TOUCH:

Features & Benefits

* Multi-touch sensor for intuitive and direct control

* Support of multi-touch gestures to scroll, zoom, rotate and more

* Spacious touch area for all gestures

* Reversible tablet design for left- or right-handed use

* Four customisable ExpressKeys for quick function access

* Easy USB connection

* Interactive tutorial to make the most of Bamboo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være slik hvis pen&touch har samme følsomhet, viskelær, oppløsning og ellers er identisk?

Den filmen må du linke til, (nettleser historikk)...

Men det er så mange typer at det kan være feil sammenligning...

Eneste klare forskjellen er at Fun leveres med PS Elements, Pen & touch gir multitouch i Operativsystemet...

http://www.wonderhowto.com/how-to-decide-between-wacom-bamboo-and-bamboo-fun-pen-tablet-348857/

Såvidt jeg husker er videoen på der, men det er de Wacom-folka som har laga den.

Btw, jeg la merke til at det kanskje ikke var Pen&Touch.. Jaja, jeg har ikke tegnebrett engang, jeg bare prøvde å finne ut en liten ting, jeg.. Ja, beklager! Jeg stikker herfra. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(((Fjernet de identiske)))

FUN:

Features & Benefits

* Including digital imaging and painting software via download: Adobe Photoshop Elements and Art Rage; Medium contains in addition Corel Painter Essentials

* Two sensors for pen and multi-touch input **

* Pressure-sensitive pen tip and eraser for natural feel

* Improved resolution for high accuracy

* Battery-free and ergonomic pen with two buttons

* Attached pen holder for convenient storage

PEN&TOUCH:

Features & Benefits

* Multi-touch sensor for intuitive and direct control **

så kan jeg legge til fra øverste liste hva som også er på dette brettet :

* Two sensors for pen and multi-touch input

* Pressure-sensitive pen tip and eraser for natural feel

* Improved resolution for high accuracy

* Battery-free and ergonomic pen with two buttons

* Attached pen holder for convenient storage

forskjellen er fortsatt kun det at man får med PS Elements på Fun, for 50kr mer så er det dritbillig PS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...